Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

De kenmerkende achterbrug is ook niet meer:
1700081716524.png
 
Als ik goed begrijp moet dit ook een middenklasse worden wat prijs betreft. Concurrent voor de Z900?
 
Laatst bewerkt:
Zeer tevreden over Michelin Pilot Power 2CT dus binnenkort even nieuwe eronder. Nu dient er ook een nieuwe kettingset onder maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Do’s en don’ts zijn van harte welkom
 
Op de beurs de nieuwe Hornet 1000 gezien.
Ben niet heel enthousiast. Lijkt een beetje de basis van 2008 cb1000r aan de achterkant maar dan net iets te breed kontje en zonder mooie eenzijdige ophanging. En de voorkant gegapt van dd Z1000.
 
Ik ben de CB klaar aan het maken voor het komende seizoen. Week of 3 geleden heb ik de remblokken voor vervangen en vandaag waren de achter blokjes aan de beurt (dit is de eerste keer dat ik dit doe bij de CB).
Ik heb het idee dat de remdruk lager is dan hij was met de oude blokken. Hiermee bedoel ik dat ik de remhevel tot het handvat kan inknijpen. Dit was niet zo. Qua remmen is er niet echt wat aan de hand maar toch vind ik het bijzonder. Als ik vol rem grijp de ABS gewoon in dus er is niet echt wat aan de hand maar opvallend vind ik het wel.

Is dit bij jullie ook zo of is er toch iets aan de hand?
Wat mij ook opviel is dat er bij de blokken achter een plaatje op de blokken zit. Voor is dit niet zo.
Heeft de oude eigenaar dit vernaggelt of hoort dit zo?

Foto's ter verduidelijking zijn de blokken van de achter remklauw.
 

Bijlagen

  • IMG_011459.jpg
    IMG_011459.jpg
    356,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG_011460.jpg
    IMG_011460.jpg
    314,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG_011461.jpg
    IMG_011461.jpg
    330,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_011462.jpg
    IMG_011462.jpg
    340,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_011463.jpg
    IMG_011463.jpg
    280 KB · Weergaven: 0
Die plaatjes achter een remblok is niet vreemd, schijnen zelfs een functie te hebben zoals tegen rammelen en of piepen. Zoek maar op anti piep plaatjes.

Aan de voorkant heb je de blokken vervangen, de oude eruit door eerst de zuigertjes naar achter te drukken?
Zijn het dezelfde blokken of ben je van organisch naar gesinterd gegaan?
 
Ik ben de CB klaar aan het maken voor het komende seizoen. Week of 3 geleden heb ik de remblokken voor vervangen en vandaag waren de achter blokjes aan de beurt (dit is de eerste keer dat ik dit doe bij de CB).
Ik heb het idee dat de remdruk lager is dan hij was met de oude blokken. Hiermee bedoel ik dat ik de remhevel tot het handvat kan inknijpen. Dit was niet zo. Qua remmen is er niet echt wat aan de hand maar toch vind ik het bijzonder. Als ik vol rem grijp de ABS gewoon in dus er is niet echt wat aan de hand maar opvallend vind ik het wel.

Is dit bij jullie ook zo of is er toch iets aan de hand?
Wat mij ook opviel is dat er bij de blokken achter een plaatje op de blokken zit. Voor is dit niet zo.
Heeft de oude eigenaar dit vernaggelt of hoort dit zo?

Foto's ter verduidelijking zijn de blokken van de achter remklauw.
Lijkt me niet de bedoeling dat je je remhevel tot aan het handvat kan inknijpen, zeker niet als er nieuwe blokken opzitten. Nieuwe blokken moeten altijd ingereden/ingesleten worden waardoor het wat sponsiger kan aanvoelen en zou steeds minder moeten worden. Heb je je remvloeistof wel eens vervangen? Remvloeistof trekt vocht aan en dat kan ook het probleem veroorzaken. Vervangen om de 2 jaar is geen overbodige luxe. Anders remsysteem een keer ontluchten.
 
Lijkt me niet de bedoeling dat je je remhevel tot aan het handvat kan inknijpen, zeker niet als er nieuwe blokken opzitten. Nieuwe blokken moeten altijd ingereden/ingesleten worden waardoor het wat sponsiger kan aanvoelen en zou steeds minder moeten worden. Heb je je remvloeistof wel eens vervangen? Remvloeistof trekt vocht aan en dat kan ook het probleem veroorzaken. Vervangen om de 2 jaar is geen overbodige luxe. Anders remsysteem een keer ontluchten.
Nee alle spullen heb ik staan dus ik vervang de remvloeistof sowieso binnenkort.

Die plaatjes achter een remblok is niet vreemd, schijnen zelfs een functie te hebben zoals tegen rammelen en of piepen. Zoek maar op anti piep plaatjes.

Aan de voorkant heb je de blokken vervangen, de oude eruit door eerst de zuigertjes naar achter te drukken?
Zijn het dezelfde blokken of ben je van organisch naar gesinterd gegaan?
Ik ben inderdaad naar gesinterde blokken gegaan.
De remzuigers moet je sowieso helemaal terug duwen anders krijg je ze volgens mij ook niet over de schijf heen. Paar keer pompen en toen had ik weer remdruk.
 
Nee alle spullen heb ik staan dus ik vervang de remvloeistof sowieso binnenkort.
Dat was het volgende wat ik wilde zeggen.
Ik ben inderdaad naar gesinterde blokken gegaan.
En heb je stalen of RVS schijven?
Voorop gezegd ik heb dit niet van mezelf maar kat het wel proefondervindelijk beamen.
Organisch remt beter op stalen schijven.
De remzuigers moet je sowieso helemaal terug duwen anders krijg je ze volgens mij ook niet over de schijf heen. Paar keer pompen en toen had ik weer remdruk.
Trek het potje leeg en vul die met verse sap. Pomp die door de leidingen zodat alles weer vers is.


Ik heb de remmen van m’n andere motor ook gedaan en stond voor de keuze organisch of gesinterd. En zo kwam ik erachter dat mn nieuwe organische blokken niet veel indruk op de rvs schijf maakten. Met de stalen schijf is dat echt beter.
 
Dat was het volgende wat ik wilde zeggen.

En heb je stalen of RVS schijven?
Voorop gezegd ik heb dit niet van mezelf maar kat het wel proefondervindelijk beamen.
Organisch remt beter op stalen schijven.

Trek het potje leeg en vul die met verse sap. Pomp die door de leidingen zodat alles weer vers is.


Ik heb de remmen van m’n andere motor ook gedaan en stond voor de keuze organisch of gesinterd. En zo kwam ik erachter dat mn nieuwe organische blokken niet veel indruk op de rvs schijf maakten. Met de stalen schijf is dat echt beter.
Ik hou jullie sowieso even op de hoogte van de week als ik de remvloeistof ga vervangen.
Van de schijven heb ik echt geen idee. Ik ben gewoon op informatie e.d. van Google en webshop van de onderdelen af gegaan.
Schijven zien er gewoon OEM uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan