Honda Cb1 Afstelling , wat te doen?

Cyc2

Rookie
21 jul 2009
23
0
Vlissingen
Hallo,

Ik ben in het bezit van een honda cb1 maar deze rijd niet meer zo lekker als eerst, dit komt daardat er wat vuil in 1 van carbs was gekomen. Nu heb ik deze voor zover mogelijk gebrobeerd weer schoon te maken. Maar ik heb als ik tussen de 5 en 7 duizend toeren rij en dan ineens vol gas geef, me motor even in houdt. dit is in elke versnelling! Ook loopt hij stationair niet helemaal perfect. Ik heb er een filmpje bij gedaan van hoe hij loopt als hij goed warm is!

link:

Zou iemand mij kunnen voorzien van feedback?

Met vriendelijk groet,
Jermo
 
Volgens mij moet hij het nu doen! (het filmpje) Hoe kan je je carbs het beste ultrasoon reinigen dan?
Ofwel zelf een ultrasoon badje aanschaffen en aan de gang gaan (je kunt hier op het forum wel vinden hoe), of de carburateurset in z'n geheel naar een dealer of tuner brengen. Je carburateurs ultrasoon laten reinigen hoeft niet zoveel te kosten als je ze zelf in- en uit bouwt, en het kan een wereld van verschil maken :Y
 
Hij loopt dus zo onregelmatig! Daarom heb ik ook het filmpje gemaakt omdat dit het grootste probleem is!

Denken jullie dat met ultrasoon reinigen het probleem verholpen is? en hoe erg is het als ik hier mee door rij?
Ligt eraan. Is je motor van het ene op het andere moment zo gaan lopen? Of heeft je motor een hele tijd stil gestaan, waarna hij een stuk slechter rijdt als voorheen?

Tot zover hebben we nog geen flauw idee wat het onregelmatige lopen en inhouden veroorzaakt, dus het is ook niet te zeggen wat de oplossing kan zijn :P
 
Hij loopt dus zo onregelmatig! Daarom heb ik ook het filmpje gemaakt omdat dit het grootste probleem is!

Denken jullie dat met ultrasoon reinigen het probleem verholpen is? en hoe erg is het als ik hier mee door rij?

Hmm, doet me denken aan een DAF3300 zoals die loopt.

Zou sowieso de inlaat checken.
luchtfilter, inlaatrubbers.
 
Weet je ook zeker dat je alle onderdelen weer goed in de carb hebt gedaan (sproeier, gasschuiven o.i.d.)

Ik weet zeker dat ik alles goed terug heb gedaan in de carb!

Het is inderdaad gekomen nadat de motor stil heeft gestaan van de winter! ook is het met name dat de linker carburateur een aantal keer open is geweest omdat deze pakking lekte. Hierbij ontdekte ik dat de stationair sproeier verstopt zat. deze heb ik dus gelijk schoon gemaakt met machineonderdeel reiniger.

Maar wanneer ik op de motor rijd als hij koud is lijkt er niets aan de hand te zijn. (trek hem dan natuurlijk niet door) Het is pas echt als hij warm is.

Voor zover ik weet ziet de inlaat er goed uit. luchtfilter ziet er goed uit, echter weet ik niet precies hoe ik de inlaat rubbers check? Kan iemand me hier advies over geven?

bedankt zover al!
 
Spuit wat remmenreiniger of deodorant of wd 40 rond de inlaatrubbers bij lopende motor, als de motor meteen hoger in toeren gaat lopen, trekt hij via een inlaatrubber valse lucht.
 
Ik had een paar jaar terug het probleem met mijn brommer dat hij niet goed af te stellen was. Dit was ook valse lucht tussen de carb en het spruitstuk, toen opgelost met een pakking en de moeren HEEL strak aandraaien. Maar k weet niet hoe het zit met jou motor.
het zit inderdaad (denk ik) tussen de carburateur en het motorblok

good luck
 
ik heb zojuist WD40 op de rubbers gespoten wanneer de motor liep maar er veranderde niets aan de toeren of wat dan ook!

Zou het ook niet zo kunnen zijn dat de motor een klein beetje te veel of te weinig benzine krijgt?
 
Ik weet zeker dat ik alles goed terug heb gedaan in de carb!

Het is inderdaad gekomen nadat de motor stil heeft gestaan van de winter! ook is het met name dat de linker carburateur een aantal keer open is geweest omdat deze pakking lekte. Hierbij ontdekte ik dat de stationair sproeier verstopt zat. deze heb ik dus gelijk schoon gemaakt met machineonderdeel reiniger.

Maar wanneer ik op de motor rijd als hij koud is lijkt er niets aan de hand te zijn. (trek hem dan natuurlijk niet door) Het is pas echt als hij warm is.

Voor zover ik weet ziet de inlaat er goed uit. luchtfilter ziet er goed uit, echter weet ik niet precies hoe ik de inlaat rubbers check? Kan iemand me hier advies over geven?

bedankt zover al!

Ik ga er vanuit dat je een nieuwe pakking erin hebt gedaan?
 
ja, wanneer de pakking lekte heb ik er gelijk een nieuwe in gedaan, vanzelfsprekend! maar de benzine toevoer wordt niet elektrisch geregeld voor zover ik weet want op de sproeiers staan gewoon maten! Alles zit strak!

Maar wijst dit erop dat de carbs schoongemaakt moeten worden? of kan dit nog met de afstelling lucht benzine te maken hebben?
 
heb je na het schoonmaken de carb opnieuw afgesteld? (lijkt me wel) zo niet dan zou ik dat wel doen aangezien je bij het schoonmaken gemakkelijk de lucht/stationair schroeven kan verdraaien.
geef even vol gas, dan moet de toeren teller meteen omhoog gaan en weer terug, als hij blijft hangen zit het waarschijnlijk met de afstelling van de luchtschroef
 
Je hebt m na het schoonmaken wel opnieuw afgesteld?
Het kan ook aan je sproeier liggen. Als ik jou was zou ik hem even opnieuw schoonmaken en opnieuw afstellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan