Honda CB Seven Fifty rijders (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gefeliciteerd. Die kuip zul je vast kopers voor kunnen vinden. Maar goed plan hem er af te halen.
Heb je die Goldwing ook mooi naked gemaakt? Onder al dat plastic zit immers een mooie motor verborgen.
 
Dank je! Kuip raak ik wel kwijt. Mijn knieen zitten nu tegen de kuip aan, dus dat zit mooi knudde en heb er zo niets aan.

De Goldwing is met volle kuip en dat blijft voorlopig zo. Misschien dat ik er ooit een batwing op wil zetten en de achterkant iets omlaag wil gooien, om een beetje roadkinggezicht te krijgen.

De CB heeft afgelopen jaar nog nieuwe naks gekregen en een onderhoudsbeurt (olie/fiflters accu en achterband). De motor heeft alleen 1 probleem. Als de motor stationair draaid, hoor je iets een beetje tikken (heel soms).
Als ik de motor in zijn versnelling zet en de koppeling op laat komen, gaat het hard tikken totdat ik dan op zo'n 2500 toeren ben, dan is het geluid weg.

Het geluid is het ergst als ik de koppeling op laat komen ZONDER gas te geven.
Zou dit dan ook met de koppeling te maken hebben???
De vorige eigenaar had nog navraag gedaan naar het geluid bij de onderhoudsbeurt, maar de garage zei dat dit geen kwaad on en het beestje er oud mee kan worden).

De cb heeft nu trouwens op 500 km na een tonnetje gelopen!
 
Laatst bewerkt:
Voor je het blok uit elkaar gaat gooien even kijken of het niet de hitteschildjes van de uitlaat zijn(onder/naast het blok).
Heeft iemand hier ervaring mee :+
 
Bij mij rammelt het echt in de uitlaat, terwijl je het gevoel krijgt dat het een hitteschildje ofzo is. Hij rammelt nu al een jaar ofzo, bijna 20.000km. Zit er wel over te twijfelen om binnekort eens de uitlaat op die plek door te flexen en weer aan elkaar te tiggen.
 
Voor je het blok uit elkaar gaat gooien even kijken of het niet de hitteschildjes van de uitlaat zijn(onder/naast het blok).
Heeft iemand hier ervaring mee :+


Het geluid komt echt uit het blok vandaan. Het is echt een ratel, of er tandwielen over elkaar heen knarsen als ik de koppeling op laat komen. Als de motor rijdt, dan is het geluid weg (moet wel dan boven de 2000toeren blijven, of hem stationair in zijn vrij zetten)
 
We zouden eens een eigen MF-cb dageje moeten maken ;)

Allemaal luisteren naar het getik van andermans motor en dan wedjes leggen of het de dynamo ketting of een hitteschildje is :)

db
 
Bij mij rammelt het echt in de uitlaat, terwijl je het gevoel krijgt dat het een hitteschildje ofzo is. Hij rammelt nu al een jaar ofzo, bijna 20.000km. Zit er wel over te twijfelen om binnekort eens de uitlaat op die plek door te flexen en weer aan elkaar te tiggen.


Hee......... dat herken ik :+
De mijne rammelt ook, en met name als hij koud is warm bijna niet!
 
SF-meeting ergens in het midden van het land..????? :?

Wie o wie, gewoon op een mooie zondag afspreken bij een koffietent oid. :Y

full
 
Net terug van een rondje noordzeekanaal met vrouw achterop en.. aanhanger!

full


full



Vanaf halverwege Engeland, begon mijn motor steeds meer te "tikken" als ik optrok.
Blijkt dat mijn tandwielen en ketting dermate versleten zijn dat ik het een wonder vind dat ik hiermee nog kon rijden.

full


Gelijk de achterbrug gereviseerd en nu maar wachten totdat de postbode de nieuwe kettingset komt brengen.

full
 
Net terug van een rondje noordzeekanaal met vrouw achterop en.. aanhanger!

[afbeelding]

[afbeelding]


Vanaf halverwege Engeland, begon mijn motor steeds meer te "tikken" als ik optrok.
Blijkt dat mijn tandwielen en ketting dermate versleten zijn dat ik het een wonder vind dat ik hiermee nog kon rijden.

[afbeelding]

Gelijk de achterbrug gereviseerd en nu maar wachten totdat de postbode de nieuwe kettingset komt brengen.

[afbeelding]

Mooie reis zo te zien.

Wat de achterbrug betreft,ik ben gisteren bij een bedrijf in Duitsland geweest die de achterbruggen van de BMW superbikes maakt,zijn dus echte specials en totaal verschillend van de straat S1000RR,die dingen stegen bijna op zo licht waren ze.
Geweldige techniek :}
 
Bij elkaar zijn we drie weken weg geweest, waarvan we twaalf dagen gereden hebben. Over de binnenwegen max 400 km per dag is het goed te doen. Ook voor vrouwlief achterop.
 
Wat voor olie gebruiken jullie in de CB750
Minerale 10w40
Half synthetische 10w40
ik krijg in de zoek functie veel hits op olie maar niet echt antwoord op mijn vraag
Motor is van 1992 Cb750 Night Hawk
 
Wat voor olie gebruiken jullie in de CB750
Minerale 10w40
Half synthetische 10w40
ik krijg in de zoek functie veel hits op olie maar niet echt antwoord op mijn vraag
Motor is van 1992 Cb750 Night Hawk
 
Ik heb in mijn Nighthawk altijd goedkope 10W40 half synthetisch gegooid van de Hein Gericke. Voor onze leeftijd fietsen is vol synthetisch niet zo goed schijnt.
 
Hee Erik! De cb loopt weer goed hoor. Zat een draadje bij de spanningsregelaar los. Dat kreng heeft er voor gezorgd dat ik dus stilstond op de A1. Nu weer helemaal top :)

Volgende stap is die toerenteller. Ik heb al een how-to van je gekregen hoe je dat ding kan fixen als het huis kapot is. Maar misschien dat iemand anders in dit topic andere ervaringen heeft? Kan het niet gewoon een kabeltje zijn?

Edit: De toerenteller doet dus niet mee van de CB750 Nighthawk uit 1991. Wel af en toe een spastisch tikje van de wijzer. Iemand ervaring?
 
Laatst bewerkt:
Ah blij te lezen dat het zoiets simpels was. Volgens mij kun je beter eerst je voorvork reviseren of die andere bij Roukama scoren. Dan deint hij niet meer over de weg als een oud wijf.
 
Staat inderdaad op de planning. Keerringen en stofringen zijn onderweg. Maar heb de elektronica aan de voorkant ook al open liggen dus de TT repareren is dan een leuke afleiding tijdens het wachten. *D
 
Doe er een slagje dikkere olie in dan is voorgeschreven door Honda, dat zat er ook in. Met de originele olie is de voorvork echt best slap bij die Nighthawks. En polijst de voorpoten goed anders ben je over een paar maanden weer de sigaar.
 
Bedankt voor de tip. Welke oliedikte raad je dan aan? En welke soort, mineraal of synthetisch? Zo veel keuze :o
 
Laatst bewerkt:
Oh dat weet ik niet. Moet je eens ff terugzoeken in de 3 delen op het forum hier, er is een keer een hele verhandeling langsgekomen over welke vorkolie. Uit mijn hoofd zit er standaard 10 nog wat in en moet dat 15 nog wat zijn als je wat stuggere vering wilt.
 
In de voorvork heb ik dikte-20 en die is echt nog niet te stug, je krijgt ook wat ruimte op binnenwerk waardoor de olie er makkelijker door stroomt. :?

Volgens mij althans..!! :Y :N :Y

Volgende week kunnen we weer echt rijden met mooi weer volgens de berichten. }) :9~

:W
 
De CB heeft afgelopen jaar nog nieuwe naks gekregen en een onderhoudsbeurt (olie/fiflters accu en achterband). De motor heeft alleen 1 probleem. Als de motor stationair draaid, hoor je iets een beetje tikken (heel soms).
Als ik de motor in zijn versnelling zet en de koppeling op laat komen, gaat het hard tikken totdat ik dan op zo'n 2500 toeren ben, dan is het geluid weg.

Het geluid is het ergst als ik de koppeling op laat komen ZONDER gas te geven.
Zou dit dan ook met de koppeling te maken hebben???
De vorige eigenaar had nog navraag gedaan naar het geluid bij de onderhoudsbeurt, maar de garage zei dat dit geen kwaad on en het beestje er oud mee kan worden).

De cb heeft nu trouwens op 500 km na een tonnetje gelopen!

We hebben het gevonden! Het geluid in het blokje is een trillende kettinggeleider. Hier wordt de CB gewoon oud mee, dus voorlopig zit het mij daar goed ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan