Honda CB 900f (Hornet)

Niek Boevink

MF'er
27 okt 2001
161
0
Eibergen
Ik heb afgelopen weekend de nieuwe cb 900f gezien
(zag er ontzettend gaaf uit)
Weet iemand voor welke motorblok is gekozen ?? volgens mij zit het blok van de fireblade eronder maar zal wel terug getunned zijn ? wat gaat deze machine kosten ?

gr.

niek
 
ik rij zelf op een cb 600f (1999(daar zit een blok van een cb 600 onder
het blok is terug getunned zodat er in het middengebied wat meer pk\'s heeft (hij topt alleen wat minder)
zal waarschijnlijk bij de 900 ook wel zijn

gr.

niek
 
Laatst bewerkt:
In de laatste uitgave van het blad Motor staat geloof ik een test van dat ding, ze zijn er niet bepaald superenthousiast over, nogal wat problemen ermee...
 
In de laatste uitgave van het blad Motor staat geloof ik een test van dat ding, ze zijn er niet bepaald superenthousiast over, nogal wat problemen ermee...
Inderdaad, werd redelijk afgebrand. Veel te scherpe gasreactie en nogal wat andere probleempunten.

Ze gaan nu eerst een 900 van de Nederlandse importeur testen om te kijken of het een probleempje van het testexemplaar was.
 
Lijkt een goede fiets die 900 Hornet. Zit echter injectie :z in. Honda heeft dit gewoon nog niet goed onder de knie. Verbruik zal er niet om liegen. Reken op 1 op 14 gemiddeld. Met de nieuwe CBR600F is dit nl. ook het geval. Het blok van de 900 is inderdaad van de Fireblad 98. Echter teruggetuned naar 110 pk. Is daardoor zeer sterk onderin. 30 procent sterker dan de oude Fireblade (dit tot 6000 toeren). Ik weet niet wat ik van die fiets moet vinden. Ik heb zelf een 600 Hornet gehad. 1 van de eerste. Reed gewoon goed. Was wat zoekerig door het 16 inch voorwiel. Dat zal deze 900 niet hebben. Zit nl. 17 inch in. Stuur dus als een mes. Bij die oude Hornet werd er door de heren van de motorbladen ook flink afgegeven op het hoge verbruik. Viel achteraf naar mijn mening best mee. 1 op 18 haalde ik altijd. Zie ik je niet doen met deze fiets. De \"looks\" moeten het hier goedmaken denk ik.
 
Oja vergeet ik te vermelden.
Misschien dat de prijs hfl 22.695,--
je nog wat doet om het vebruik een beetje te compenseren.
 
ik heb inmiddels een paar test gelezen van de cb 900..waren wel positief...
trouwens je houd altijd het probleem dat dit soort machines maar door een beperkt
gezelschap mooi gevonden word...helaas heeft dat soms invloed op een testverslag :( (is mijn mening)
 
De jongens van Moto73 en Motor hebben dezelfde CB900F getest (beide bladen hebben foto\'s met hetzelfde duitse kenteken). Motor was minder enthousiast. Mink is gewoon heel kritisch. Staat ie om bekend. Ik kocht destijds ook de Hornet om zijn uiterlijk. Nu zit ik op de wip:R om mijn Firestorm in te ruilen voor een Naked. Omdat je rechtopzittend gewoon beter kan sturen. Toch heb ik met deze 900 wat meer terughoudendheid. Hij is echt heel mooi, maar een hikkende hortende 900cc is geen pretje. Het kost niet alleen brandstof, maar ook banden en kettingen. Ik wil toch nog wat meer tests lezen of evt. een tweede generatie overwegen. Overigens zou ik niet zo gauw weten welke andere mooie viercilinder naked in aanmerking zou komen. Voor die prijs welteverstaan. Daarom mijn interesse. De onbereikbare blijft die ene uit de serie oro, weet je wel. Is er ook een testverslag door de jongens van Kicxstart? Die zijn vrij objectief namelijk!
 
Suzuki GSX 1400 f22999.=
110 pk
13,5 kgm
lijkt me ook een leuke fiets in de zelfde prijs klasse als de Honda.
 
Ja, daar heb ik ook wat over gelezen.
Is bijna 30kg zwaarder. Dat scheelt een aardige slok op een borrel. Geldt hier ook niet het injectie probleem?
 
wat dat je van deze cb 600f

ziet er leuk uit dacht ik...

gr.

niek
hehe, lelijk :o

met volgende code krijg je trouwens die pic meteen te zien.. spatie in de \'img\' weglaten natuurlijk.
[i mg]http://www.motor-forum.nl/forum/misc.php?file=295[/i mg]

misc.php
 
Laatst bewerkt:
Ja, daar heb ik ook wat over gelezen.
Is bijna 30kg zwaarder. Dat scheelt een aardige slok op een borrel. Geldt hier ook niet het injectie probleem?

Alleen aangaande het verbruik. test:
gemiddeld 1:12.4
laagst 1:13.7
hoogst 1:10.9

drooggewicht 228 kg

verder loopt hij prachtig soepel(volgens test) reageerd niet rukkerig, gas is ook bij lage snelheden/toerentallen soepel bla bla bla...zie laatste moto73.
gsx1400_sideon.jpg

gsx_1400_back.jpg

gsx_1400_front.jpg
 
Laatst bewerkt:
:p
Maar dat is toch niet normaal? 1 op 13,7 ?
Auto\'s met 1400cc motoren halen zelfs betere waarden. Zijn nb. 5x zo zwaar. Duidelijk is dat men het injectie systeem (nog) niet onder de knie heeft. Zelfs een V-Max is zuiniger met 1 op 16 en let wel cardan! Leve de carburateur!+!
 
Terug
Bovenaan Onderaan