Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Om mijn nieuwsgier te stillen, wat zou je vragen voor een plaatje met zes gaatjes waarop je een tomtom kunt vast bouten?
Ik moet nog offertes aanvragen. Dat plaatje met 6 gaatjes kan ik zelf niet maken dus zal door plaatwerker/verspaner gedaan moeten worden. Ik zal je zsm informeren
 
Gisteren heb ik een rondje Sauerland gedaan, 's ochtends om 8:00 de deur uit en 's avonds rond 20:30 weer terug. Ontzettend mooie omgeving met heerlijke wegen dus wat dat betreft is het een absolute aanrader. Ik weet nu echter wel dat de CB1000R daar niet de ideale motor voor is :) De heenweg en vooral het rondje Sauerland zelf waren heerlijk, maar de terugweg werd uiteindelijk afzien, aan het einde deed alles pijn en kreeg ik op de A1 enorm kramp in mijn linker been.

Hoe dan ook weer een ervaring rijker maar voorlopig geen 900KM op een dag op deze motor denk ik :)
 

Bijlagen

  • Screenshot 2020-08-11 at 16.13.10.png
    Screenshot 2020-08-11 at 16.13.10.png
    725,7 KB · Weergaven: 7
Vorig jaar juni mijn droom motor gekocht, z800 (2013) in de mooiste kleurstelling zwart/groen (vind ik dan:P)

Maar door het bladeren heb ik schik gekregen van een CB1000R _O-
 
Hoelang ben jij Willem?
Ik heb z’n gevoel dat deze CB aan de lage kant is? Jaaa ik ga denk ik binnenkort is een proefrit maken })

Zelf ben ik 1.85.
 
Hoi @-MicheL-, Soms is het beter om te citeren of een @ voor de gebruikersnaam te zetten.

Mijn lengte is eigenlijk aan de korte kant voor deze motor, met mijn totaal lengte van 168cm en korte pootjes kom ik net te kort voor deze motor als,het op achteruit steppen gaat. Rijden is echter geen enkel probleem.
Aan de notificaties te zien heb je al een heel stuk van dit topic doorgenomen en gelezen wat ik aan de motor gedaan heb en wat ik het arme ding allemaal aangedaan heb.
Met jouw 185cm lengte ben je in het voordeel als het op het achteruit steppen aankomt. Wat je zegt, ga eens een stukje proef rijden, deed ik ook en ik was verkocht en met de aanpassingen die ik er aan gedaan heb zie ik mij deze ook niet zo snel meer van de hand doen.

succes.
 
Hoi @-MicheL-, Soms is het beter om te citeren of een @ voor de gebruikersnaam te zetten.

Mijn lengte is eigenlijk aan de korte kant voor deze motor, met mijn totaal lengte van 168cm en korte pootjes kom ik net te kort voor deze motor als,het op achteruit steppen gaat. Rijden is echter geen enkel probleem.
Aan de notificaties te zien heb je al een heel stuk van dit topic doorgenomen en gelezen wat ik aan de motor gedaan heb en wat ik het arme ding allemaal aangedaan heb.
Met jouw 185cm lengte ben je in het voordeel als het op het achteruit steppen aankomt. Wat je zegt, ga eens een stukje proef rijden, deed ik ook en ik was verkocht en met de aanpassingen die ik er aan gedaan heb zie ik mij deze ook niet zo snel meer van de hand doen.

succes.


Bedankt voor je snelle reactie en advies *D
Zal binnenkort is een proefrit maken, misschien wacht ik ook wel tot het nieuwe type wat ouder is, een 2013 Kawasaki inruilen voor een 2010 versie vind ik ook weer zo wat.. Mja, dan rijd je wel Honda natuurlijk :P
 
Bedankt voor je snelle reactie en advies *D
Zal binnenkort is een proefrit maken, misschien wacht ik ook wel tot het nieuwe type wat ouder is, een 2013 Kawasaki inruilen voor een 2010 versie vind ik ook weer zo wat.. Mja, dan rijd je wel Honda natuurlijk :P
Het moet een beetje van je argumenten afhangen, kijk ik naar de specs dan is de nieuwe met het ongewijzigde fireblade blok de absolute winnaar. De vormgeving is ook heel mooi en ik zou hem in de repsol uitvoering heel graag aan mijn schamele verzameling willen toevoegen.

je moet het zeker niet doen voor het naampje op de tank, dat doe ik in ieder geval nooit. Ik heb van 2005 tot en met 2015 op een ‘98 R1 gereden en had ik m niet kort gereden dan reed ik er nu nog op.
 
Bedankt voor je snelle reactie en advies *D
Zal binnenkort is een proefrit maken, misschien wacht ik ook wel tot het nieuwe type wat ouder is, een 2013 Kawasaki inruilen voor een 2010 versie vind ik ook weer zo wat.. Mja, dan rijd je wel Honda natuurlijk :P

Ikzelf ben ~1,75 en kom net met men voeten aan de grond, met 1,85 zal je dus met gemak met de voeten op de grond komen of je daarmee ook te lang ben voor de motor.. inderdaad toch even een proefrit maken =]
 
Ik ben 1.87, zeker niet te groot. Lange ritten (hele dagen) voel je wel een beetje in je benen, ligt vast aan mij ;). Blijft Japans/Italiaans qua ergonomie :)
 
Heren,

Iemand al eens een 78kw naar full vermogen gezet? Ik lees veelal dat dit gewoon kan met een powercommander en andere kelken. Heb al even gezocht op OEM nummers, maar zie geen verschil in nummers met de begrensde en de onbegrensde kelken..

edit: ik heb wel de ‘open’ kelken.

Heb inmiddels wel een afbeelding van de verschillen gevonden:
attachment.php


Nu alleen de vraag nog; als ik een PCV monteer, en een bijpassende map van dynojet.com haal, is de restrictie dan verdwenen of moet hij op de bank?

Thanks alvast.

Beste ,

De restrictie is ook zonder PCV verdwenen als je de grotere kelken monteert , maar dan zal je motor véél te arm gaan lopen (te weinig brandstof krijgen in verhouding tot de "extra" lucht.
Als je een "bijpassende" map download zal het beter zijn maar nog niet goed.

Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan vorig jaar. Mijne had wel degelijk de kleine kelken , dus vervangen door de grote exemplaren. Ter zelfde tijd ook een PCV gemonteerd en ook de katalysator er tussen uit gedaan. Dan een "bijpassende" map van de site er in geladen en gaan rijden. Voelt inderdaad goed aan , niks speciaals te melden. Sterker dan met de kleine kelken en trekt goed door. Na enige tijd had ik toch de indruk dat hij wat meer "benzinegeur" produceerde en ook wel voldoende verbruik had (vraag niet hoeveel , hou dat niet echt bij).
Vandaag dan eindelijk in Goes geraakt bij Tovami. Blijkt dat hij véél te rijk stond tussen 3000 en 7500 tr/min en vanaf 9000 tr/min te arm. Na afregelen een mooie vlakke AFR van 13.2 . Verschil amper 2 pk maar een mooie air-fuel ratio , wat mij veel meer waard is.

Dus om kort te zijn : ja , het gaat zonder op de testbank te gaan maar het zal nooit zijn zoals het moet.

Groeten
 
Beste ,

De restrictie is ook zonder PCV verdwenen als je de grotere kelken monteert , maar dan zal je motor véél te arm gaan lopen (te weinig brandstof krijgen in verhouding tot de "extra" lucht.
Als je een "bijpassende" map download zal het beter zijn maar nog niet goed.

Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan vorig jaar. Mijne had wel degelijk de kleine kelken , dus vervangen door de grote exemplaren. Ter zelfde tijd ook een PCV gemonteerd en ook de katalysator er tussen uit gedaan. Dan een "bijpassende" map van de site er in geladen en gaan rijden. Voelt inderdaad goed aan , niks speciaals te melden. Sterker dan met de kleine kelken en trekt goed door. Na enige tijd had ik toch de indruk dat hij wat meer "benzinegeur" produceerde en ook wel voldoende verbruik had (vraag niet hoeveel , hou dat niet echt bij).
Vandaag dan eindelijk in Goes geraakt bij Tovami. Blijkt dat hij véél te rijk stond tussen 3000 en 7500 tr/min en vanaf 9000 tr/min te arm. Na afregelen een mooie vlakke AFR van 13.2 . Verschil amper 2 pk maar een mooie air-fuel ratio , wat mij veel meer waard is.

Dus om kort te zijn : ja , het gaat zonder op de testbank te gaan maar het zal nooit zijn zoals het moet.

Groeten
Toch is ook dat een moment opname.
Als je een power commander autotune module neemt wordt er altijd bij elke temperatuur bijgeregeld naar een afr van 13.2 ( had ik hem ook op staan). Het is wel even een gedoe om die enorme lambda sonde in de kvv te lassen.
 
Toch is ook dat een moment opname.
Als je een power commander autotune module neemt wordt er altijd bij elke temperatuur bijgeregeld naar een afr van 13.2 ( had ik hem ook op staan). Het is wel even een gedoe om die enorme lambda sonde in de kvv te lassen.

Daar heb je volledig gelijk in. Maar beter op de bank afgeregeld dan een map van een site er in te zetten.
 
Daar heb je volledig gelijk in. Maar beter op de bank afgeregeld dan een map van een site er in te zetten.
Uiteraard mee eens, maar het afstellen op de bank kost volgens mij nog meer dan de module, toch wordt er vaker voor afstellen gekozen, dat verbaast me enigszins.
 
Ik ben opzoek naar een langere demper ipv de ixil die ik nu heb. Mocht iemand interesse hebben in ruil of iets te koop hebben laat het mij weten.

ps. ik rij zonder kat, dit inclusief de ixil demper. Voor mij net wat te...
 
Terug
Bovenaan Onderaan