Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Die uitlaat is mooi maar geeft dat niet een hoop kabaal?

Uitlaat beschikt over een e-keurmerk en heeft DB-killers erin zitten.. Hij produceert wel een heerlijk rauw geluid :D (Overigens heb ik er ook geen kat onder zitten) Of het veel is? Geen idee. Ik rijd vaak samen met een neefje die een Nuda 900r zonder kat heeft. Wanneer ik de vergelijking met de Nuda maakt, klinkt die van mij 'zacht' =]

Ook zit er een mooie Akra pijpje op. Braaf met DB killer erin en iets minder braaf als die eruit is, maar nog steeds te braaf.. Gelijk daar mijn eerste vraag: Als de kat er tussen weg laat halen, gaat me dat veel winst qua geluid geven? De looks van de demper vind ik schitterend maar, het is me allemaal net wat te braaf..

(dingen die ik er sws nog aan wil veranderen: wheelstriping, hugger en bellypan!)

Het verwijderen van de kat gaat je zeker weten winst qua geluid geven, ik gebruik hierbij even bewust niet de term 'veel' omdat voor ieder anders kan betekenen =] Maar je zal het verschil zeker merken. Ik heb overigens mijn oude demper + katvervanger te koop staan, is niet de mooiste meer.. Maar als je het wil 'proberen' wellicht het waard.. Roep maar als je interesse hebt, dan stuur ik je de mp link.

Waar heb je dat ruitje vandaan?
Staat mooi.

Thnx, voor de 'sier' ziet het er inderdaad mooi uit. Functioneel gezien heeft het weinig toegevoegde waarde =] Overigens zat het ruitje al op de motor toen ik hem kocht, er staat verder ook geen merk oid op.. Zou dus niet weten waar/hoe helaas..
 
Uitlaat beschikt over een e-keurmerk en heeft DB-killers erin zitten.. Hij produceert wel een heerlijk rauw geluid :D (Overigens heb ik er ook geen kat onder zitten) Of het veel is? Geen idee. Ik rijd vaak samen met een neefje die een Nuda 900r zonder kat heeft. Wanneer ik de vergelijking met de Nuda maakt, klinkt die van mij 'zacht' =]



Het verwijderen van de kat gaat je zeker weten winst qua geluid geven, ik gebruik hierbij even bewust niet de term 'veel' omdat voor ieder anders kan betekenen =] Maar je zal het verschil zeker merken. Ik heb overigens mijn oude demper + katvervanger te koop staan, is niet de mooiste meer.. Maar als je het wil 'proberen' wellicht het waard.. Roep maar als je interesse hebt, dan stuur ik je de mp link.



Thnx, voor de 'sier' ziet het er inderdaad mooi uit. Functioneel gezien heeft het weinig toegevoegde waarde =] Overigens zat het ruitje al op de motor toen ik hem kocht, er staat verder ook geen merk oid op.. Zou dus niet weten waar/hoe helaas..
Ik heb evt wel interesse in de katvervanger indien Werner geen interesse heeft...
 
Tsja, ik wil echt niet iets negatiefs roepen over de katvervanger die je te koop hebt staan, maar we kennen denk ik allemaal de topics over afgesloten dijken en leuke weggetjes omdat omwonenden er last van hebben als er weer een lading motorren langs komt rijden.

Ik vind zelf ook mijn motor vrij braaf klinken (standaard SC80 uitlaat) en ik heb ook zitten twijfelen of ik er iets onder wilde zetten dan naar mijn mening leuker klinkt. Maar eigenlijk rij ik liever met een braaf geluid en dat ik mag komen waar ik zou willen, dan dat een hoop leuke gebieden verboden worden voor alle motoren.
 
Uitlaat beschikt over een e-keurmerk en heeft DB-killers erin zitten.. Hij produceert wel een heerlijk rauw geluid :D (Overigens heb ik er ook geen kat onder zitten) Of het veel is? Geen idee. Ik rijd vaak samen met een neefje die een Nuda 900r zonder kat heeft. Wanneer ik de vergelijking met de Nuda maakt, klinkt die van mij 'zacht' =]



Het verwijderen van de kat gaat je zeker weten winst qua geluid geven, ik gebruik hierbij even bewust niet de term 'veel' omdat voor ieder anders kan betekenen =] Maar je zal het verschil zeker merken. Ik heb overigens mijn oude demper + katvervanger te koop staan, is niet de mooiste meer.. Maar als je het wil 'proberen' wellicht het waard.. Roep maar als je interesse hebt, dan stuur ik je de mp link.



Thnx, voor de 'sier' ziet het er inderdaad mooi uit. Functioneel gezien heeft het weinig toegevoegde waarde =] Overigens zat het ruitje al op de motor toen ik hem kocht, er staat verder ook geen merk oid op.. Zou dus niet weten waar/hoe helaas..
Zonder kat of andere tussendemper is het sowieso :N, dat heb ik met de SCproject demper al en die dempt een stuk veter dan die mini’s van jou.
 
Tsja, ik wil echt niet iets negatiefs roepen over de katvervanger die je te koop hebt staan, maar we kennen denk ik allemaal de topics over afgesloten dijken en leuke weggetjes omdat omwonenden er last van hebben als er weer een lading motorren langs komt rijden.

Ik vind zelf ook mijn motor vrij braaf klinken (standaard SC80 uitlaat) en ik heb ook zitten twijfelen of ik er iets onder wilde zetten dan naar mijn mening leuker klinkt. Maar eigenlijk rij ik liever met een braaf geluid en dat ik mag komen waar ik zou willen, dan dat een hoop leuke gebieden verboden worden voor alle motoren.
Zonder kat geld de typegoedkeuring niet. Die vervalt dan.
 
Tsja, ik wil echt niet iets negatiefs roepen over de katvervanger die je te koop hebt staan, maar we kennen denk ik allemaal de topics over afgesloten dijken en leuke weggetjes omdat omwonenden er last van hebben als er weer een lading motorren langs komt rijden.

Ik vind zelf ook mijn motor vrij braaf klinken (standaard SC80 uitlaat) en ik heb ook zitten twijfelen of ik er iets onder wilde zetten dan naar mijn mening leuker klinkt. Maar eigenlijk rij ik liever met een braaf geluid en dat ik mag komen waar ik zou willen, dan dat een hoop leuke gebieden verboden worden voor alle motoren.
Ben dit met je eens.
In het verleden heb ik mijn db-killer voorzien van een extra gat voor het mooie geluid. Begin dit jaar heb ik vanwege deze discusie dat gat weer gedicht en heb ik weer het legale de-niveau.
 
Het verwijderen van de kat gaat je zeker weten winst qua geluid geven, ik gebruik hierbij even bewust niet de term 'veel' omdat voor ieder anders kan betekenen =] Maar je zal het verschil zeker merken. Ik heb overigens mijn oude demper + katvervanger te koop staan, is niet de mooiste meer.. Maar als je het wil 'proberen' wellicht het waard.. Roep maar als je interesse hebt, dan stuur ik je de mp link.

Een linkje mag altijd! Benieuwd naar wat niet de mooiste meer is... is zoiets beetje plug en play of komen er veel fratsen bij kijken? (Lees: ik heb 2 linker handen) Anders volgens seizoen maar eens langs “pajic”. Die moet dat wel kunnen zeggen ze...

Zou iig wat meer beleving qua geluid willen.. of het wel of niet verstandig is is een compleet ander verhaal
 
Een linkje mag altijd! Benieuwd naar wat niet de mooiste meer is... is zoiets beetje plug en play of komen er veel fratsen bij kijken? (Lees: ik heb 2 linker handen)

Heb je een pb verstuurd met link.
Overigens is zo iets vervangen behoorlijk plug&play, misschien even op youtube oid filmpje zoeken voor de beeldvorming.

@Also also send you a pb 😅
 
Heeft er iemand toevallig een Ermax 30 cm windscherm op zijn cb1k zitten die een foto kan delen? Kan op het net geen goede foto's vinden en ben wel benieuwd hoe dat staat (om tijdens lange ritten te plaatsen)
 
1 van de laatste ritjes van dit jaar. (ben echt een mooi weer rijder, 1 november gaat ie zijn winterslaap in). In ieder geval zeer blij met mijn aankoop.
Volgend jaar de motor voor een groot gedeelte naar mijn smaak maken!: Wat wil ik nog aan de fiets doen?

- Prio 1 zijn 2 nieuwe sloffen (S22)
- Kat vervangen
- Rizoma handvaten vervangen voor handvaten met handvatverwarming
- Hugger
- Bellypan
- Rizoma spiegels vervangen voor wss bar-end spiegels. Ik zie op dit moment echt vrij weinig

Nog even een paar kiekjes gemaakt van mijn nieuwe aanwinst!

@mollen : Mag foto 1 in Openingspost? Thnx


full


full



full


full
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand toevallig een Ermax 30 cm windscherm op zijn cb1k zitten die een foto kan delen? Kan op het net geen goede foto's vinden en ben wel benieuwd hoe dat staat (om tijdens lange ritten te plaatsen)

Ik heb volgens mij ongeveer zon ruitje in bezit. Deze direct de dag na aankoop van de motor afgehaald vanwege de looks. Zag er niet slecht uit maar vind het kleinere originele ruitje wat stoerder ogen. Dan maar iets meer in de wind haha. Ik zal em even weer terug plaatsen op mijn motor en een fototje voor je maken.
 
Ik ben ook toe aan nieuwe sloffen. De RA3 reden lekker strak en zijn 6000 km meegegaan. Nu achterband aan de nokjes en voorband genoeg profiel, maar de zijkant is harder versleten dan het midden waar door je een soort overgang voelt. Het eerste stuk van insturen voelt niet zo fijn als jedieperin de bocht ligt borlt het wel weer fijn aan. Verder vind ik de RA3 fijn in lange bochten, maar mis ik het scherpe insturen bij haarspelden. Ga voor mijn volgende set weer naar sportbanden. Hoop wel de 4500km te halen.
Zit nu te twijfelen tussen Metzeler 9rr en de Bridgestone S22.
Iemand ervaring met deze banden op de CB?
 
Heeft er iemand toevallig een Ermax 30 cm windscherm op zijn cb1k zitten die een foto kan delen? Kan op het net geen goede foto's vinden en ben wel benieuwd hoe dat staat (om tijdens lange ritten te plaatsen)

Zoals beloofd @angarali . Het schermpje zit er lost op en wordt vastgehouden door mijn vrouw. In iedergeval een goede indicatie hoe dat er ongeveer uitziet. Ik heb het schermpje verwijdert puur vanwege de looks. Rijdt namelijk wel prima, maar aangezien ik geen lange "afstandenman" en het kleine schermpje mooier vind heb ik hem er vanaf gehaald. Merk is niet bekend maar op de bevestigingsbeugels staat wel CB1000r op.

Aangezien hij dus toch niet wordt gebruikt mag hij eventueel naar een andere eigenaar verhuizen!



full
full

full
 
Zoals beloofd @angarali . Het schermpje zit er lost op en wordt vastgehouden door mijn vrouw. In iedergeval een goede indicatie hoe dat er ongeveer uitziet. Ik heb het schermpje verwijdert puur vanwege de looks. Rijdt namelijk wel prima, maar aangezien ik geen lange "afstandenman" en het kleine schermpje mooier vind heb ik hem er vanaf gehaald. Merk is niet bekend maar op de bevestigingsbeugels staat wel CB1000r op.

Aangezien hij dus toch niet wordt gebruikt mag hij eventueel naar een andere eigenaar verhuizen!



full
full

full


Dat lijkt op een Puig scherm, iig geen Ermax die heeft namelijk een tweede gedeelte die op je koplamp monteert. Toch bedankt voor de foto.

Wat zou je ervoor willen hebben? (Voor mij geldt ook dat ik hem enkel zal plaatsen voor lange/snelweg ritten)

Wat betreft je remleidingen.. sjah enige tip die je kan krijgen/gebruiken is vervangen 🤷 Mocht je dat ooit willen doen, dan zou ik de blauwe wel eens van je kunnen overnemen 😁

Overigens heb ik wel zwarte, we zouden kunnen omruilen? Maar ik gok dat jij stalen remleidingen hebt (ik niet, die van mij zijn 'standaard')

Je kunt trouwens verlengers plaatsen voor je spiegels, dat bevordert het zicht behoorlijk:
IMG_20200807_204106.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt op een Puig scherm, iig geen Ermax die heeft namelijk een tweede gedeelte die op je koplamp monteert. Toch bedankt voor de foto.

Wat zou je ervoor willen hebben? (Voor mij geldt ook dat ik hem enkel zal plaatsen voor lange/snelweg ritten)

Wat betreft je remleidingen.. sjah enige tip die je kan krijgen/gebruiken is vervangen 🤷 Mocht je dat ooit willen doen, dan zou ik de blauwe wel eens van je kunnen overnemen 😁

Overigens heb ik wel zwarte, we zouden kunnen omruilen? Maar ik gok dat jij stalen remleidingen hebt (ik niet, die van mij zijn 'standaard')

Je kunt trouwens verlengers plaatsen voor je spiegels, dat bevordert het zicht behoorlijk:

Het is idd van Puig en zijn te koop voor rond de 130 euro. De helft hiervan lijkt mij een prima deal?
Ja het vervangen van stalenremleidingen vanwege de kleur vind ik ook wel weer wat haha. Dan moet ik echt van mijn geld afwillen en dat is nou net weer niet het geval haha. Omruilen was inderdaad zeker een optie geweest maar moeten het idd wel stalen remleidingen zijn haha :D.

Die verlengers is zeker een optie! Ik zal daarin even verder gaan kijken hoe en wat.. Vind ze niet bepaald "mooi" maar geen zicht hebben in mijn spiegels is ook weer geen optie.
 
Ziet er goed uit! Klinkt ie ook zo !?
Whaha tsja dan niet.. Als ie gratis weg moet maak ik er wel een mooie masker voor mn zoontje voor _O-

Hij klinkt heerlijk 😅 heb de db-killers er nog inzitten ook (en ga ze niet verwijderen, want de sound is nu al beestachtig 😇)
 
Ik ben blij dat jij er blij mee bent, maar persoonlijk vind ik dit een @!#$# geluid. Niet alleen te hard, maar ook niet mooi. Gelukkig valt er over smaak niet te twisten..... Bijna net zo erg als een Ducati koppeling.
Haha!! Over smaak valt idd niet te twisten.. daarintegen kan ik em prima smaken 😇
 
Terug
Bovenaan Onderaan