Honda CB Seven Fifty rijders (deel 4)

Netjes hoor !
Alleen die uitlaten zijn veel te mooi :-)
Wat heb je er allemaal aan gedaan ?

- nieuwe (konische) balhoofdlagers
- carburatoren ultrasoon laten reinigen
- andere 2dehandse originele uitlaten
- blok gesodastraald en opnieuw zilver gespoten.
- remklauwen gereviseerd en nu met staalomwondenremleidingen.
- blok op sommige plaatsen bijgewerkt met hammerite

nog todo in nabije toekomst:
- nieuwe kettingset
- nieuwe banden

nog todo in verre toekomst:
- paint job (bv https://i.pinimg.com/originals/46/f2/48/46f2487d93e7fd48d0bdfbbaaa176ac8.jpg)
 
38505812_2134685960144011_8569710175118688256_n.jpg


38300957_10216843192617000_4045367363242033152_n.jpg


nog op de lijst:
1. banden vervangen,
2. kettingset vervangen,
3. remmen nog eens ontluchten, waren nogal sponzig...
 
toch hulp nodig nog,

alles gaat zoals het hoort te gaan uitgezonderd de toerenteller,
daar komt geen beweging in...

waar haalt die zijn signaal vandaan?
kheb naar mijn weten alle connectoren goed gestoken, maar geen succes tot nu toe...
 
toch hulp nodig nog,

alles gaat zoals het hoort te gaan uitgezonderd de toerenteller,
daar komt geen beweging in...

waar haalt die zijn signaal vandaan?
kheb naar mijn weten alle connectoren goed gestoken, maar geen succes tot nu toe...
20 minuten logisch verstand later is het alweer opgelost...

G/Y & G kabel omgewisseld...
't moet soms niet moeilijk zijn ;-)
 
Hallo mensen,

Ik heb een hele vrolijke knipperlicht op mijn motor zitten. Bij elke hobbel springt hij op en neer, en wanneer ik stil sta hangt hij een beetje. Ik heb hem geprobeerd aan te draaien, maar de binnenkant van de knipperlicht die komt eruit waardoor hij telkens weer los raakt.
Ik heb al een paar webwinkels doorzocht maar die hadden alleen de chrome versie liggen. Heeft een van jullie misschien een zwarte knipperlicht liggen die ik over kan kopen?
 
Hallo,

Wegens einde verbouwingen aan de fiets enkele onderdelen te geef/te ruil waaronder:

richtingaanwijzers, stuur, voorlicht, achterlicht, spatbord en kontje, uitlaat, vering, batterijbox, nummerplaathouder, km teller, zijkappen, standaard, claxons...


Elektrische onderdelen werken zoals het moet, ideaal voor een ratbike...

Nog even een linkje:

Diverse onderdelen honda cb 750 (sevenfifty) rc42 - Te koop
 
Laatst bewerkt:
Ik heb feitelijk wel interesse in de kuipdelen (zijkappen, kont en spatbord).
Maar om eerlijk te zijn, geen budget om het over te kopen.

Als je niemand vind met interesse en je zou het wegbrengen naar containerpark, dan ben ik altijd paraat om het op te halen...
 
Koeno,

Geen voorkeur voor de triples, gewoon, wat je lokaal bij jullie kan vinden. Zo proeven we ook eens iets anders hé.

Ik ben woonachtig in Moorsele, tussen Menen en Kortrijk.
 
Bij hoeveel km moeten jullie gemiddeld de kraan omzetten naar zn reserve? Ik heb nu een aantal keer de tank leeg gehad (rij niet zoveel) of iig stotterend gehad bij km standen tussen de 170-200. Ik vond dat nogal weinig... Ik heb in het begin veel problemen gehad met roest in de tank en vergomde benzine in de carbs. Dus vraag me af of ik verder naar een oorzaak moet zoeken, dat brandstoffilter/reserve-stokje wat in de tank zat misschien nog eens onderzoeken? Of zijn dit normale waarden om de reserve aan te moeten zetten?
 
Ik zit meer in de buurt van de 300 km dacht ik. Nu ben ik zeker niet de lichtste. Niet in de rechterhand noch van lijf ;)

Nu rij ik nagenoeg nooit snelweg.

Hoeveel benzine kun je bij het tanken kwijt?

db
 
vroegah, ook altijd rond 300km gaan tanken, uitzonderlijk zelfs verder geraakt...
Sinds gisteren een nummerplaat voor de CB gekregen, nu nog verzekeringspapieren en dan kan ik opnieuw testen ;-)

maar je verbruik ligt hoog, mijn cb verbruikt ergens 5 a 6liter benzine op 100km (of in Nederlandse termen: 1l op 20km ofzoiets) die van jou zit op 1 op 10?
 
Ik rij zelf gemiddeld 1 op 18 / 1 op 19, terwijl ik mijzelf toch wel zie als een sportieve rijder. Het lukt mij om door te rijden zonder enige problemen tot de 320km op een tank. Maar wanneer ik hem voltank, dan hou ik ook de tankpistool lichtelijk uit de tank zodat hij (bijna) tot de nok vol zit. Ik heb er niet heel veel verstand van, maar je zou kunnen proberen om Forte moto power I bij de tank in te doen om het brandstofsysteem te reinigen.
 
Ik rij op al mijn SF's (heb er geloof ik al 5 gehad) 1:20 gemiddeld ...... bij 275 km op de dagteller meestal op zoek naar een pomp.
 
Laatste tankbon even opgezocht. 18.52 liter leverde mij 331 km op. Waarvan ongeveer 5 km in de reserve.
Ik tank altijd tot de onderste rand van de tankopening.

db
 
Bij deze mijzelf ook maar aangemeld, en vandaag mijn eerste post.
Sinds ongeveer anderhalf jaar ben ik in het bezit van een CB Sevenfifty welke helaas niet de allermooiste meer is. Hij zag er in het begin nog redelijk uit, zie foto, maar bleek toch wel wat issues te hebben. Helaas maakte liefde blind, en doof, gezien het feit dat de uitlaat lek bleek te zijn. Ondertussen is dat gefixed maar een tik van achteren heeft de looks absoluut geen goed gedaan.

Hopelijk zijn hier op het forum mensen te vinden om ervaringen mee te delen, maar ook mensen met tips en tricks om deze, in mijn ogen heerlijk stoere motor rijdende te houden.

Vriendelijke groet, Eddy Sevenfifty
 

Bijlagen

  • IMG_0197.JPG
    IMG_0197.JPG
    181,3 KB · Weergaven: 15
Welkom Eddy
De mijne heb ik gisterenavond definitief,voor dit winterseizoen,onder gedekt en de accu eruit gehaald.
Wachten tot april maar weer :]

Ziet er eigenlijk nog net zo uit als bijna 10 jaar terug toen ik haar kocht.
Wordt na elke rit schoon gemaakt en met regen rij ik niet :+

IMG_5850.JPG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan