Stanny01
Keep calm & Enjoy your ride.
De kenmerkende achterbrug is ook niet meer:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Inderdaad. Hij lijkt ook wel uit de jaren '00 te komen.Hoe is het mogelijk dat ze er zo'n saai ding van hebben weten te maken.
Lijkt me niet de bedoeling dat je je remhevel tot aan het handvat kan inknijpen, zeker niet als er nieuwe blokken opzitten. Nieuwe blokken moeten altijd ingereden/ingesleten worden waardoor het wat sponsiger kan aanvoelen en zou steeds minder moeten worden. Heb je je remvloeistof wel eens vervangen? Remvloeistof trekt vocht aan en dat kan ook het probleem veroorzaken. Vervangen om de 2 jaar is geen overbodige luxe. Anders remsysteem een keer ontluchten.Ik ben de CB klaar aan het maken voor het komende seizoen. Week of 3 geleden heb ik de remblokken voor vervangen en vandaag waren de achter blokjes aan de beurt (dit is de eerste keer dat ik dit doe bij de CB).
Ik heb het idee dat de remdruk lager is dan hij was met de oude blokken. Hiermee bedoel ik dat ik de remhevel tot het handvat kan inknijpen. Dit was niet zo. Qua remmen is er niet echt wat aan de hand maar toch vind ik het bijzonder. Als ik vol rem grijp de ABS gewoon in dus er is niet echt wat aan de hand maar opvallend vind ik het wel.
Is dit bij jullie ook zo of is er toch iets aan de hand?
Wat mij ook opviel is dat er bij de blokken achter een plaatje op de blokken zit. Voor is dit niet zo.
Heeft de oude eigenaar dit vernaggelt of hoort dit zo?
Foto's ter verduidelijking zijn de blokken van de achter remklauw.
Nee alle spullen heb ik staan dus ik vervang de remvloeistof sowieso binnenkort.Lijkt me niet de bedoeling dat je je remhevel tot aan het handvat kan inknijpen, zeker niet als er nieuwe blokken opzitten. Nieuwe blokken moeten altijd ingereden/ingesleten worden waardoor het wat sponsiger kan aanvoelen en zou steeds minder moeten worden. Heb je je remvloeistof wel eens vervangen? Remvloeistof trekt vocht aan en dat kan ook het probleem veroorzaken. Vervangen om de 2 jaar is geen overbodige luxe. Anders remsysteem een keer ontluchten.
Ik ben inderdaad naar gesinterde blokken gegaan.Die plaatjes achter een remblok is niet vreemd, schijnen zelfs een functie te hebben zoals tegen rammelen en of piepen. Zoek maar op anti piep plaatjes.
Aan de voorkant heb je de blokken vervangen, de oude eruit door eerst de zuigertjes naar achter te drukken?
Zijn het dezelfde blokken of ben je van organisch naar gesinterd gegaan?
Dat was het volgende wat ik wilde zeggen.Nee alle spullen heb ik staan dus ik vervang de remvloeistof sowieso binnenkort.
En heb je stalen of RVS schijven?Ik ben inderdaad naar gesinterde blokken gegaan.
Trek het potje leeg en vul die met verse sap. Pomp die door de leidingen zodat alles weer vers is.De remzuigers moet je sowieso helemaal terug duwen anders krijg je ze volgens mij ook niet over de schijf heen. Paar keer pompen en toen had ik weer remdruk.
Ik hou jullie sowieso even op de hoogte van de week als ik de remvloeistof ga vervangen.Dat was het volgende wat ik wilde zeggen.
En heb je stalen of RVS schijven?
Voorop gezegd ik heb dit niet van mezelf maar kat het wel proefondervindelijk beamen.
Organisch remt beter op stalen schijven.
Trek het potje leeg en vul die met verse sap. Pomp die door de leidingen zodat alles weer vers is.
Ik heb de remmen van m’n andere motor ook gedaan en stond voor de keuze organisch of gesinterd. En zo kwam ik erachter dat mn nieuwe organische blokken niet veel indruk op de rvs schijf maakten. Met de stalen schijf is dat echt beter.