Honda CB Seven Fifty rijders (deel 4)

Das wel aan de prijzige kant. Maar goed... alles kost geld zullen we maar zeggen.
Belangrijkste is dat ie motorisch goed is. En wat ik heb begrepen, zijn de motoren van de cb niet stuk te krijgen. En je er makkelijk 150 tot 180.000 km mee kan rijden

Maar alvast bedankt voor de info. Ik zal vast en zeker nog wel wat vaker iets plaatsen. :)
 
Hallo,

Mijn sf is terug compleet, start zeer goed, alles werkt...

Maar toch 1 belangrijk probleem, bij het gas geven begint de motor te sputteren, ik denk rond 3000/3500 rpm (geen rpm teller meer aanwezig)

Iemand een idee waar ik moet beginnen
full
 
Hi Bram, bij wijzigen luchtfilter en uitlaat kan een motor wel eens anders reageren. Voorasl de lucht is bij jou anders denk ik .......
 
Gisteren een quasi nieuwe uitlaat voor de sevenfifty gevonden...
een originele... voor slechts 200euro...

ingesmeerd met vet zodat hij proper bleeft uitzien, ligt al enkele jaren op een zolder.
je ziet beetje roest tussen de bochten (naar de collector toe), maar dit is echt perfecte staat....

[afbeelding]


Ik heb toch maar eens een nieuwe opgevraagd bij CSMNL maar een nieuwe is sowieso niet te leveren .... dat wordt zaken doen in Japan.
 
Ik heb het opgevraagd maar kreeg als antwoord dat ze niet meer te bestellen zijn. Maar goed, misschien is het idd zo dat ze alleen naar mijn bouwjaar kijken en niet verder dan de neus lang is. Japan bied veel kansen daar is zat te koop dus daar ga ik me even op richten ;-)
 
Laatst bewerkt:
Ik wil vier Delo Powerluftfilters "P1" samen met een Dynokit aanschaffen.
Niet dat het moet...maar omdat het kan }) :]

Maar...heeft iemand onder ons ervaring met de 'Delo Powerluftfilter "P1" 'en een dynokit ...of iets soortgelijks?

full
 
Omdat ik mijn Seven fifty aan het ombouwen ben naar een café racer wil ik een andere teller monteren.
Weet iemand de overbrengings verhouding (k-waarde)?
 
Ik ben bezig met een teller op GPS te plaatsen, heb je ook geen kabel meer nodig. (Nu kan dat bij mij ook niet meer omdat ik VFR poten en voorwiel in CB kroonplaten heb gestoken) ;-)
 
Heb uiteindelijk mijn fiets kunnen voorzien van redelijk nette ori uitlaten. Ik blijf zoeken naar onberispelijke uitlaten maar heb nu de tijd :-)
De motor is nu weer net een naaimachientje :-) de Moriwaki gaat op ebay :] :]
full
 
gevonden, het duitse handboek is blijkbaar niet zo uitgebreid als het engelse...
Achterwiel en achterspatbord moeten er dus opnieuw uit...
en ik was bijna klaar :(
 
nog een vraagje:
ketting set is aan vervanging toe.
Wie van jullie heeft de standaard vertanding en wie heeft andere verhoudingen en de welke?
voor mij zou de CB iets sneller mogen optrekken, topsnelheid zelf maakt minder uit...
zolang hij maar de 14O a 150 kan halen ben ik al blij...

Ik gok dus achteraan 1 of 2 tandjes groter?
wat zijn de ervaringen hier?
 
Standaard, vind dat zelf prima en snel zat :-)
Heb ooit een ander voortandwiel gehad bij een andere CB maar ging me ergeren aan de hoeveelheid toeren maar dat zal aan mij liggen.
 
Ok,

De les is: we houden het standaard.

update van gisteren:

Zucht,

S'avonds nog eens doorgewerkt,
1. spatbord + achterwiel eruit
2. Luchtfilter huis terug in elkaar gestoken (rot klus)
3. luchtfilter huis op zijn plek gestoken
4. Luchtfilter huis niet kunnen vast zetten omdat ik de buizen niet op de carbs geduwd kreeg (deze lijken ovaal te zijn, en carbs rond.
5. toch al eens proberen starten.
6. Yeah draait, en zelfs vlot kunnen starten
7. motor moeten stilleggen, want naft zeikte er langs carburateurs uit...

wacht eens even... de volleidge restauratie is begonnen omdat de naft eruit zeikte langs carbs,
die heb ik laten ultrasoonreinigen en nakijken door motorzaak...;

wat heb ik ontdekt: Dat ne mens echt compleet moedeloos kan worden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan