Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

@Rayke22

1. Ik denk dat ze allemaal gelijk uitkomen en dat je demper op vrijwel alle catvervangers past.
Je mag eventueel bij mij wel komen passen :) zit in de omgeving Amersfoort, geen idee waar jij vandaan komt.
2. 78KW? is dat een buitenlandse uitvoering ofzo? standaard is het toch 92kw?
3. De PCIII is niet meer (nieuw) te koop, zelf ben ik daarom meteen voor de PCV gegaan ook omdat de PCIII vrijwel niet 2ehands aangeboden wordt. Zelf heb ik een Autotune module erop gezet.

Ik zie er helemaal geen spiegels op zitten??
De hugger die jij hebt zou ik er ook eens op moeten zetten :)
 
@Rayke22

1. Ik denk dat ze allemaal gelijk uitkomen en dat je demper op vrijwel alle catvervangers past.
Je mag eventueel bij mij wel komen passen :) zit in de omgeving Amersfoort, geen idee waar jij vandaan komt.
2. 78KW? is dat een buitenlandse uitvoering ofzo? standaard is het toch 92kw?
3. De PCIII is niet meer (nieuw) te koop, zelf ben ik daarom meteen voor de PCV gegaan ook omdat de PCIII vrijwel niet 2ehands aangeboden wordt. Zelf heb ik een Autotune module erop gezet.

Ik zie er helemaal geen spiegels op zitten??
De hugger die jij hebt zou ik er ook eens op moeten zetten :)


1.Bedankt voor het aanbod alvast. Maar het is bijna 200km enkele reis ;) Ik heb op het web gelezen dat een Ixil en Niko decat zou passen maar een Leovinci niet. Weet natuurlijk niet of dit klopt , daarom de vraag :?
2.Ja 78kW , ik woon in het exotische België _O- . Hier hebben ze enkel in 2008 een 78kW-versie uitgebracht om de hoge belastingen te omzeilen. Na enkele maanden merkte Honda dat het grotendeel toch voor de 92kW versie ging , dan hebben ze vanaf 2009 enkel nog de 92kW verkocht.
3.Wat doet die Autotune dan meer dan de PCV ?

Er zitten wel spiegels op :) , ik had ze er even af toen ik de foto's nam. Maar goed opgemerkt :} .
 
3.Wat doet die Autotune dan meer dan de PCV ?


de autotune regelt zelf de lucht/mengverhouding, hoef je geen extra mapje in je PC5 te zetten...


Info:
Dynojet Auto Tune Kit for Power Commander & Power Vision.
De AutoTune set wordt geleverd met een breedband O2 sensor en een controller die verbonden wordt met de Power Commander V. Met deze set kan de Power Commander V automatisch de brandstoftoevoer tijdens het rijden aanpassen.

Wordt met één enkele kabel verbonden met de Power Commander V
Inclusief 18 millimeter O2 sensor en voedingskabel die direct op de kabelboom van de motor wordt aangesloten
Past de brandstoftoevoer automatisch aan
De gebruiker kan voor ieder toerental de lucht-brandstofverhouding en de stand van de gashendel vastleggen
Maakt aanpassingen mogelijk om tijdens de reis een laag brandstofverbruik te realiseren. Tevens is het mogelijk een grotere smooropening te creëren voor piekvermogens
De set kent een aantal basisinstellingen voor wat betreft de lucht-brandstofverhouding, deze instellingen zijn volledig aan te passen
 
Laatst bewerkt:
Je kunt inderdaad zelf de a/f verhouding instellen, bij mij staat alles op 13.2, niet het meest milieu bewust maar het rijd wel goed :) Verder kun je het maximum aan aanpassingen instellen, staat bij mij nu op 10%.
Wat betreft de uitlaat, zou er ook geen 200km voor rijden maar gewoon de gok wagen, vaak kun je terug sturen, wellicht dat een webshop het zo weet!
Het ombouwen van 78kw naar 92 zou ik echt niet weten, hoe is de begrenzing eigenlijk geregeld? Toch niet alleen via het luchtfilter?
 
Neen , je moet grotere inlaatkelken plaatsen (zoals de 92kW-versie) en dan een andere ECU van Honda , maar dit kan je opvangen met een PowerCommander of Rapid bike. Zo was het bij mijn vorige toch gedaan.
Als je een Autotune plaatst , wil dit dan zeggen dat je de PCV niet meer hoeft af te laten stellen bij plaatsing? Of zie ik dat verkeerd?
 
Je hoeft inderdaad geen mapping in te laden. In de pcv geef je aan dat de waardes aangepast kunnen worden door de autotune module.
Je krijgt er ook een breedband O2 sensor bij, hiervoor heb ik een bijgeleverde ring in mijn catvervanger laten lassen.
Mocht je het willen kan ik wel een foto plaatsen
 
Wat een fijn fietsje is het toch. Nu in twee dagen 800km gemaakt en zin in vandaag.


In Galton Dorchester.

2wokos1.jpg
 
Je hoeft inderdaad geen mapping in te laden. In de pcv geef je aan dat de waardes aangepast kunnen worden door de autotune module.
Je krijgt er ook een breedband O2 sensor bij, hiervoor heb ik een bijgeleverde ring in mijn catvervanger laten lassen.
Mocht je het willen kan ik wel een foto plaatsen
Die foto wil ik ook wel zien.
 
Wat een fijn fietsje is het toch. Nu in twee dagen 800km gemaakt en zin in vandaag.


In Galton Dorchester.

[afbeelding]

Zo te zien met een mooi schermpje voorop! Heb het afgelopen weekend ook gemonteerd, zo'n DPM scherm. Perfect ding!
Had eerst een Puig scherm, maar die was voor mij net te hoog waardoor ik veel meer windruis bij mijn helm kreeg.

full
 
Hi quot,

Ik vind de meeste schermpjes niet mooi, die van jou lijkt me wel wat.
Heb je nog een foto meer van voren en hoe lang ben jij?

Gr koost
 
Hi quot,

Ik vind de meeste schermpjes niet mooi, die van jou lijkt me wel wat.
Heb je nog een foto meer van voren en hoe lang ben jij?

Gr koost


Hi Koost,

Heb één andere foto gemaakt:

full


Hopelijk geeft dit een beter beeld. Montage was ook binnen 10 minuten gedaan.
 
Even een vraagje.
als je met een cat-vervanger en pcV rijdt, blijft de gas-reactie dan net zo lekker soepel als hij standaard is, of wordt hij veel scherper?

Ik heb ooit test gereden met een MT-09 en vond daarbij de gasreactie niet lekker.
 
Met pcv die goed afgesteld is rijd ie juist beter vind ik.
Ik heb een autotune module waarmee je zelf de a/f waardes op kunt geven, na een paar aanpassingen was het echt naar mijn zin.
 
Zo te zien met een mooi schermpje voorop! Heb het afgelopen weekend ook gemonteerd, zo'n DPM scherm. Perfect ding!
Had eerst een Puig scherm, maar die was voor mij net te hoog waardoor ik veel meer windruis bij mijn helm kreeg.

[afbeelding]
Dat is dezelfde of niet?
Ik heb de knippers vervangen voor kuipknippers die ik eerst op de blade had en bij de gleuven net boven de koplamp twee ledstrips geplaatst.
 
Zo te zien met een mooi schermpje voorop! Heb het afgelopen weekend ook gemonteerd, zo'n DPM scherm. Perfect ding!
Had eerst een Puig scherm, maar die was voor mij net te hoog waardoor ik veel meer windruis bij mijn helm kreeg.

[afbeelding]

Heb je een foto waar de hele zijkant van de moto op te zien is? Is dit een speciale uitvoering of heb je zelf gecombineerd met zwart en wit? Ziet er mooi uit...
 
Vandaag geluk gehad en enkele leuke goodies kunnen scoren voor een prijsje *O* . Bij één kerel een PC5 , een Mivv kat-vervanger en korte V-trec rem/koppelingshendels gekocht :) . Nu ben ik nog aan het wachten tot ze de grotere air-trumpets leveren en dan kan ik de CB half uit elkaar gaan halen om alles te monteren ;) . Ik had met zijn CB (stond te koop met alle extra's er nog op) even mogen rijden...man , wat een verschil met de standaard versie :t :t . Hij had zijn motor laten afstellen bij Tovami en was daar erg over te spreken. Misschien dat ik daar ook nog wel eens lang ga, als alles terug op zijn plaats zit (en werkt :? ) :) .
 
Heb je een foto waar de hele zijkant van de moto op te zien is? Is dit een speciale uitvoering of heb je zelf gecombineerd met zwart en wit? Ziet er mooi uit...

Helaas geen andere foto. Zal eraan denken als ik de volgende keer een foto maak.

Ik heb de witte kappen inderdaad vervangen door zwarte kappen, vond het mooi om het zo te combineren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan