MotoAndy
MF'er
- 18 nov 2018
- 226
- 157
Ja maar voorwiel moet weg eerst, kleine boutjes zitten onder voorwielasDe olie kun je weg laten lopen door aan de onderkant ene klein boutje er uit te halen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja maar voorwiel moet weg eerst, kleine boutjes zitten onder voorwielasDe olie kun je weg laten lopen door aan de onderkant ene klein boutje er uit te halen.
Ja dat is mogelijk, zodra je de doppen er af hebt kun je veren er uit halen. De olie kun je weg laten lopen door aan de onderkant ene klein boutje er uit te halen.
Zorg er wel voor dat de motor niet op het voorwiel rust. Moet volledig los van de grond zijn. Anders is het een eerste klas gekut om het weer goed te krijgen.
db
Want anders krijg je de kleine bot niet terug?
op dit moment is het voor mij moeilijk om deze vraag te beantwoorden omdat ik dit jaar niet veel met deze veren heb gereden. De verschillen zijn nogal subtiel en ik zou geen grote verbetering verwachten.
Ik heb de hele fiets opgeknapt, dus het was logisch dat ik overstapte naar iets beters dan het origineel, of dat echt beter is............wie weet
thmx voor de info!Als de motor op het voorwiel rust en je trekt de doppen er af dan zakt de voorkant maximaal in. Als je dan de veren er weer in probeerd te krijgen dan moet je ofwel de veer 20 cm induwen EN de dop er netjes in draaien zonder het draad te verneuken of je moet met de ene hand de gehele motor optillen en met rechts de veer iets indrukken en de dop er weer in drukken.
Eenvoudigste is om de motor op de middenbok te zetten. Achterkant omlaag drukken en dan iets onder hetblok/uitlaten te zetten tot het voorwiel de grond niet meer raakt.
Om olie af te tapoen hoeft het voorwiel er niet uit. Als je de veerpoten uit elkaar wilt halen wel ivm de plaats van de binnenzeskant die de delen bij elkaar houdt.
/toevoeging,: Het kan een aanrader zijn om de bovenste klemmen los te draaien voor je de doppen er uit probeert te halen.
db
Lees dit topic maar eens terug bij 4 december jl.ok thnx!
heb al je filmpjes bekeken op youtube, echt heel leuk om te zien
thmx voor de info!
Waarom de bovenste klemmen los te draaien voor je de doppen er uit probeert te halen?
thnx!Het was echt nodig om de bovenste klemmen los te draaien want die klemmen wel degelijk de doppen muurvast!
Ongeveer 50 euro op cmsnl per stuk.Ik zal straks nog eens kijken.
Ik bedoelde de deksels op de carburateurs
Mmm dan is 100 euro voor 4 stuks verchromen toch beter te doen lijkt meOngeveer 50 euro op cmsnl per stuk.
db
zou ze idd ff openmaken en schoonmaken, heb bij de mijne pas ook beide schakelaars open gemaakt, schoongemaakt en weer ingevet, Werkt weer prima.Heb zelf nu met de sf in 50 km de tweede koplamp kapot lijkt het. Vorige keer nieuwe pit gezet. Was ook draadje kapot.
Dimlicht doet het niet, als ik pruts met de rechter lichtschakelaar gaat het dash en achterlicht wel even aan. Met grootlicht gaat wel die wel aan evenals dash en achter.
Van de week naar huis gereden met grootlicht en koplamp naar beneden gekanteld.
Nog niks gemeten en getest. Of ik heb pech met het tweede action pitje, de lichtschakelaar misschien eens schoonmaken en effe boordspanning controleren.
db
Nee vandaag voor de tweede keer in 100 km. Lampje was ook gewoon naar de bliksem, schakelaar met remmenreiniger doorgeblaze en daarna wat spuitvaseline er op en in. Voltage op de lamp gemeten en die was maximaal 14,05 volt dus prima. Denk gewoon pech gehad met een action h4 die ook al een halfjaar in m'n rugtas heeft geleefd.zou ze idd ff openmaken en schoonmaken, heb bij de mijne pas ook beide schakelaars open gemaakt, schoongemaakt en weer ingevet, Werkt weer prima.
maar je hebt 2x lamp vervangen en beide snel kapot? maakt tie niet ergens kortsluiting?
Welcome back!Zo, dit topicje ga ik opnieuw volgen. Sinds drie jaar terug opnieuw een Sevenfifty in de garage (groene 98). Niet de eerste. Er passeerde al een zwarte 92, een blauwe 94, een gouden Four van 72 en een rode van 76.
De Sevenfifty blijft mijn absolute 'go to', een alleskunner die zwaar onderschat is qua capaciteiten en waar je makkelijk zelf aan kan sleutelen.
Ik gebruik de motor vooral om mijn rijvaardigheid op niveau te krijgen/houden, al is dat niet steeds even succesvol. Maar wel leuk.