Honda CB1000R Meetingpoint #3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frasier

MF veteraan
30 aug 2005
2.426
4
09-cb1000r.jpg


Deeltje 3 voor deze geweldige machine

Het archief:
De eerste ervaringen in deel 1
Honda CB1000R meetingpoint

Che Ginoceros heeft voor zichzelf en voor ons wat zaken op een rijtje gezet die wellicht voor toekomstig kopers handig zijn en naar believen aangevuld kunnen worden.

Wil je je CB1000R eens flink onder handen nemen?
Kijk dan eens bij de onderstaande webshops voor pimpspullen: en Honda originele pimp spulletjes natuurlijk.

Uitlaten:

En nog wat handige tips voor de "finishing touch"

Navigatie/montage
Waypoint
Montage op de bevestiging van de brandstoftank met:

Tail Tidy kentekenplaathouder
R&G Racing | All Products for Honda - CB1000R (2008)
Homepagina
Hocoparts.com
// CycleShop Heerlen, Helmen, Motorkleding, Crosskleding, Motoronderdelen, Motorbanden, Beveiliging, Scooteronderdelen, Bromfietsonderdelen, Motorwinkel, CycleShop, Heerlen
Motorrad Planet der Webshop für Motorradzubehör | Motorradteile | Motorradersatzteile | Motorradshop
Motorbazaar

Gear Indicator
GiPRO DS Tweewielerservice Veghel
Werkt perfect, en gemakkelijk aan te sluiten op bestaande stekker (diagnostics connector van de CB1000R)

Motorbok
Bikelift Rearstand (RS-16) met pen PMH-CB08 speciaal voor de CB1000R
Motorbazaar
Powerplustools
Motorservice Zuid
Huybers Motoren Schijndel

Bagagerekken en meer:

Artikelnummers en prijzen van onderdelen <klik>

______________________________________________________________________

Wil je ook in deze lijst met mensen-met-een-goede-smaak? *D
Post dan een fotootje van je CB1000R (met of zonder jezelf) en dan zet ik je erbij!


BXXBest

cbottoR

Che~~ Ginoceros

Deville

Dr_Z

EdwinO

Frasier

gsxrk

hoffer

Hornet900

jan klaassen

K4 Jos

KrAdrie
[img=320,240,1]iCloud.com

legend01

motorhoekie

moto x

Nameless (verdere modificaties aan de motor volgen ;) )

Nothing

Optiekerke

Phoenix_cb1000r

Rutgert

Sander-SV1000

Sun&Moon

sv1000enschede

Swifty

Van Rijswijk

Vr6je

zazoo


Oud-CB1000R Rijders
Was het een vlaag van verstandsverbijstering? Was de brute kracht van de CB1000R toch teveel? :+
Vanwege welke reden dan ook, deze mensen hebben hun CB1000R ingeruild maar hangen hier nog gewoon rond:

CB1000Borrie

BMW F800GS
 
Laatst bewerkt:
Zo, ik heb de OP iets aangepast met verkleinde foto's etc.
Vinden jullie het wat zo?
Er staat heel veel nuttige info in, ik zal proberen om dit nog wat overzichterlijker te rangschikken.
 
Zo, ik heb de OP iets aangepast met verkleinde foto's etc.
Vinden jullie het wat zo?
Er staat heel veel nuttige info in, ik zal proberen om dit nog wat overzichterlijker te rangschikken.

En ook weer present.
Ik vind het het prima dat je hem wat hebt aangepast :Y
Laad wat sneller,succes met bijhouden.

[me="hoffer"]had niet eens in de gaten dat we alweer aan deeltje 3 toe waren :o[/me]
 
Woehoe, deel 3 alweer *O*

@Frasier: OP is helemaal goed hoor! Staat ook goed dat formaat fotootjes!

@Che~: heb jij je minicams al binnen? Ik heb het sinds gisteren. Alleen jammer dat het er maar 1 bleek te zijn, terwijl ik er 3 besteld heb :? Ik wacht nu op een reactie van de ebayshop
Heb er al een stuk mee gefilmd. Beeld is echt goed voor zo'n klein goedkoop geval, alleen is de film ongelooflijk saai :+



Gisteren samen met mn broer nog een mooie rit gemaakt. Hij had een Z750 gehuurd die ik natuurlijk ook even heb geprobeerd.
Het is (op de uitlaat na) een mooi ding, maar jeetje... hij is echt NIET te vergelijken met de CB. Wat een verschil :')
Ik had er meer van verwacht. Naja, tis een leuke motor om mee te beginnen.

Ik ben nu wèl benieuwd naar het verschil tussen de 750 en zijn grotere broer...

full
 
Laatst bewerkt:
Ik denk wat krijgen we nou, 2 weekjes met vakantie geweest en kan ik niet meer reageren. Gelukkig heb ik de weg weer gevonden.
Che, ik heb iets leuks voor je waardoor je de Zumo gewoon kunt gebruiken mét de tanktas!
Ik heb de hele vakantie de houder gebruikt op `stuurschroef', werkt als een... je weet wel.
Andalusië was weer GEWELDIG! Zal een plaatje posten als ik weer helemaal "bij ben". Zijn vandaag in 1 ruk teruggereden, dus een beetje murw.
Klinkt wellicht ruiger dan je denkt, motoren op de kar achter de auto. 24 uur achter elkaar over de snelweg hou ik écht niet vol!!
Ben in ieder geval weer bijgelezen: veel mooie nieuwe dingen voorbij zien komen!
 
Woehoe, deel 3 alweer *O*

@Frasier: OP is helemaal goed hoor! Staat ook goed dat formaat fotootjes!

@Che~: heb jij je minicams al binnen? Ik heb het sinds gisteren. Alleen jammer dat het er maar 1 bleek te zijn, terwijl ik er 3 besteld heb :? Ik wacht nu op een reactie van de ebayshop
Heb er al een stuk mee gefilmd. Beeld is echt goed voor zo'n klein goedkoop geval, alleen is de film ongelooflijk saai :+



Gisteren samen met mn broer nog een mooie rit gemaakt. Hij had een Z750 gehuurd die ik natuurlijk ook even heb geprobeerd.
Het is (op de uitlaat na) een mooi ding, maar jeetje... hij is echt NIET te vergelijken met de CB. Wat een verschil :')
Ik had er meer van verwacht. Naja, tis een leuke motor om mee te beginnen.

Ik ben nu wèl benieuwd naar het verschil tussen de 750 en zijn grotere broer...

[afbeelding]

Vreemd, ik had 2 cameraatjes besteld en maar 1-tje binnen. De verkoper zei dat ze twee pakjes hadden gestuurd, dus misschien komt het andere pakje later.
Mocht dat niet gebeuren dan krijgen we ons geld wel terug hoor. Bovendien zijn die gasten op Ebay als de dood voor slechte reviews, dus dat komt wel goed.
 
Vreemd, ik had 2 cameraatjes besteld en maar 1-tje binnen. De verkoper zei dat ze twee pakjes hadden gestuurd, dus misschien komt het andere pakje later.
Mocht dat niet gebeuren dan krijgen we ons geld wel terug hoor. Bovendien zijn die gasten op Ebay als de dood voor slechte reviews, dus dat komt wel goed.

Ik wist niet dat jij het ook had besteld...
Ik heb net een reactie gehad. Bij mij hetzelfde verhaal. Ze zouden 3 pakjes hebben verstuurd.
Wel apart, maar zal wel met de douane te maken hebben of zo. Iets van gift met een kleine waarde.

Ik kreeg verontschuldigingen en ze boden aan gelijk nieuwe te versturen. Ik heb ze gezegd dat ik nog wel een aantal daagjes ga afwachten.
 
Laatst bewerkt:
Tis toch goddomme niet te geloven !! Heb ik jullie op die cams gewezen en jullie hebben ze al binnen terwijl ik nog nix heb !!!

@ Frasier > Top OP ennuh als ik het goed begreep worden idd alle cams in aparte enveloppen verzonden

@ Rutgert > saai maakt niet uit ! wij willen films zien !!

@ Borrie, dat knopje dat ik je geleend heb zou idd goed van pas kunnen komen bij mij maar ik zag op gps.nl een vergelijkbare oplossing die wellicht iets mooier is.
Goeie vakantie gehad dus ??

Vanmorgen om 9 uur richting Geldrop vertrokken en samen met wat VFR maten weer lekker gescheurd in de durpkes rondom Eindhoven. Toen we begin vd middag bij Flight en Parkforum aankwamen en we net een paar mooie bochten hadden gemaakt begin het plots te stortregenen dus zeiknat afgedropen om in het centrum een bak soep te gaan drinken. Vervolgens doorweekt over de snelweg naar huis.....zal morgen wel nog meer snotteren dan ik al deed.

Tevens op een afgelegen terrein wat liggen te oefenen en eindelijk met de CBKR mijn knietjes ook aan de grond gekregen dus de sliders zijn ook ontmaagd.
Op Flightforum raakte ik in de linkse bochten ook steeds het asfalt en ik dacht dat het wellicht de cat zou zijn maar naar nu blijkt is het mijn steppie geweest. Die lange pin die erin zat had ik reeds vervangen door en klein imbusje maar daar moet ik nu dus ook weer een nieuwe voor zoeken want die is weg !!!
 
Tis toch goddomme niet te geloven !! Heb ik jullie op die cams gewezen en jullie hebben ze al binnen terwijl ik nog nix heb !!!

Ach, de jouwe zal ook wel snel binnenkomen.
(De douane is vast nog bezig met het berekenen van de naheffing) :X

:+ _O-
 
Ach, de jouwe zal ook wel snel binnenkomen.
(De douane is vast nog bezig met het berekenen van de naheffing) :X

:+ _O-


Schei uit, hou op !!

Ik had ze ook al gemaild en ze zijn idd erg bezorgd over slechte beoordelingen op Ebay.
Zal ze nog us mailen... mischien sturen ze wel extra cams !! _O- _O-

ps deze link kun je nog bij Hein Gericke zetten :http://www.hein-gericke-store.com/wShop/home/inhalt/index.php
 
Laatst bewerkt:
Tis toch goddomme niet te geloven !! Heb ik jullie op die cams gewezen en jullie hebben ze al binnen terwijl ik nog nix heb !!!

@ Frasier > Top OP ennuh als ik het goed begreep worden idd alle cams in aparte enveloppen verzonden

@ Rutgert > saai maakt niet uit ! wij willen films zien !!

@ Borrie, dat knopje dat ik je geleend heb zou idd goed van pas kunnen komen bij mij maar ik zag op gps.nl een vergelijkbare oplossing die wellicht iets mooier is.
Goeie vakantie gehad dus ??

Vanmorgen om 9 uur richting Geldrop vertrokken en samen met wat VFR maten weer lekker gescheurd in de durpkes rondom Eindhoven. Toen we begin vd middag bij Flight en Parkforum aankwamen en we net een paar mooie bochten hadden gemaakt begin het plots te stortregenen dus zeiknat afgedropen om in het centrum een bak soep te gaan drinken. Vervolgens doorweekt over de snelweg naar huis.....zal morgen wel nog meer snotteren dan ik al deed.

Tevens op een afgelegen terrein wat liggen te oefenen en eindelijk met de CBKR mijn knietjes ook aan de grond gekregen dus de sliders zijn ook ontmaagd.
Op Flightforum raakte ik in de linkse bochten ook steeds het asfalt en ik dacht dat het wellicht de cat zou zijn maar naar nu blijkt is het mijn steppie geweest. Die lange pin die erin zat had ik reeds vervangen door en klein imbusje maar daar moet ik nu dus ook weer een nieuwe voor zoeken want die is weg !!!
Twas inderdaad zeikweer vandaag zeg. :(

Ik heb geprobeerd een filmpje van 450MB te editten en verkleinen. Dit gaf als resultaat een niet afspeelbaar bestand van 2,2 GB. Ik vrees dat je dus nog ff zult moeten wachten op me :+

Of weet iemand nog gebruikersvriendelijke/simpele freeware video-editting software?
 
Laatst bewerkt:
Jazeker : tjek dit topic > http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/258808/34/Het-VholdR-ContourHD-Topic-01-35.html
Ik heb een Mac dus kan het gewoon met Imovie doen !

@ Frasier, goed bezig man, wordt steeds overzichtelijker.
Wellicht ook nog handig een stukkie over navigatie/elektronica >
http://www.gps.nl en hun shop http://snelbalie.gps.nl/
en ik slaag altijd erg goed voor speciaal stekkerspul voor motoren en auto's bij Rick Donkers >
http://www.rdae.nl/index.php?osCsid=f27ccfc51297192d1e970b70305c89af
 
Laatst bewerkt:
@ Borrie, ipv dat schuine bolletje dat ik je geleend heb zou dit wellicht een iets mooiere oplossing voor een hogere Zumo montage zijn.
Gewoon 1 vd 4 imbusbouten eruit halen waarmee het stuur vastzit en vervolgens dit bolletje met een imbusbout erdoorheen er weer indraaien.
Vgl mij zit er aan de onderzijde zelfs een klein stukje afstandsbus.

RAM-B-367.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ Borrie, ipv dat schuine bolletje dat ik je geleend heb zou dit wellicht een iets mooiere oplossing voor een hogere Zumo montage zijn.
Gewoon 1 vd 4 imbusbouten eruit halen waarmee het stuur vastzit en vervolgens dit bolletje met een imbusbout erdoorheen er weer indraaien.
Vgl mij zit er aan de onderzijde zelfs een klein stukje afstandsbus.

[afbeelding]

Als het een beetje meezit rij ik morgen naar Way-Point. Zal ik je er eentje meenemen zoals je hierboven aangeeft? Als ze hem daar hebben, kan ik direct zien wat mooier werkt. Voordeel van de "loaner" is dat ik het originele tussenstuk kan gebruiken (dus de langere terug kan geven).
Zal zien of het erin in zit en of ik Linda zover krijg..... zij heeft geen meter gereden afgelopen weken......... wel veel achterop gezeten (dat voel ik nu nog aan de polsen en de meer edelen delen ;( ).
De betere zitkwaliteit van het Alcantara zadel vind ik trouwens redelijk overrated.
Kiekje van de CB op een willekeurig plekje in Andalusië
GroteFoto-QE8YKYHG.jpg
 
@Borrie, wat mij betreft mag je um meenemen maar ik denk niet dat ze um op voorraad hebben. Ik heb nog een korte knijper hier liggen dus die heb ik al.
Tering wat is die brommer smerig !!!
Heb je pics vd 2 motoren op de trailert ?
Vgl mij hebben ze morgen veel regen voorspeld toch ?
ps mbt die weke delen .... je was gewaarschuwd !!

@Frasier,
montage op de bevestiging van de brandstoftank met:
RAM Stuurknobbel
RAM montage arm standaard (9,5 cm) of
RAM bol met M8 schroefdraad

klopt niet helemaal .... het is of montage op de bevestiging vd tank dmv het wiebertje :
b238.jpg
met daarop een wasknijper OF montage op het stuur dmv die stuurknobbel en bolletjes.

Die Rick Donkers staat erbij omdat hij de breekpluggen levert waardoor je voor een paar euro het kabeltje maakt waar waypoint 50 euro voor vraagt.

PS Luca heeft zijn CB verkocht als ik me goed herinner uit het vorige deel
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan