Honda CB Seven Fifty rijders (deel 4)

Henk, ik heb de mijne om dezelfde reden ook verkocht en rijd sinds vorige week met een BMW R1200RT uit 2011.
Als Honda-motorfan heb ik lang getwijfeld bij een Paneuropean maar die raken nu stilletjes aan toch wat te oud.
De BMW ziet er ondanks zijn 8 jaar nog heel actueel uit.

Ik heb het er toch wat moeilijk mee, mijn sf is echt uniek. Maar heb een leuke k75 op het oog en zoals het er nu uitziet heb ik volgende week 3 motoren haha incl de Honda
 
Perfect!! Heb hem af laten stellen op de bank en ik heb er een hele andere CB voor terug gekregen. Pakt een stuk directer op en het vermogen in het middengebied is echt beduidend beter. En als kers op de taart een mooi geluidje.

@arnold88: een volledig Moriwaki uitlaatsysteem.
Daar ben ik heel blij mee Roel !
 
Ik heb het er toch wat moeilijk mee, mijn sf is echt uniek. Maar heb een leuke k75 op het oog en zoals het er nu uitziet heb ik volgende week 3 motoren haha incl de Honda
Ik heb het niet zo voor die K-reeks van BMW, die draaien teveel toeren en hebben iets van een wasmachine die staat te droogzwieren. De boxermotoren lopen naar mijn gevoel rustiger, maar ja smaken verschillen uiteraard.
 
@Roel dank u:D ik zit zel ook te denken over een andere uitlaat vandaar. ik heb nu de modificatie gedaan aan de originele. eigenlijk zoek ik ook nog een andere binnenpijp want die van mij zat zo vast dat deze een beetje vernaggeld is:( ik heb ook nog een foto toegevoegd van mijn motor:D
 

Bijlagen

  • 20181021_105050.jpg
    20181021_105050.jpg
    300,8 KB · Weergaven: 19
@Roel dank u:D ik zit zel ook te denken over een andere uitlaat vandaar. ik heb nu de modificatie gedaan aan de originele. eigenlijk zoek ik ook nog een andere binnenpijp want die van mij zat zo vast dat deze een beetje vernaggeld is:( ik heb ook nog een foto toegevoegd van mijn motor:D
De uitlaat van Roel is van mij geweest en die ga je niet vinden hier, deze komt nl uit Japan en hoorde bij mijn Japanse SF :-)
Op Ebay kleinanzeigen in Duitsland wil je nog wel eens wat vinden qua 2e hands uitlaten.
 
Bof ik even :)

Succes met de verkoop Henk, een prachtige machine is het! Vermoed stiekem dat je hier nog spijt van gaat krijgen.. is niet voor niets nummer 5.
 
Hallo

Mijn buddy zitting/zadel zit vast en krijg ik niet meer open. (Honda CB750 RC42) De sleutel kan wel gedraaid worden maar verder gebeurt er niets. Heeft iemand tips om dit op te kunnen lossen?

Thx alvast
 
Heb je wel weerstand op de sleutel. Als de kabel losgekomen is moet je prutsen via de gaatjes die je hebt om de vergrendeling los te krijgen.

Als er nog wel weerstand is dan helpt het om te drukken op het zadel aan de achterkant om de vergrendeling makkelijker te laten gaan.

db
 
Heb je wel weerstand op de sleutel. Als de kabel losgekomen is moet je prutsen via de gaatjes die je hebt om de vergrendeling los te krijgen.

Als er nog wel weerstand is dan helpt het om te drukken op het zadel aan de achterkant om de vergrendeling makkelijker te laten gaan.

db

Ik voel wel weerstand, drukken aan de achterkant helpt ook niet helaas. Dan ga ik paar even lekker prutsen als het minder warm is.
 
Klopt! Ben in de afgelopen maanden stiekem ook wat bezig geweest met mijn tweetakt, waar ik best wat plezier uit haal. Volgend jaar kan ik tevens niet mee met het jaarlijkse motorweekend met de heren.. dus staat de CB met een beetje pech veelal stil. Mocht er een geïnteresseerde zijn die de CB en alle extras over wil nemen, dan mag ie de schuur verlaten. Zoniet blijft ie lekker staan.

Mis jij de jouwe al? :)
 
kleine update, ik heb een week terug een opvolger voor mijn cb750 gekocht, namelijk een cbr1000f uit 1990. rijdt heel anders als de seven fifty maar ook een geweldige motor! uiteindelijk mag de sf naar een nieuwe eigenaar maar eerst nog naar engeland begin september:D nog even een kleine 700km er van genieten:D nog een foto toegevoegd van mijn nieuwe aanwinst, de motor heeft net super groot onderhoudt gehad (nog bij de vorige eigenaar) en staat er super bij:)

honda CBR1000F 1990 (6).jpg
 
Klopt! Ben in de afgelopen maanden stiekem ook wat bezig geweest met mijn tweetakt, waar ik best wat plezier uit haal. Volgend jaar kan ik tevens niet mee met het jaarlijkse motorweekend met de heren.. dus staat de CB met een beetje pech veelal stil. Mocht er een geïnteresseerde zijn die de CB en alle extras over wil nemen, dan mag ie de schuur verlaten. Zoniet blijft ie lekker staan.

Mis jij de jouwe al? :)

Hey Roel, nee ik mis de Honda niet, ik heb nu een Yamaha FJR1300 en dat rijdt echt veel fijner en ongelofelijk krachtig. Alleen de hitte van het blok moet je even aan wennen. Mijn 2T gaat ook de deur uit, ik heb 2 x een warmloper gehad in de afgelopen jaren met andere 2t's en merk dat ik er niet meer ontspannen opzit .....bang om weer met 100km onderuit te gaan.
 
Oei dat klinkt echt alsof je afscheid van de SF hebt genomen :). Veel plezier ermee.

Hier nog maar eens een plaatje van de mijne. Tot nu toe lijkt het erop dat ie in de schuur blijft staan :)

20190812_195454.jpg
 
Mag ik advies vragen?
Ik heb een SevenFifty van 93 en mn uitlaten zijn verrot. Is er iets te verkrijgen voor niet al te veel geld i.v.m. Dat dit mn 2e motor is en dus voor erbij.

Vast bedankt!
 
Voor weinig kan ik alleen maar een grote pot uitlaatkit aanraden.

Voor iets meer kun je kijken naar een tweedehands aftermarket uitlaat.

Nog iets meer kun je kijken naar de Marving uitlaat nieuw, betere prijzen zijn nog wel te vinden denk ik.

Voor nog meer kun je kijken naar een aftermarket RVS uitlaat, er zijn nog een paar aanbieders die ze hebben.
Baracuda
Delkevic (foutje, verkeerde jaargang)


Ikzelf heb er voor gekozen om de dubbele uitlaat te behouden om zelf een uitlaat te lassen van RVS buis met losse dempers.

db
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat dit de juiste plek is om m’n vraag te stellen. Ik twijfel of ik m’n sf moet verkopen of ‘opknappen’. Rc42 uit 1993. Rijdt heerlijk, maar recentelijk is de achterschokbreker lek gegaan, voorvork keerringen moeten vervangen worden. Ik vind het zadel te glad, .... kleine dingetjes maar toch. Ik ben zelf niet zo’n sleutelaar, dus....
Is er iemand die een stel goede schokbrekers heeft ‘liggen’ voor niet teveel euro’s?
 
Voor weinig kan ik alleen maar een grote pot uitlaatkit aanraden.

Voor iets meer kun je kijken naar een tweedehands aftermarket uitlaat.

Nog iets meer kun je kijken naar de Marving uitlaat nieuw, betere prijzen zijn nog wel te vinden denk ik.

Voor nog meer kun je kijken naar een aftermarket RVS uitlaat, er zijn nog een paar aanbieders die ze hebben.
Baracuda
Delkevic (foutje, verkeerde jaargang)


Ikzelf heb er voor gekozen om de dubbele uitlaat te behouden om zelf een uitlaat te lassen van RVS buis met losse dempers.

db

Ik heb zelf een uitlaat van Barracuda, de GP1 Cone, lekker retro en past bij de SF. Geluid is iets dieper en harder dan origineel, maar je oren blijven heel. De demper heeft een E-keur.
 
Mag ik advies vragen?
Ik heb een SevenFifty van 93 en mn uitlaten zijn verrot. Is er iets te verkrijgen voor niet al te veel geld i.v.m. Dat dit mn 2e motor is en dus voor erbij.

Vast bedankt!

Barracuda heeft goede kwalitatieve uitlaten. Heb er zelf ook één. En ze zijn voorzien van E-keur
 
Ik hoop dat dit de juiste plek is om m’n vraag te stellen. Ik twijfel of ik m’n sf moet verkopen of ‘opknappen’. Rc42 uit 1993. Rijdt heerlijk, maar recentelijk is de achterschokbreker lek gegaan, voorvork keerringen moeten vervangen worden. Ik vind het zadel te glad, .... kleine dingetjes maar toch. Ik ben zelf niet zo’n sleutelaar, dus....
Is er iemand die een stel goede schokbrekers heeft ‘liggen’ voor niet teveel euro’s?

Deze even gemist.

Ik heb al sinds een paar jaar een setje YZF el cheapop chinese dempers op de motor zitten.Hebben de piggy back. De mijne doen het goed genoeg al. Ik heb ze alleen in een vieze kleur blauw gekocht.

Zadel te glad kun je opnieuw bekleden. Heb ik ook gedaan nadat ik een scheur kreeg. Ik heb extra anti slip een rol van gekocht en er zelf opgemaakt, kost een middagje en je moet een fatsoenlijke tacker hebben.

De voorvorkkeeringen als je zelf niet kant sleutelen zou je dan alsnog moeten uitbesteden.

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan