Honda CB Seven Fifty rijders (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.
Ik heb een blauwe sevenfifty uit '94 met goudkleurige wielen.
Mij is verteld dat dit originele kleuren zijn.
Weet iemand of dat ook zo is, of is dit ooit gespoten ?
full
 
Oh ja en ik ben nog op zoek naar een nette koplamp. Bij mij is het chroom lelijk.
Mag ook alleen de chromen ring zijn, iemand ???
 
De koplamp of de chromen ring kun je waarschijnlijk op Ebay vinden. Tenminste, daar heb ik er 1 ooit gevonden. (Duitse Ebay)
 
Zo, ik heb de buizen voor de uitlaat binnen, gister de tekening van de uitlaatflenzen achter gelaten bij een bedrijf die ze gaat lasersnijden uit 6 mm 304 RVS. Originele uitlaat gedemonteerd en voor het oog de nieuwe dempers opgehangen.

2014-11-25%2013.06.04.jpg


Ik ben toch niet voor de 42.4 x 2 mm buis maar ik heb 40 x 1.5 mm genomen.
De binnenkant van de demper past 40 buis direct in.
Het scheelt 25% in het gewicht.
Diameter is dichter bij het origineel.

db
 
Mooi man. :Y
Je bijnaam is vanaf heden: Knutsel.! ( zonder Smurf ) O-)

Zo, ik heb de buizen voor de uitlaat binnen, gister de tekening van de uitlaatflenzen achter gelaten bij een bedrijf die ze gaat lasersnijden uit 6 mm 304 RVS. Originele uitlaat gedemonteerd en voor het oog de nieuwe dempers opgehangen.

[afbeelding]

Ik ben toch niet voor de 42.4 x 2 mm buis maar ik heb 40 x 1.5 mm genomen.
De binnenkant van de demper past 40 buis direct in.
Het scheelt 25% in het gewicht.
Diameter is dichter bij het origineel.

db
 
Oh ja en ik ben nog op zoek naar een nette koplamp. Bij mij is het chroom lelijk.
Mag ook alleen de chromen ring zijn, iemand ???


Is het chroom niet te herstellen met chroompoets? Of is het afgebladderd?

Die goudkleurige velgen misstaan niet bij de blauwe versie, maar ik twijfel eraan of dit wel de standaard kleur is. Op de wit/blauwe (Japanse) versie is het wél standaard.
 
Hoi Blackened,

Mij is toen verteld dat het een jubileumeditie geweest was en daarom goudkleurige velgen heeft.
Het maakt ook niet zo veel uit, ik vind het mooi staan 😊
De koplampring was zwart gespoten, na het polijsten is de verf er wel af maar doordat ze geschuurd hadden voor het spuiten zijn ze dwars door het chroom gegaan helaas.
Maar net bij motorsloop.be een nieuwe ring gevonden en besteld dus als het goed is volgende week binnen.
Ook net een superbike stuur gemonteerd en de uitlaat gemodificeerd a la Tim Hodge.
Rijdt echt een stuk fijner met dit stuur !
 
Ik geloof, originele pijpen op de goede plek doorzagen, in de collector schuiven, aanklemmen en de rest opbouwen.

Dat is bij far niet de goedkoopste aftermarket uitlaat of de beste deal in in mijn ogen. Op ebay kun je voor soms de helft een uitlaat met 1 demper vinden of voor wat meer een volledige RVS set met 1 demper.

db
 
Ik geloof, originele pijpen op de goede plek doorzagen, in de collector schuiven, aanklemmen en de rest opbouwen.

Dat is bij far niet de goedkoopste aftermarket uitlaat of de beste deal in in mijn ogen. Op ebay kun je voor soms de helft een uitlaat met 1 demper vinden of voor wat meer een volledige RVS set met 1 demper.

db


THanks voor het antwoord.

Het gaat me niet zozeer om te prijs (moet natuurlijk geen duizend euro gaan kosten). Maar deze dempers lijken heel erg op de oude. En daarbij hoop ik dat ze een wat rauwer geluid geven. Kan iemand dat bevestigen? Mijn bochten en dempers zijn nog in orde, maar ik vind het geluid te soft.

Groeten,
Wouter.
 
Bedankt voor de suggestie. Die mod overweeg ik ook. Maar de marving dempers lijken me ook een goede optie. Ik kwam op het idee via dit filmpje

Cafe Racer Honda Seven Fifty:

Vanaf 8min
 
Hoi SevenFifty rijders, ik ga zaterdag deze machine ophalen. Ik rij nu een Bandit 1200 maar dat is echt niks voor mij. Heb al 2 x eerder een SevenFifty gehad en moet zeggen dat ik dat eigenlijk de fijnste motor vond die ik de afgelopen jaren heb gehad. Lekker no nonsense en relaxed touren over sHeeren wegen :}
Paar zaken die ik komende winter ga aanpassen zijn een rvs koelercover, zadeldekje van topsellerie, weelstriping, misschien kortere hendels in goud ofzo, en een olietempmeter vulschroef *O*
Rijden doe ik pas als t weer lekker weer word en oja ik moet een kenteken aanvragen want komt uit België.
full
 
Hoi SevenFifty rijders, ik ga zaterdag deze machine ophalen. Ik rij nu een Bandit 1200 maar dat is echt niks voor mij. Heb al 2 x eerder een SevenFifty gehad en moet zeggen dat ik dat eigenlijk de fijnste motor vond die ik de afgelopen jaren heb gehad. Lekker no nonsense en relaxed touren over sHeeren wegen :}
Paar zaken die ik komende winter ga aanpassen zijn een rvs koelercover, zadeldekje van topsellerie, weelstriping, misschien kortere hendels in goud ofzo, en een olietempmeter vulschroef *O*
Rijden doe ik pas als t weer lekker weer word en oja ik moet een kenteken aanvragen want komt uit België. [afbeelding]
is dat niet die motor van de man die zijn SF na iedere rit schoonmaakte ?
die zag er ook uit alsof hij nooit op de weg was geweest.

en feli met je aankoop btw
 
Hallo!

Ik ben ook opzoek naar een sevenfifty. Ik heb er nu 1 gezien, maar ik weet
niet wat ik moet doen. Hij wil er minimaal 800 € voor hebben, maar er moet
nog het een en ander aangedaan worden. Nieuwe achterband, ketting, remmen en TÜV.
Hij heeft bijna 70.000 kilometer gelopen en is uit 1993.

Wat vinden jullie van deze machine?

Ups, bist Du ein Mensch? / Are you a human?
 
Laatst bewerkt:
achterband 175€
kettingset 180€
remblokken 755
remschijven 190€

620€ ex arbeidsloon
ben je dus zo'n 1400€ kwijt maar dan ben je de komende 15000 km klaar, afhankelijk van je km met je achterband. TUV weet ik niet wal de kosten daar van zijn.
je kan ook voor de TUV eerst de achterband vervangen en later de rest doen voor zover nodig, 't lijkt me een mooie fiets :]




km stand 70000 is geen probleem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan