Honda CB Seven Fifty rijders (deel 4)

Ja dat is mogelijk, zodra je de doppen er af hebt kun je veren er uit halen. De olie kun je weg laten lopen door aan de onderkant ene klein boutje er uit te halen.

Zorg er wel voor dat de motor niet op het voorwiel rust. Moet volledig los van de grond zijn. Anders is het een eerste klas gekut om het weer goed te krijgen.

db

honda-cb750f2-seven-fifty-1996-t-germanykph-front-fork-cb750f2_bigecw3m11f__0801_6a2d.gif

Want anders krijg je de kleine bot niet terug?
 
op dit moment is het voor mij moeilijk om deze vraag te beantwoorden omdat ik dit jaar niet veel met deze veren heb gereden. De verschillen zijn nogal subtiel en ik zou geen grote verbetering verwachten.😏
Ik heb de hele fiets opgeknapt, dus het was logisch dat ik overstapte naar iets beters dan het origineel, of dat echt beter is............wie weet 😉
 
Want anders krijg je de kleine bot niet terug?

Als de motor op het voorwiel rust en je trekt de doppen er af dan zakt de voorkant maximaal in. Als je dan de veren er weer in probeerd te krijgen dan moet je ofwel de veer 20 cm induwen EN de dop er netjes in draaien zonder het draad te verneuken of je moet met de ene hand de gehele motor optillen en met rechts de veer iets indrukken en de dop er weer in drukken.

Eenvoudigste is om de motor op de middenbok te zetten. Achterkant omlaag drukken en dan iets onder hetblok/uitlaten te zetten tot het voorwiel de grond niet meer raakt.

Om olie af te tapoen hoeft het voorwiel er niet uit. Als je de veerpoten uit elkaar wilt halen wel ivm de plaats van de binnenzeskant die de delen bij elkaar houdt.

/toevoeging,: Het kan een aanrader zijn om de bovenste klemmen los te draaien voor je de doppen er uit probeert te halen.

db
 
Laatst bewerkt:
op dit moment is het voor mij moeilijk om deze vraag te beantwoorden omdat ik dit jaar niet veel met deze veren heb gereden. De verschillen zijn nogal subtiel en ik zou geen grote verbetering verwachten.😏
Ik heb de hele fiets opgeknapt, dus het was logisch dat ik overstapte naar iets beters dan het origineel, of dat echt beter is............wie weet 😉

ok thnx!

heb al je filmpjes bekeken op youtube, echt heel leuk om te zien
Als de motor op het voorwiel rust en je trekt de doppen er af dan zakt de voorkant maximaal in. Als je dan de veren er weer in probeerd te krijgen dan moet je ofwel de veer 20 cm induwen EN de dop er netjes in draaien zonder het draad te verneuken of je moet met de ene hand de gehele motor optillen en met rechts de veer iets indrukken en de dop er weer in drukken.

Eenvoudigste is om de motor op de middenbok te zetten. Achterkant omlaag drukken en dan iets onder hetblok/uitlaten te zetten tot het voorwiel de grond niet meer raakt.

Om olie af te tapoen hoeft het voorwiel er niet uit. Als je de veerpoten uit elkaar wilt halen wel ivm de plaats van de binnenzeskant die de delen bij elkaar houdt.

/toevoeging,: Het kan een aanrader zijn om de bovenste klemmen los te draaien voor je de doppen er uit probeert te halen.

db
thmx voor de info!

Waarom de bovenste klemmen los te draaien voor je de doppen er uit probeert te halen?
 
Nog zo'n vraag....
Vast al eerder voorbijgekomrn maar ik kon het niet vinden.

Het kleppendeksel, is dat te verwijderen zonder het blok te verwijderen?
Ik wil hem graag weer netjes maken.
 
Ik heb het kleppendeksel eraf.
Tank eraf en de bobines even aan de kant dan pak je hem er zo uit.
Maar nu "vacuum chamber covers" zoals het handboek ze noemt, zijn die nog ergens te koop? Om ze te laten verchromen kost me 80 tot 100 euro. Ik hoop dat ik nergens nieuwe voor minder kan bemachtigen.
Ik kan ze zo niet vinden op het net, weet 1 van jullie dat misschien?
 
Heb zelf nu met de sf in 50 km de tweede koplamp kapot lijkt het. Vorige keer nieuwe pit gezet. Was ook draadje kapot.

Dimlicht doet het niet, als ik pruts met de rechter lichtschakelaar gaat het dash en achterlicht wel even aan. Met grootlicht gaat wel die wel aan evenals dash en achter.

Van de week naar huis gereden met grootlicht en koplamp naar beneden gekanteld.

Nog niks gemeten en getest. Of ik heb pech met het tweede action pitje, de lichtschakelaar misschien eens schoonmaken en effe boordspanning controleren.

db
 
Bij mij zijn alleen de buitenste daadwerkelijk verchroomd. De binnenste zijn ruwer afgewerkt en verzinkt ofzo.

db
 
Heb zelf nu met de sf in 50 km de tweede koplamp kapot lijkt het. Vorige keer nieuwe pit gezet. Was ook draadje kapot.

Dimlicht doet het niet, als ik pruts met de rechter lichtschakelaar gaat het dash en achterlicht wel even aan. Met grootlicht gaat wel die wel aan evenals dash en achter.

Van de week naar huis gereden met grootlicht en koplamp naar beneden gekanteld.

Nog niks gemeten en getest. Of ik heb pech met het tweede action pitje, de lichtschakelaar misschien eens schoonmaken en effe boordspanning controleren.

db
zou ze idd ff openmaken en schoonmaken, heb bij de mijne pas ook beide schakelaars open gemaakt, schoongemaakt en weer ingevet, Werkt weer prima.

maar je hebt 2x lamp vervangen en beide snel kapot? maakt tie niet ergens kortsluiting?
 
zou ze idd ff openmaken en schoonmaken, heb bij de mijne pas ook beide schakelaars open gemaakt, schoongemaakt en weer ingevet, Werkt weer prima.

maar je hebt 2x lamp vervangen en beide snel kapot? maakt tie niet ergens kortsluiting?
Nee vandaag voor de tweede keer in 100 km. Lampje was ook gewoon naar de bliksem, schakelaar met remmenreiniger doorgeblaze en daarna wat spuitvaseline er op en in. Voltage op de lamp gemeten en die was maximaal 14,05 volt dus prima. Denk gewoon pech gehad met een action h4 die ook al een halfjaar in m'n rugtas heeft geleefd.

db
 
Zo, dit topicje ga ik opnieuw volgen. Sinds drie jaar terug opnieuw een Sevenfifty in de garage (groene 98). Niet de eerste. Er passeerde al een zwarte 92, een blauwe 94, een gouden Four van 72 en een rode van 76.

De Sevenfifty blijft mijn absolute 'go to', een alleskunner die zwaar onderschat is qua capaciteiten en waar je makkelijk zelf aan kan sleutelen.

Ik gebruik de motor vooral om mijn rijvaardigheid op niveau te krijgen/houden, al is dat niet steeds even succesvol. Maar wel leuk.

 
Zo, dit topicje ga ik opnieuw volgen. Sinds drie jaar terug opnieuw een Sevenfifty in de garage (groene 98). Niet de eerste. Er passeerde al een zwarte 92, een blauwe 94, een gouden Four van 72 en een rode van 76.

De Sevenfifty blijft mijn absolute 'go to', een alleskunner die zwaar onderschat is qua capaciteiten en waar je makkelijk zelf aan kan sleutelen.

Ik gebruik de motor vooral om mijn rijvaardigheid op niveau te krijgen/houden, al is dat niet steeds even succesvol. Maar wel leuk.

Welcome back!👊
 
Hallo mannen,

Weet iemand van wie deze CB 750 is?
Poosje terug stond hij te koop maar kan hem nu nergens meer vinden .

Ik hoor het graag als iemand iets weet.

Mvg
Gerjo
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2016-05-22 om 15.37.13.png
    Schermafbeelding 2016-05-22 om 15.37.13.png
    120,7 KB · Weergaven: 20
Terug
Bovenaan Onderaan