Honda CB comstar velg maakt geluid

Jordi CB750

Rookie
28 jul 2020
2
0
Hallo,

voor een honda CB750 project heb ik alles uit elkaar gehaald en nu kwam ik erachter dat beide velgen (Comstar voor en achtervelg) geluid maken doordat er deeltjes in de velgrand opgesloten zitten. Ik heb dit nooit eerder bij Comstar velgen gehoord, iemand bekend met dit probleem? Mijn eerste vraag is natuurlijk, kan dit kwaad? Het geluid was en zal niet te horen zijn als de motor weer in elkaar staat.
Groet, Jordi
 

Bijlagen

  • IMG_6528.MOV
    11,2 MB
Herkenbaar maar geeft geen problemen,
Hadden de ouwe comstar velgen van m'n Bol ook, nu de Boomerang velgen.

NB,
Ik zag net t filmpje , er zit gruis in je velgrand, zie je geen mogelijkheid om er iets van tectyl in te krijgen dan gaat het gruis iig vast liggen..🤔
 
Laatst bewerkt:
Als ik het mij goed herinner is er een serie geweest waarbij de klinknagels los konden raken,
ook iets om op te letten bij deze velgen,zeker gezien de leeftijd.
 
Herkenbaar maar geeft geen problemen,
Hadden de ouwe comstar velgen van m'n Bol ook, nu de Boomerang velgen.

NB,
Ik zag net t filmpje , er zit gruis in je velgrand, zie je geen mogelijkheid om er iets van tectyl in te krijgen dan gaat het gruis iig vast liggen..🤔
Ik denk inderdaad ook dat er gruis in de rand zit. Deze rand is echter helemaal dicht dus ik zou een gaatje moeten boren om er iets in te kunnen spuiten. Daarnaast denk ik dat iets erin spuiten alleen maar onbalans in de velg gaat brengen.
Als ik je hoor zeggen: “herkenbaar maar geeft geen problemen” was dat voordat je het filmpje bekeek of geldt dit nog steeds?
 
Herkenbaar voordat ik het filmpje zag,
na t zien van het filmpje de bevestiging.
Je zult zien als er een band op de velg gemonteerd is dat het geluid stukken minder is, nu op zo'n kale velg geeft dat behoorlijk geluid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan