Honda CB Seven Fifty rijders (deel 4)

Klopt,ik ga ook kuiploos door het leven en kan cruisen met 140km/uur nu,ik het begin dacht ik er met 120 al af te vliegen. :')

Cindy ook weer terug zie ik :)
 
Met zo'n klein Puig ruitje is 140 idd prima te doen :-) Daarvoor reed ik naakt max 120 en vond dat al irritant worden na een langer stuk.
 
Dat ruitje zit er al een paar jaar niet meer op,gaf alleen maar turbulentie rond de helm,full naked is the thing 8-)
 
Voor de geïnteresseerden: afgelopen week Rustyco gebruikt voor verroeste boutjes en ophangbeugels - werkt prima! Zie de roest op de boutjes van de remschijf voor en de ophanging van de uitlaat (foto op pag 1 in dit topic); nagenoeg verdwenen.
 
Ik ben driftig op zoek naar een sevenfifty om compleet om te bouwen. Nu tref ik ze in diverse prijsklassen met diverse kilometerstanden, tussen de 500 en de 3000 euro.


Hoe doen deze blokken het doorgaans, zijn het kilometervreters die over de 100.000 gaan of juist niet?

Wie weet mij te vertellen of er een enkele buis onder de tank doorloopt of meerdere? (bij modellen vanaf 1991)

Ik dank u zeer!
 
alle modellen zijn hetzelfde , tenminste 1992 tm 2002/3 , toen is het gestopt meen ik.
er zit 1 buis over het motorblok waar de tank op ligt en 'klemt' :

http://images.cmsnl.com/img/partsli...aliakph-frame-body_bigecw3m11f__2800_95c9.gif

blokken kunnen prima een ton aan, de ketting in het motorblok wil wel eens gaan klapperen, danwel het spanningsmechanisme.
iemand heeft dat in het vorige topic zelf verholpen, moet je maar even zoeken ;)
 
Ik ben driftig op zoek naar een sevenfifty om compleet om te bouwen. Nu tref ik ze in diverse prijsklassen met diverse kilometerstanden, tussen de 500 en de 3000 euro.


Hoe doen deze blokken het doorgaans, zijn het kilometervreters die over de 100.000 gaan of juist niet?

Wie weet mij te vertellen of er een enkele buis onder de tank doorloopt of meerdere? (bij modellen vanaf 1991)

Ik dank u zeer!

En ze zijn standaard zo mooi :-) tenminste die van mij dan .....
 
Ik ben driftig op zoek naar een sevenfifty om compleet om te bouwen. Nu tref ik ze in diverse prijsklassen met diverse kilometerstanden, tussen de 500 en de 3000 euro.


Hoe doen deze blokken het doorgaans, zijn het kilometervreters die over de 100.000 gaan of juist niet?

Wie weet mij te vertellen of er een enkele buis onder de tank doorloopt of meerdere? (bij modellen vanaf 1991)

Ik dank u zeer!

Je hebt een PB!
 
Vandaag de SF opgehokt voor een aantal maanden,nog ff een ritje gemaakt,tank afgevuld met euro98 en de accu eruit(motor eerst nog ff gewassen uiteraard ivm pekel.
Is voor het eerst dat ik zolang doorgereden heb,normaal gaat ie eind oktober al onder zeil.
 
Na mijn berichtje vorige keer heb ik daadwerkelijk een Cb aangeschaft. Deze is volledig geslacht en wordt nu opgebouwd tot scrambler, ik zal binnenkort een update plaatsen van de vorderingen voor diegene die benieuwd zijn.
Dit was hem voor de slacht.


 
Hmm,jammer dat je 'm gaat mishandelen,ziet er nog goed uit.
Was er geen SF in slechte staat voorhanden?

Ben trouwens wel benieuwd naar het eindresultaat.
 
Hmm,jammer dat je 'm gaat mishandelen,ziet er nog goed uit.
Was er geen SF in slechte staat voorhanden?

Ben trouwens wel benieuwd naar het eindresultaat.


Nee helaas niet, ik had liever ook een slechtere geslacht. Maar na 3 maanden rondkijken was dit de beste deal die ik kon maken voor het geld vs toestand van de motor.

Ik houd van deze motor ook wat onderdelen over, mocht er interesse zijn!

Onderdelen Honda CB Sevenfifty 1994
 
Ik heb de vraag wel eens eerder gesteld maar wellicht was iedereen toen aan het kerst eten :-)
Ik zou graag een chromen voorspatbord hebben op de CB sevenfifty, iemand een idee of die van een nighthawk past op de voorvork ? of andere alternatieven.
Thanks alvast.
 
Hmm,jammer dat je 'm gaat mishandelen,ziet er nog goed uit.
Was er geen SF in slechte staat voorhanden?

Ben trouwens wel benieuwd naar het eindresultaat.


Een voordeel, de lakset is naar een schademotor gegaan welke daarmee in ere is hersteld, dus er gaat geen CB echt verloren ;)


Ik heb nu nog een achterspatbord, voorvork (met velg, remmerij en kroonplaat) en een zadelhandvat over. Het spatbord en het handvat hoeft bijna niks te kosten.
 
Iemand ervaring met een gear indicator setje op de Seven Fifty ?
Zo ja graag merk/type etc.

bvd.
 
Ik heb de vraag wel eens eerder gesteld maar wellicht was iedereen toen aan het kerst eten :-)
Ik zou graag een chromen voorspatbord hebben op de CB sevenfifty, iemand een idee of die van een nighthawk past op de voorvork ? of andere alternatieven.
Thanks alvast.

ik heb het wel gelezen hoor, maar heb er eerlijk gezegd geen idee van :)
handigst is om de boel op te meten bij de nighthawk, zou eerder in het nighthawk topic de vraag neerleggen of ze de afmetingen kunnen opmeten en doorgeven, kan je aan de hand daarvan vergelijken met die vd sf.

als je daar de afmetingen niet van hebt had je de voorgaande 23 sf's niet moeten verkopen zonder te meten ;)
 
ik heb het wel gelezen hoor, maar heb er eerlijk gezegd geen idee van :)
handigst is om de boel op te meten bij de nighthawk, zou eerder in het nighthawk topic de vraag neerleggen of ze de afmetingen kunnen opmeten en doorgeven, kan je aan de hand daarvan vergelijken met die vd sf.

als je daar de afmetingen niet van hebt had je de voorgaande 23 sf's niet moeten verkopen zonder te meten ;)

Nu overdrijf je,22 :+
 
Zoiets moet het worden, even los van de rest van de wijzigingen. Deze is nl omgebouwd naar de oude CB750. Komt uit Thailand ...
full
 
Misschien heb ik het niet goed verwoord, deze motor krijgt de looks van de oude CB750, zijkasten, tank, achterkant etc ...zal even een foto zoeken
 
ja inderdaad , het klonk alsof je dat spatbord zocht wat op de foto op een oude gezet was, maar die kreeg de retro look van het oude model.
Wel mooi hoor.

beter als al dat gerat en gebob, maar smaken verschillen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan