Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Ik heb ook een katvervanger van dit merk. Daarom dacht ik past er goed bij. Of heb je andere suggesties?
Ik heb ook het een en ander veranderd. Is nog niet zo luid als bij jou maar ik zou er ook gezeik mee krijgen in de hedendaagse sfeer.
Als je het puur voor de uitstraling van je motor doet dan kun je de kat terugzetten. Je lawaai is dan wel weg. Ik heb een vervangingsdemper met homolegatie maar daarvoor moet de kat er ook bij wil dat kloppen. En die Duitse politie is niet gek maar gek genoeg om je te stoppen en verbieden om nog door te rijden.
Maar ik ben voor mezelf bezig met een kat die ik van mp haalde. Deze winter haal ik die leeg en zet die op de plaats van de kvv zodat het lijkt dat ik de kat er nog op heb. De lege kat zal ook een hoop lawaai wegnemen. Tenminste ik ga dat proberen, wie weet is het een goed idee.
 
Ik heb ook het een en ander veranderd. Is nog niet zo luid als bij jou maar ik zou er ook gezeik mee krijgen in de hedendaagse sfeer.
Als je het puur voor de uitstraling van je motor doet dan kun je de kat terugzetten. Je lawaai is dan wel weg. Ik heb een vervangingsdemper met homolegatie maar daarvoor moet de kat er ook bij wil dat kloppen. En die Duitse politie is niet gek maar gek genoeg om je te stoppen en verbieden om nog door te rijden.
Maar ik ben voor mezelf bezig met een kat die ik van mp haalde. Deze winter haal ik die leeg en zet die op de plaats van de kvv zodat het lijkt dat ik de kat er nog op heb. De lege kat zal ook een hoop lawaai wegnemen. Tenminste ik ga dat proberen, wie weet is het een goed idee.

Ben benieuwd naar het resultaat!
 
Heb van het weekend, in de Eifel en het Sauerland, mijn Road Atack 3 opgereden.
Zit nu te twijfelen wat ik hierna wil. Weer RA3, bevallen goed, geven veel vertrouwen en zijn meer dan 6k mee gegaan. (voor mij een goede score) ik gebruik de banden tot het randje en met een beetje rullen.
Het enige waar ik minder enthousiast over ben is het gevoel in haarspeldbochten. Mijn vorige set mpp's (dus sportbanden) stuurden scherper af en gaven in die bochten meer gevoel van grip.
Zit nu te twijfelen tussen M9rr of toch opnieuw de RA3.

Heeft er iemand ervaring met de M9rr op de Cb?
 
Ben benieuwd naar het resultaat!
Anders ik wel, ik hoop op een soort van expansie demper effect die de klappen opvangt voordat de gassen door de demper gestuwd worden. Nu zijn het vier pijpen die in één demper uitkomen. Ik ga er ook speciaal een db meter voor aanschaffen omdat ik geen vertrouwen heb in telefoonapplicaties die ik geprobeerd heb. Ik zal het komende najaar dan bezig gaan en het ook filmen, wie weet heeft iemand er nog wat aan. Ik hoop dat ik er zelf ook wat aan ga hebben.
 
De katalysator is vervangen door een pijp
de eindemper is vervangen door een van SCproject
er zit een RapidBike EVO op
filter vervangen voor een K&N filter
Het voortandwiel is één tandje groter

Bovenstaande heb ik in m’n schuur gedaan, zelf dus.



Het afstellen en voorzien van twee verschillende mappings is dan weer gedaan door tenKate in nieuwleusen.

verder heb ik nog meer dingetjes gedaan maar dat is geneuzel in de marge. Heeft niks met het verbeteren van de motor te maken. Koffers erop en led-verlichting enzo.
Waarom heb je een groter voortandwiel genomen?
 
Om dit topic maar weer eens in beweging te krijgen:
Als het goed is komt volgende week de bestelde ohlins schokbrekers binnen. Na de voorkant aangepakt te hebben bleek de achterkant de voorkant toch niet meer volledig bij te kunnen benen.
Ik heb hem dus nog niet maar hopelijk kan ik snel mijn ervaring hier delen....
Inmiddels was de levertijd van de ohlins van week 28 opgelopen naar week 32 en vervolgens naar week 49. Ik heb de bestelling voor nu maar geannuleerd, kijk tegen die tijd wel weer...voor nu dus geen review :(
 
@Willem : de zijtassen bevallen prima!
Nu al een paar trips gemaakt, waarbij de laatste een volle week in het zwarte woud.
Bij mooi weer volgend weekend de Eiffel weer eens in. Het gezelschap zal dan bestaan uit een semi-circuit 749S ipv deze Harley. Zal wel een ander type rit worden ;)
20200902_112030.jpg
 
Waarom heb je een groter voortandwiel genomen?
Om zo wat luier te kunnen rijden, niet omdat de topsnelheid per versnelling omhoog moest maar dat hij lekkerder doortrekt en je later kunt schakelen.
Inmiddels was de levertijd van de ohlins van week 28 opgelopen naar week 32 en vervolgens naar week 49. Ik heb de bestelling voor nu maar geannuleerd, kijk tegen die tijd wel weer...voor nu dus geen review :(
-O--O-
@Willem : de zijtassen bevallen prima!
Nu al een paar trips gemaakt, waarbij de laatste een volle week in het zwarte woud.
Bij mooi weer volgend weekend de Eiffel weer eens in. Het gezelschap zal dan bestaan uit een semi-circuit 749S ipv deze Harley. Zal wel een ander type rit worden ;)
Bekijk bijlage 1539288
Tof dat ze zo goed bevallen, zo’n Harley kan je aardig ophouden. 😂
 
En wat heb je er verder nog aan gedaan?
Gekocht van een mf-er hier die had dit al gedaan, cat weg (leo V uitlaat), pc en kn luchtfilter.Alleen ik heb er nog kleiner tandwiel op gezet. Gaat best vlot.
Alleen laatste tijd wat gedoe met koppelingscylinder, druk valt weg en na ff ontluchten is hij weer goed.
 
Gekocht van een mf-er hier die had dit al gedaan, cat weg (leo V uitlaat), pc en kn luchtfilter.Alleen ik heb er nog kleiner tandwiel op gezet. Gaat best vlot.
Alleen laatste tijd wat gedoe met koppelingscylinder, druk valt weg en na ff ontluchten is hij weer goed.
Heb je ook je teller opnieuw gekalibreerd? Voordat ik het tandwiel had gewijzigd had ik een tellerafwijking, die zet zich ook door in het brandstofverbruik, nu met die ene tand er bij is de afwijking nul. En het verbruik is door de afstelling op de dynobank ook een stuk gunstiger.
Jij bent de andere kant op gegaan, ben wel benieuwd hoeveel je teller aangeeft als je gps 50kmu aangeeft?
 
Gekocht van een mf-er hier die had dit al gedaan, cat weg (leo V uitlaat), pc en kn luchtfilter.Alleen ik heb er nog kleiner tandwiel op gezet. Gaat best vlot.
Alleen laatste tijd wat gedoe met koppelingscylinder, druk valt weg en na ff ontluchten is hij weer goed.
Dat met de koppelingspomp/cilinder heb ik ook af en toe. Al enkele malen ontlucht maar soms komt het toch weer terug.... Blijkbaar een meer voorkomend probleem ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan