Honda CB Seven Fifty rijders (deel 4)

Gisteren een quasi nieuwe uitlaat voor de sevenfifty gevonden...
een originele... voor slechts 200euro...

ingesmeerd met vet zodat hij proper bleeft uitzien, ligt al enkele jaren op een zolder.
je ziet beetje roest tussen de bochten (naar de collector toe), maar dit is echt perfecte staat....

20180410_182744.jpg
 
Gisteren een quasi nieuwe uitlaat voor de sevenfifty gevonden...
een originele... voor slechts 200euro...

ingesmeerd met vet zodat hij proper bleeft uitzien, ligt al enkele jaren op een zolder.
je ziet beetje roest tussen de bochten (naar de collector toe), maar dit is echt perfecte staat....

[afbeelding]


Wow die is echt mooi !! proficiat !
 
Hallo mensen,

Ik heb net een account hier aangemaakt omdat ik zag dat dit toch nog best actief was ondanks dat het forum "al" dateert van 2016.

Ik kijk al ruim 1 jaar lang naar honda seven fifty's, maar heb er nog nooit een gekocht omdat ik nog geen rijbewijs heb. Ik ben namelijk 23 jaar oud, en moet 24 zijn om op een zware motor te rijden. Maar omdat er een nieuwe regeling is dat je nu al kan lessen voor een zware, maar dat je een code 80 krijgt, heb ik nu al rijlessen genomen.

Nu kan ik dus eindelijk kijken naar een leuke motor :) En ja hoor! Vorige week kwam DE perfecte motor langs marktplaats. Ik kon het gewoon niet laten en heb een paar vrienden die wel een motor rijbewijs hebben ingeschakeld. En ik heb hem ook mooi gekocht! Daarom wil ik graag mijn blijdschap met jullie delen :D Daarom deze prachtige foto van mijn eerste (en ook droom) motor!!!
full
 
Hallo mensen,

Ik heb net een account hier aangemaakt omdat ik zag dat dit toch nog best actief was ondanks dat het forum "al" dateert van 2016.

Ik kijk al ruim 1 jaar lang naar honda seven fifty's, maar heb er nog nooit een gekocht omdat ik nog geen rijbewijs heb. Ik ben namelijk 23 jaar oud, en moet 24 zijn om op een zware motor te rijden. Maar omdat er een nieuwe regeling is dat je nu al kan lessen voor een zware, maar dat je een code 80 krijgt, heb ik nu al rijlessen genomen.

Nu kan ik dus eindelijk kijken naar een leuke motor :) En ja hoor! Vorige week kwam DE perfecte motor langs marktplaats. Ik kon het gewoon niet laten en heb een paar vrienden die wel een motor rijbewijs hebben ingeschakeld. En ik heb hem ook mooi gekocht! Daarom wil ik graag mijn blijdschap met jullie delen :D Daarom deze prachtige foto van mijn eerste (en ook droom) motor!!![afbeelding]

welkom, ennuh fraaie Sevenfifty hoor .... die grijze zijn toch de mooiste O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb helaas wat vroeg gejuicht geloof ik :-(

Enorme roest in de tank en daardoor nu ook in de carbs....

Heeft iemand nog een nette tank liggen of weet je die te liggen voor een 1996er?
 
http://www.motoravonturist.nl/how-to/domien/tank-ontroesten-met-elektrolyse/

Zo heb ik het een paar jaar geleden ook met een gl1100 gedaan. Werkt perfect.
Thanks voor de ideeen, ik heb in ieder geval een tank gevonden. Deze is alleen niet in kleur, maar kan iig rijden.

Dat elektrolyse ga ik wel onthouden, mooi klusje voor de winter (dan verhuisd naar huis met garage en dus knutselruimte 8-) )

Waarmee heb jij je tank daarna behandeld? Die 2takt brandstof klinkt wel gunstig... Mn eigen garage was niet zo te spreken over die die het zelf coatings omdat die vlot loslaten en dan ook weer in je systeem komt...
 
een simpeldere truuk is vullen met azijn...
enkele dagen laten staan en leeg maken, spoelen met diesel (zodat het wat vettig staat en niet onmiddellijk roesten kan) ;
 
Thanks voor de ideeen, ik heb in ieder geval een tank gevonden. Deze is alleen niet in kleur, maar kan iig rijden.

Dat elektrolyse ga ik wel onthouden, mooi klusje voor de winter (dan verhuisd naar huis met garage en dus knutselruimte 8-) )

Waarmee heb jij je tank daarna behandeld? Die 2takt brandstof klinkt wel gunstig... Mn eigen garage was niet zo te spreken over die die het zelf coatings omdat die vlot loslaten en dan ook weer in je systeem komt...

2-tact olie van de action. Het gaat er alleen om dat er een laagje vettigheid op komt. Dit voorkomt daar hij gelijk weer gaat roesten. Coating is echt troep.
 
een simpeldere truuk is vullen met azijn...
enkele dagen laten staan en leeg maken, spoelen met diesel (zodat het wat vettig staat en niet onmiddellijk roesten kan) ;


2-tact olie van de action. Het gaat er alleen om dat er een laagje vettigheid op komt. Dit voorkomt daar hij gelijk weer gaat roesten. Coating is echt troep.
Tof thanks!
 
Laatst bewerkt:
Iemand een tip om hele nette ori uitlaten te vinden ter vervanging van mijn Moriwaki uitlaat ?
Blijkbaar is een DB killer niet voldoende als je in DE wil gaan rijden en aangezien de Moriwaki een Japanse keur heeft schiet dat niet op.
 
Iemand een tip om hele nette ori uitlaten te vinden ter vervanging van mijn Moriwaki uitlaat ?
Blijkbaar is een DB killer niet voldoende als je in DE wil gaan rijden en aangezien de Moriwaki een Japanse keur heeft schiet dat niet op.

Mocht je de Moriwaki nog kwijt willen, ik heb op zich nog steeds interesse.
 
Hallo allemaal. Kom hier net kijken. Maar mijn beslissing staat vast!
Dit jaar theorie halen en aanschaf motor.
2019: rijbewijs gaan halen.

Natuurlijk word het de cb750!
Maar ik hoopte eigenlijk op wat informatie erover. En dan vooral de informatie over jullie. De gebruikers van deze prachtige machines!

Denk hierbij aan. Onderhoud... zoals waar moet je op letten. Wanneer een beurt geven en eventuele kosten om en nabij daarvan.

De ervaring die jullie ermee hebben!
Verbruik
Snelheden die fijn zijn om te rijden/ top snelheid.

Noem maar op haha
 
Hallo allemaal. Kom hier net kijken. Maar mijn beslissing staat vast!
Dit jaar theorie halen en aanschaf motor.
2019: rijbewijs gaan halen.

Natuurlijk word het de cb750!
Maar ik hoopte eigenlijk op wat informatie erover. En dan vooral de informatie over jullie. De gebruikers van deze prachtige machines!

Denk hierbij aan. Onderhoud... zoals waar moet je op letten. Wanneer een beurt geven en eventuele kosten om en nabij daarvan.

De ervaring die jullie ermee hebben!
Verbruik
Snelheden die fijn zijn om te rijden/ top snelheid.

Noem maar op haha
welkom,

behoorlijk onderhoudsvrije motor,
kleppen stellen niet nodig -> hydraulisch, overige onderhoud is afhankelijk van het aantal kilometers dat je maakt.
banden, kan je zo duur maken als je wil, grondplakkers minder kilometers, standaard meer kilometers

oliewissel, gewoon goede olie. zie de olietopics in techniek.

uitlaat is wel een dingetje, zijn duur zowel origineel als aftermarket

snelheden, hoe sterker je nek en armspieren des te harder is te doen. maar 120 -130 is goed te doen maar voor alleen snelweg is de Sevenfifty niet optimaal.
lekker rustige weggetjes is meer zijn ding , vindt ik.
 
Laatst bewerkt:
Kijk daar heb ik wat aan.
Moet ik nog echt op dingen letten bij de aanschaf ervan?

En 120 is goed zat hoor. Het is voor in de zomer. Woon werk verkeer.
En we willen wel is na Luxemburg gaan. En daar lekker gaan Touren. Maar dan kun je tenminste in 3 uurtjes erzijn. Ipv 7 uur binnen door.

Maar een uitlaat... origineel. Waar moet ik aan denken qua prijs. Want hoor vaak dat de uitlaat wel een puntje is bij de cb750...
 
Kijk daar heb ik wat aan.
Moet ik nog echt op dingen letten bij de aanschaf ervan?

En 120 is goed zat hoor. Het is voor in de zomer. Woon werk verkeer.
En we willen wel is na Luxemburg gaan. En daar lekker gaan Touren. Maar dan kun je tenminste in 3 uurtjes erzijn. Ipv 7 uur binnen door.

Maar een uitlaat... origineel. Waar moet ik aan denken qua prijs. Want hoor vaak dat de uitlaat wel een puntje is bij de cb750...
uitlaat, zoals de mijne, RVS 900€
 
Uitlaat zoals de mijne, zit al voor een goede 5 euro aan gungum op en een aantal stalen plaatjes er op gelast om hem dicht te maken. :)

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan