Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Het ZR7 topic kan ik gedag zeggen en me hier melden.... Sinds vorige week woensdag ben ook ik de trotse eigenaar van een CB1000R. Inmiddels al 1000km mee gereden en heeft hij zijn eerste beurtje al gekregen. Voorlopig nog helemaal standaard, maar ik heb al een Evotech kentekenplaathouder besteld die er over een weekje op geschroefd gaat worden. Heel erg veel dingen zal ik denk ik niet veranderen aan de motor want dat ding is mooi zat, maar ik denk wel dat ik andere spiegels en andere hendels wil hebben. Mocht iemand een goed idee hebben voor mooie (en goede!) stuureind spiegels dan hou ik me aanbevolen.

Als ik deze vergelijk met de ZR7 (met ooit 75PK, na 70K km waarschijnlijk iets minder) dan is dat een wereld van verschil; niet alleen het extra vermogen maar met name de remkracht is echt vele malen beter.


Ik heb op de SC60 rizoma bar end spiegels, type 'reverse retro' Mooi, degelijk en op hogere snelheid nog steeds trillingsvrij. Wel prijzig(er) maar in mijn ogen het geld waard.
 
gefeliciteerd met je nieuwe motor ik heb dezelfde na de feestdagen wordt er ook een korte kentekenplaat houder gemonteerd een Evotech
 
Ik heb op de SC60 rizoma bar end spiegels, type 'reverse retro' Mooi, degelijk en op hogere snelheid nog steeds trillingsvrij. Wel prijzig(er) maar in mijn ogen het geld waard.
Die zien er inderdaad erg mooi uit. Heb je ze direct op de bar end gemonteerd of had je adapters nodig? (er staan wat tegenstrijdige verhalen op internet)
 
Die zien er inderdaad erg mooi uit. Heb je ze direct op de bar end gemonteerd of had je adapters nodig? (er staan wat tegenstrijdige verhalen op internet)

Ik heb ze direct op de originele bar ends zitten. Bij langere ritten draai ik ze naar buiten (dus als je in de linker kijkt tegen de klok in zeg maar). Op de ritjes om de kerk draai ik ze naar binnen en heb ik ook voldoende zicht en dan is de motor een stuk smaller.
Ze kunnen ook naar onderen gemonteerd worden, bij mijn motor nooit geprobeerd want vind dat persoonlijk minder mooi.
Zodra je ze uit de doos pakt voel je direct de kwaliteit waarom ze wat duurder zijn, al vind ik de reguliere winkelprijs wel echt te hoog.

Edit: plaatjes zijn duidelijker :) :
 
Laatst bewerkt:
Velg laten poeder coaten en ook
weer nieuwe velgstriping aangebracht op mijn VFR velg.
Snel het bandje erom en uit laten balanseren...

Deze 8 Spaaksvelg zal best wel mooi staan onder mijn CBtje
20191228_105702.jpg
 
Toen ik de CB1000R bij de introductie destijds voor het eerst zag vond ik de velgen spuuglelijk. Ik heb zelf 15 jaar lang een sc33 fireblade gehad en heb de meerspaaks velgen altijd super gevonden. Inmiddels ben ik de velg van de CB1000R steeds meer gaan waarderen bij het model, maar als ik deze velg van jou zo zie is het wel erg gaaf!
Mocht je het voorvelg verhaal willen onderzoeken dan heb ik hier een sc33 voorvelg te leen waaraan je kunt meten bijvoorbeeld. De sc33 voorvelg is met alleen andere bussen uit te wisselen met een oudere cbr600f bv (en evt ook met een vfr velg meen ik, maar dat weet ik niet zeker).
 
Toen ik de CB1000R bij de introductie destijds voor het eerst zag vond ik de velgen spuuglelijk. Ik heb zelf 15 jaar lang een sc33 fireblade gehad en heb de meerspaaks velgen altijd super gevonden. Inmiddels ben ik de velg van de CB1000R steeds meer gaan waarderen bij het model, maar als ik deze velg van jou zo zie is het wel erg gaaf!
Mocht je het voorvelg verhaal willen onderzoeken dan heb ik hier een sc33 voorvelg te leen waaraan je kunt meten bijvoorbeeld. De sc33 voorvelg is met alleen andere bussen uit te wisselen met een oudere cbr600f bv (en evt ook met een vfr velg meen ik, maar dat weet ik niet zeker).

Ik heb hiervoor ook een CBR900RR gehad (sc28) met VFR achterbrug en 8 spaaks velg, heb ik toen ingeruild voor mijn huidige CB1000R
En ik zag op het www steeds weer een paar CBtjes voorbijkomen met 8 spaaks velg, ik vond het toch wel mooier staan dan de standaard achtervelg
ben toen naarstig op zoek gegaan naar deze velg, wat nog niet makkelijk was omdat deze weinig te vinden zijn.
en er uiteindelijk toch 1 gevonden *O**O*

Ik heb eigenlijk weinig zin om alles aan te passen voor mijn voorvelg, ik zit namelijk ook met mijn ABS ring op de originele velg wat naar de andere velg overgezet moet worden, en ik weet niet of dat allemaal gaat passen!!!
 
Kan ik inkomen ja!

Ben benieuwd naar het resultaat als het af is })
 
Ik heb ze direct op de originele bar ends zitten. Bij langere ritten draai ik ze naar buiten (dus als je in de linker kijkt tegen de klok in zeg maar). Op de ritjes om de kerk draai ik ze naar binnen en heb ik ook voldoende zicht en dan is de motor een stuk smaller.
Ze kunnen ook naar onderen gemonteerd worden, bij mijn motor nooit geprobeerd want vind dat persoonlijk minder mooi.
Zodra je ze uit de doos pakt voel je direct de kwaliteit waarom ze wat duurder zijn, al vind ik de reguliere winkelprijs wel echt te hoog.

Edit: plaatjes zijn duidelijker :) :
Thx voor de uitleg en foto's! Zien er inderdaad erg goed uit, die ga ik ook bestellen...
 
Hoi luitjes, kwam bij zolderopruiming nog een nieuwe SW Motech bagagerek verbreder tegen en heb deze te koop gezet hier :
Bagagerek verbreder

Toen ik nog een CBKR had heb ik een 2ehnds duozadel gekocht en een vergelijkbaar rek erop geschroefd. Ideaal om bagage(rol) of andere bagage op vast te zetten met sjorbandje of spin

14 sw motech bagageplaat+duo.JPG15 sw motech bagageplaat+duo.JPG
 
Laatst bewerkt:
Heb taartschep (spatbord) kale versie behorende bij CB1000R 2008 tijdens zolderopruiming gevonden.

Wie heeft er belang bij?
9A17F265-77C3-4E29-9D89-7DDC23F8B03C.jpeg



Taartschep is vergeven!
 
Laatst bewerkt:
Het ZR7 topic kan ik gedag zeggen en me hier melden.... Sinds vorige week woensdag ben ook ik de trotse eigenaar van een CB1000R. Inmiddels al 1000km mee gereden en heeft hij zijn eerste beurtje al gekregen. Voorlopig nog helemaal standaard, maar ik heb al een Evotech kentekenplaathouder besteld die er over een weekje op geschroefd gaat worden. Heel erg veel dingen zal ik denk ik niet veranderen aan de motor want dat ding is mooi zat, maar ik denk wel dat ik andere spiegels en andere hendels wil hebben. Mocht iemand een goed idee hebben voor mooie (en goede!) stuureind spiegels dan hou ik me aanbevolen.

Als ik deze vergelijk met de ZR7 (met ooit 75PK, na 70K km waarschijnlijk iets minder) dan is dat een wereld van verschil; niet alleen het extra vermogen maar met name de remkracht is echt vele malen beter.


Ik heb nog een setje Rizoma B-Pro spiegels (zwart) liggen die van mijn GSXS1000 afkwamen. ik wil de Limited edition zoveel mogelijk origineel houden namelijk. deze passen zo op de stuurgewichten van de SC80, maar kunnen ook worden gemonteerd op de stuurgewichten die rizoma daarvoor heeft ontwikkeld.
als ik een paar foto's moet sturen laat je het me maar even weten!
 
Ik heb nog een setje Rizoma B-Pro spiegels (zwart) liggen die van mijn GSXS1000 afkwamen. ik wil de Limited edition zoveel mogelijk origineel houden namelijk. deze passen zo op de stuurgewichten van de SC80, maar kunnen ook worden gemonteerd op de stuurgewichten die rizoma daarvoor heeft ontwikkeld.
als ik een paar foto's moet sturen laat je het me maar even weten!
Thanks voor het aanbod, maar ik heb de reverse retro al besteld....
 
Kentekenplaat hoog gemonteerd met een plaathouder van Evo Tech
 

Bijlagen

  • 20200106_151351.jpg
    20200106_151351.jpg
    229,2 KB · Weergaven: 35
Terug
Bovenaan Onderaan