Honda CB Seven Fifty vlotterhoogte

Irv550

Rookie
28 jun 2022
26
19
Hallo MF’ers!

Weet iemand toevallig de vlotterhoogte van een Honda CB Seven Fifty RC42?

Bvd, Irvin
 
Image029.jpg


18,5 zwemmerstand :p

Ingescand met een aardappel, sorry.

de handleiding is wel van een cb750 ook al staat er cbr1000f bij de bovenste afbeelding.

ah prins Ziep glijk Niks, dat zal het zijn .
 
Bekijk bijlage 1785150

18,5 zwemmerstand :p

Ingescand met een aardappel, sorry.

de handleiding is wel van een cb750 ook al staat er cbr1000f bij de bovenste afbeelding.

ah prins Ziep glijk Niks, dat zal het zijn .
Bekijk bijlage 1785150

18,5 zwemmerstand :p

Ingescand met een aardappel, sorry.

de handleiding is wel van een cb750 ook al staat er cbr1000f bij de bovenste afbeelding.

ah prins Ziep glijk Niks, dat zal het zijn .
‘Ingescand met een aardappel, sorry.’ 😂😂

Dank voor je snelle antwoord!
 
Overigens reist/rijst/bamiet bij mij wel de vraag waarom je die hoogte zou willen aanpassen, controleren kan ik me voorstellen vooral bij vervanging van vlotter of vlotternaald door een andere/nieuwe .
 
wat ik zo snel lees uit clymer pagina 263 (nighthawk 1991,1992 ,1995-1999):

Carb identification numbers:
49-state: VE66B
California: VE77C
Canada: VE66C

Main jet US state --> 112
main jet California --> 110

hopelijk heb je er iets aan.
 
Ik heb een revisieset voor de motor gekocht maar na installatie start de motor maar stort in/valt uit bij gas open draaien.
prima om dingen te reviseren, maar waren er klachten die aanleiding daartoe gaven ?
als je de stationair sproeiers ook vervangen hebt, dus als die in de set zaten prima, zo niet dan kunnen die dicht zitten na lange stilstand.
Ik zou ook zeker kijken of er geen filter onder de vlotter (behuizing) zit die verstopt kan zitten.
kijk anders eens op cmsnl.com daar staan veel tekeningen van hoe het hoort te zitten en je kan bedenken wat eventueel verstopt kan zijn

De twee buitenste hoofdsproeiers zijn 110 en de twee binnenste 112, is dit standaard ook het geval?
dat doen ze wel vaker maar kan je ook bekijken op cmsnl.com
 
prima om dingen te reviseren, maar waren er klachten die aanleiding daartoe gaven ?
als je de stationair sproeiers ook vervangen hebt, dus als die in de set zaten prima, zo niet dan kunnen die dicht zitten na lange stilstand.
Ik zou ook zeker kijken of er geen filter onder de vlotter (behuizing) zit die verstopt kan zitten.
kijk anders eens op cmsnl.com daar staan veel tekeningen van hoe het hoort te zitten en je kan bedenken wat eventueel verstopt kan zijn


dat doen ze wel vaker maar kan je ook bekijken op cmsnl.com
De aanleiding van de revisiesets was dat voorheen regelmatig bij starten 1 of 2 carbs lekten. Dat kreeg ik destijds verholpen door er tegenaan te tikken met metaal.

Gisteren alles weer gemonteerd maar nu loopt er benzine uit de leiding die vd luchtfilterbehuizing komt helaas.
 
Vlotterhoogte? Zover ik weet valt er niks af te stellen. als Note: "All models use non-adjustable floats. Do not attempt to adjust the float as the level measurement will be incorrect."

Note #2 pagina 251: "If the float level is too high, the results will be too rich air / fuel mixture. if it is too low, the mixture will be too lean"

Er staat in pagina 251 Clymer handleiding: 18.5 mm, als dat niet meer klopt, moet de floater vervangen worden.

Ik heb trouwens een hele complete set carberateurs in mijn schuur liggen, wou het ooit in mijn motor doen , maar nooit gedaan.
De kleppen zijn niet met een E snaar afgesteld..... dat moet nog gebeuren, voor de rest is alles vervangen. edit: Vlotterhoogte niet gemeten trouwens. Hopelijk zijn de o ringen tussen de carbs ok. Ik had niet de originele gebruikt. Als je wilt...mag je de carb set voor een habbecrats hebben....

Lokatie: gelderland
 
De aanleiding van de revisiesets was dat voorheen regelmatig bij starten 1 of 2 carbs lekten. Dat kreeg ik destijds verholpen door er tegenaan te tikken met metaal.

Gisteren alles weer gemonteerd maar nu loopt er benzine uit de leiding die vd luchtfilterbehuizing komt helaas.
eerder kans dat er dan iets vervuild is of plakt dan versleten, slijtage tik je niet weg he ;)
de vervangende vlotter kan net iets anders zijn als wat er uitkomt en daarom staat er in het werkplaatshandboek wat de vlotterhoogte moet zijn.

kijk anders eerst 1 of 2 uitgebreide filmpjes op youtube voordat je opnieuw gaat loshalen, er kom best nog wat bij kijken.

En zoals hierboven gezegd, de vlotters van die model zijn van plastic en daardoor niet af te stellen, geen metalen lipje om te verbuigen zodat hij eerder of later de vlotternaald bedient .
als er in de revisieset alleen andere vlotternaalden zaten en als je die geplaatst heb is het misschien verstandig om de originele terug te plaatsen als die niet beschadigd zijn op de zitting.
Maar sluit dan eerst zoveel mogelijk uit dat er niet opnieuw vuil zit op plekken die je nog niet gereinigd hebt.

honda-cb750f2-seven-fifty-1994-r-spainkph-carburetor-component-parts_bigecw3m11e__1801_491b.gif


aangezien de motor nu uitvalt bij gasgeven is het oorspronkelijke probleem van overlopen niet verholpen en waarschijnlijk verplaatst van vervuilde vlotters naar niet passende / slechte imitatie icm nog aanwezige vervuiling.
en uitvallen bij gasgeven kan dan duiden op verstopte stationair sproeiers, nr 29.

eerst inlezen, dan weer open halen.
 
Laatst bewerkt:
eerder kans dat er dan iets vervuild is of plakt dan versleten, slijtage tik je niet weg he ;)
de vervangende vlotter kan net iets anders zijn als wat er uitkomt en daarom staat er in het werkplaatshandboek wat de vlotterhoogte moet zijn.

kijk anders eerst 1 of 2 uitgebreide filmpjes op youtube voordat je opnieuw gaat loshalen, er kom best nog wat bij kijken.

En zoals hierboven gezegd, de vlotters van die model zijn van plastic en daardoor niet af te stellen, geen metalen lipje om te verbuigen zodat hij eerder of later de vlotternaald bedient .
als er in de revisieset alleen andere vlotternaalden zaten en als je die geplaatst heb is het misschien verstandig om de originele terug te plaatsen als die niet beschadigd zijn op de zitting.
Maar sluit dan eerst zoveel mogelijk uit dat er niet opnieuw vuil zit op plekken die je nog niet gereinigd hebt.

honda-cb750f2-seven-fifty-1994-r-spainkph-carburetor-component-parts_bigecw3m11e__1801_491b.gif


aangezien de motor nu uitvalt bij gasgeven is het oorspronkelijke probleem van overlopen niet verholpen en waarschijnlijk verplaatst van vervuilde vlotters naar niet passende / slechte imitatie icm nog aanwezige vervuiling.
en uitvallen bij gasgeven kan dan duiden op verstopte stationair sproeiers, nr 29.

eerst inlezen, dan weer open halen.
Dank voor alle antwoorden tot nu toe, erg fijn. Uitvallen doet hij nu niet meer bij gas geven. Maar hij stroomt over helaas. Alles ligt er ondertussen al weer af.
De vlotternaalden sluiten waarschijnlijk niet af…
 
Dank voor alle antwoorden tot nu toe, erg fijn. Uitvallen doet hij nu niet meer bij gas geven. Maar hij stroomt over helaas. Alles ligt er ondertussen al weer af.
De vlotternaalden sluiten waarschijnlijk niet af…
ook dat staat uitgelegd in filmpjes, wacht ik zal even een heel uitgebreide maar ook heel irritante sturen (want amerikaans en moet het een ander uitleggen dus een IWAB ( ik weet alles beter) :
maar ook

belangrijkste voor jou is dat , wat lion al zei , de vlotterhoogte niet is af te stellen met een metalen pieleke aan de vlotter zelf , die bij jou is geheel plastic. uitgaande dat je geen originele vlotters hebt gekocht kan het dus iets afwijken, maar belangrijkste is DAT het al lekte bij jou dus eerst alles goed schoonmaken.

En leg je tank goed plat neer, benzinekraan op het laagste punt, en laat er eens een liter of 2 uitstromen in glazen potjes en kijk , na eventueel bezinken, of er geen roest of troep doorgeen zit anders kan je aan de gang blijven, misschien is je benzinefilter (in de tank) allang vergaan en word er niks gefilterd , echt fijne roest is ook niet te filteren maar kan zich weer wel ophopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan