Honda CB Seven Fifty rijders (deel 4)

Hallo allemaal,

Sinds 2 dagen weer eigenaar van een prachtige Honda CB 750 Seven Fifty, Bj 1999 met bijna 19.000 km op de teller.

Vroeger had ik er 1 uit bj 1996, maar moest deze verkopen en het geld weer gebruiken om een andere motor te kopen, heb daar zo veel spijt van gehad dat ik altijd heb gezegd ooit koop ik er weer 1 terug voor erbij :-).

Omdat dit een 2de motor is, wil ik deze zoveel mogelijk origineel houden en zal er niet dagelijks meer mee rijden, wel zijn er een aantal dingen wat ik wil veranderen zoals:

Terug naar een origineel stuur en stuurgewichten, zit nu een 0229 stuur op waar de control units aan beide kanten los zitten, hoop wel dat ze het palletje van beide units hebben laten zitten.

Er zit nu stuurgewichten op van 226 gram per kant, weet iemand of dit normaal is?
Het zijn ook echt gigantische stuurwichten, lijkt me niet nodig denk ik.

-Puig ruitje monteren (reeds besteld)
-Valbeugels monteren
-Opzoek naar een 2de zadel en deze verlagen zodat de vrouw er is een keer mee kan rijden haha

Bij het achterlicht unit hebben ze een relais geplaatst i.v.m. handvat verwarming van het merk Saito, alleen hebben ze hier het kastje van afgeknipt dus ben op zoek naar naar kastje zo niet verwijder ik het hvv. Ik weet niet wie de bedrading van het relais heeft aangesloten maar dat ziet er echt niet uit, dat word een leuk projectje voor de winter dan knip ik alle ampies eraf en ga ik alles netjes solderen en voorzien van een krimpkous.

Dus als iemand nog een origineel stuur heeft liggen dan hoor ik dat graag!

Verder ga ik hier nog eea snel doorlezen om te zien of er nog belangrijke zaken zijn waar ik mogelijk nog tegen aan kan lopen en zelf kan verhelpen.
Onderhoud ga ik wel zoveel als mogelijk helemaal zelf doen, specifieke dingen als Carbs reinigen en afstellen ga ik liever naar een specialist.

Hierbij een linkje van de motor na een was en poets beurt:

en een foto toen ik de motor van de week ging ophalen.

Groet Stephan
Het is een beetje laat de reactie maar ik heb een zadel en een stuur mocht het nog nodig zijn.
 
Heeft iemand hier ervaring met open lucht filters monteren? Op zich is dat niet zo moeilijk maar meer of er idd sproeiers verandert moeten worden of niet of dat ie gewoon kan lopen op de originele.
 
Ga er maar van uit dat je ze opnieuw af moet stellen ja. Dus het is niet ''ff'' wisselen.

Wat je het beste kan doen is goede luchtfilters kopen van K&N of DNA (zelf goede ervaring mee) + een Dyno setje sproeiers. Ik zou voordat je begint goed rondkijken op internet en LEZEN. Je bent niet de eerste met dit idee.

 
Ga er maar van uit dat je ze opnieuw af moet stellen ja. Dus het is niet ''ff'' wisselen.

Wat je het beste kan doen is goede luchtfilters kopen van K&N of DNA (zelf goede ervaring mee) + een Dyno setje sproeiers. Ik zou voordat je begint goed rondkijken op internet en LEZEN. Je bent niet de eerste met dit idee.

Ik heb ea al gelezen en ook een aantal motor mensen gesproken en iedereen raad het af 😂😂 ik denk dat ik het dus maar niet doe. Het is alleen zo een gedoe om de carburateurs erop en eraf te halen met de originele luchtbox. Open uitlaten wel een goed idee ?? Ik zat te denken aan Marving daar ervaring mee ?
 
Tja, de carbs loshalen kan even een klusje zijn maar dat went sneller dan dat jij je carbs hebt afgesteld met open filters. En je hoeft zo ook niet elke maand uit elkaar te halen :P

Open uitlaten zou wel kunnen Ik zou niet zomaar met open pijpen gaan rijden, dat is voor niemand leuk qua herrie. Fatsoenlijke set uitlaten is natuurlijk wel leuk. Heb zelf geen ervaring met het merk.
 
Betreft een Honda CB750 sevenfity 1996
Weet iemand hoe ik de caps van de veerpoten los kan krijgen?
In tegenstelling tot diverse filmpjes heb ik imbus caps maar krijg geen beweging erin.
 
Bovenkant? Standaard Lefty loosy righty tighty. Best te doen met de poten in de motor met de bovenste clamp los en onderste vast.

Zijn het wel originele poten dan of komen ze van een ander model?

db
 
Is origineel.
Ja de bovenkant. Zit nog in de motor, wiel, spatbord etc is er al af maar moet nu even die cap iets los zien te krijgen voor ik de poten kan demonteren.
Gewoon rechtse draad toch?
 
Is origineel.
Ja de bovenkant. Zit nog in de motor, wiel, spatbord etc is er al af maar moet nu even die cap iets los zien te krijgen voor ik de poten kan demonteren.
Gewoon rechtse draad toch?
Bij mij wel maar ik heb een zeskant er boven zitten.

db
 
Dankje wel Dirtbag, jouw omschrijving zei dat je de bovenste clamp los moest. Dat had ik niet gedaan. Nu wel en moest hem daarna nog wel een flinke tik geven, maar hij is los!
 
Heren,

Welke olie gebruiken jullie in de CB SF, gewoon 10w40 nog een bepaald merk?

db
 

db

thnx had deze toevallig net in mn winkelmandje gedaan omdat ik deze ook vroeger gebruikte voor mn Honda Varadero:)
 
Ja en nee, beter geluid maar dan heb je ook nodig stage1 voor je carbs, (weet ik uit eigen ervaring) na het zagen van de pijpjes is het moeilijk om de motor te synchroniseren
 


Neem aan dat als je alleen de vering vervangt de seals niet perse hoef te vervangen.
Snap natuurlijk wel dat dat makkelijker is omdat de boel toch open ligt.

Maar is het mogelijk om de vering te vervangen terwijl de poten gemonteerd zitten?

Dus vering eruit, olie eruit zuigen of via onderkant eruit laten lopen, oude vering eruit en nieuwe olie en vering erin.

Of denk ik nu te makkelijk?:)
 
Ja dat is mogelijk, zodra je de doppen er af hebt kun je veren er uit halen. De olie kun je weg laten lopen door aan de onderkant ene klein boutje er uit te halen.

Zorg er wel voor dat de motor niet op het voorwiel rust. Moet volledig los van de grond zijn. Anders is het een eerste klas gekut om het weer goed te krijgen.

db

honda-cb750f2-seven-fifty-1996-t-germanykph-front-fork-cb750f2_bigecw3m11f__0801_6a2d.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan