Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Koplamp aangepakt met plastidip.
CollageMaker_20201107_181225719.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond iedereen
Mijn schoonvader heeft gisteren een cb1000r opgehaald bj 2010 en slechts 11000 km op de teller
Nu is mijn vraag. De motor loopt stationair niet zo goed. Hij loopt tussen de 10 en de 12000 toeren en de zit een hapering in de toeren
En vooral onder in als die eenmaal hoog in de toeren heeft ie nergens last van
De motor is afgesteld bij tenkate met een pc5

Mvg marc
 
Goedenavond iedereen
Mijn schoonvader heeft gisteren een cb1000r opgehaald bj 2010 en slechts 11000 km op de teller
Nu is mijn vraag. De motor loopt stationair niet zo goed. Hij loopt tussen de 10 en de 12000 toeren en de zit een hapering in de toeren
En vooral onder in als die eenmaal hoog in de toeren heeft ie nergens last van
De motor is afgesteld bij tenkate met een pc5

Mvg marc

Dit heb ik ook, vooral als ie nog koud is issie stationair niet echt stabiel. Heb dit met diverse dempers + mappings ondervonden.
Mocht je/iemand hier een oplossing hebben, dan houd ik mij ook aanbevolen :D
 
Bougies controleren, luchtfiltertje , flesje injectiereiniger erbij of een Beurtje geven?

Mijne had dat ook 2009 model met 28k km , tankje leeggereden met Forte erin en daarna met 98 afgetankt.
Daarna liep het mooi stationair bij mij.
 
Dan lijkt het me toch verstandig om er flesje Forte of iets dergelijks in te gooien na 2 jaar stilstand.
Systeem is niet schoon met 1 tank 98. Bovendien zitten niet in alle 98 benzine 'reiniging' additieven.
Ook in de 'oude' euro95 benzine zat ethanol.
 
Bougies controleren, luchtfiltertje , flesje injectiereiniger erbij of een Beurtje geven?

Mijne had dat ook 2009 model met 28k km , tankje leeggereden met Forte erin en daarna met 98 afgetankt.
Daarna liep het mooi stationair bij mij.

Zijn bougies makkelijk te controleren? Heb namelijk zelf al olie vervangen alsook filter en tank alleen maar 98.. Misschien eens een forte proberen.
 
Geen idee, heb de Cb1000r ook pas van mei, dus meer dan een andere uitlaat heb ik nog niet gedaan.
Waarschijnlijk tank omhoog en je zou erbij kunnen, dat denk ik dan..


Achterbandje , kettingset, olie +filter en Katvv liggen al klaar.
Alleen een andere einddemper gaan kopen, de Ixil heb ik goedkoop gekocht met de dB killer erafgeslepen

Zou zeggen probeer eerst een flesje Forte Motopower 1 (nr2 is niet nodig).
Ik meng het meestal op een redelijk lege tank, kwart tank ongeveer dan is het sterker geconcentreerd.
Dan leef ik me volledig uit met de motor en meestal loopt het daarna mooi.

Bij de ZX9R (carbs) na winterslaap liep deze ook altijd minder mooi stationair, flesje erin en niet meer naar omkijken...

Verder zou ik er niet te gek veel in zoeken want ik lees op andere forums dat die Cb1000r's wel vaker zo schommelen stationair..
 
Laatst bewerkt:
Geen idee, heb de Cb1000r ook pas van mei, dus meer dan een andere uitlaat heb ik nog niet gedaan.
Waarschijnlijk tank omhoog en je zou erbij kunnen, dat denk ik dan..


Achterbandje , kettingset, olie +filter en Katvv liggen al klaar.
Alleen een andere einddemper gaan kopen, de Ixil heb ik goedkoop gekocht met de dB killer erafgeslepen

Zou zeggen probeer eerst een flesje Forte Motopower 1 (nr2 is niet nodig).
Ik meng het meestal op een redelijk lege tank, kwart tank ongeveer dan is het sterker geconcentreerd.
Dan leef ik me volledig uit met de motor en meestal loopt het daarna mooi.

Bij de ZX9R (carbs) na winterslaap liep deze ook altijd minder mooi stationair, flesje erin en niet meer naar omkijken...

Verder zou ik er niet te gek veel in zoeken want ik lees op andere forums dat die Cb1000r's wel vaker zo schommelen stationair..

Nice, have fun with it! Er staan wat einddempers te koop op marktplaats. Zoek je nog iets specifieks?
Zal Forte eens proberen, baat het niet schaadt het niet toch..? =]
 
Precies het kost niet zoveel..

Einddemper wat op het pad komt met E keurmerkje, maar word toch aangepast want ik wil het achterwiel zo vrij mogelijk houden.
Net zoals de Yoshi uitlaat met een bochtje erin, maar de originele kat moet wel eventueel terug kunnen.

Iemand ervaring met een goede tuner voor het afstellen via de ECU ? Aangezien ik geen 'piggyback' oplossing zoals PC5 of andere wil gebruiken als dat niet nodig is.
 

Bijlagen

  • yoshimura_r7734_slip_on_exhaust_honda_cb1000_r20112015_carbon_fiber.jpg
    yoshimura_r7734_slip_on_exhaust_honda_cb1000_r20112015_carbon_fiber.jpg
    786,9 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Precies het kost niet zoveel..

Einddemper wat op het pad komt met E keurmerkje, maar word toch aangepast want ik wil het achterwiel zo vrij mogelijk houden.
Net zoals de Yoshi uitlaat met een bochtje erin, maar de originele kat moet wel eventueel terug kunnen.

Iemand ervaring met een goede tuner voor het afstellen via de ECU ? Aangezien ik geen 'piggyback' oplossing zoals PC5 of andere wil gebruiken als dat niet nodig is.

Yoshi met kat wordt denk wel wat lastig aangezien de aansluiting van de kat precies daar zit waar je de Yoshi kwijt wil.

Mijn oude demper (een Beowulf) heeft eenzelfde aansluiting met een 'bochtje', aansluiting daarvan komt totaal niet overeen met de plaats van de kat. Ik heb dan ook een andere kvv moeten plaatsen voor deze demper (geldt volgens mij voor bijna alle "slip-on"s cq dempers met een e-keurmerk). De beo heeft ook geen ekeur.
 
Geen idee, heb de Cb1000r ook pas van mei, dus meer dan een andere uitlaat heb ik nog niet gedaan.
Waarschijnlijk tank omhoog en je zou erbij kunnen, dat denk ik dan..


Achterbandje , kettingset, olie +filter en Katvv liggen al klaar.
Alleen een andere einddemper gaan kopen, de Ixil heb ik goedkoop gekocht met de dB killer erafgeslepen

Zou zeggen probeer eerst een flesje Forte Motopower 1 (nr2 is niet nodig).
Ik meng het meestal op een redelijk lege tank, kwart tank ongeveer dan is het sterker geconcentreerd.
Dan leef ik me volledig uit met de motor en meestal loopt het daarna mooi.

Bij de ZX9R (carbs) na winterslaap liep deze ook altijd minder mooi stationair, flesje erin en niet meer naar omkijken...

Verder zou ik er niet te gek veel in zoeken want ik lees op andere forums dat die Cb1000r's wel vaker zo schommelen stationair..
Dank u. Het is niet alleen het schommelen bij stationair ook laag in de toeren met gas geven bokt ie alleen in de hogere toeren heeft ie er geen last van 👌
 
Als ie bokt bij lagere toerentallen zou het ook wel eens kunnen dat hij daar te arm staat afgesteld. Met een powercommander is dit te corrigeren.
Had ik ook last van bij mijn CB. Met de PC was het een stuk beter. Maar dan moet die PC wel goed afgesteld zijn op de bank.
Maar is ook wel kenmerkend voor de CB. Mijn Kawa Z1000 loopt wat dat betreft veel soepeler, daar heb ik totaal geen behoefte aan een PC.
 
Als ie bokt bij lagere toerentallen zou het ook wel eens kunnen dat hij daar te arm staat afgesteld. Met een powercommander is dit te corrigeren.
Had ik ook last van bij mijn CB. Met de PC was het een stuk beter. Maar dan moet die PC wel goed afgesteld zijn op de bank.
Maar is ook wel kenmerkend voor de CB. Mijn Kawa Z1000 loopt wat dat betreft veel soepeler, daar heb ik totaal geen behoefte aan een PC.

Ik heb verschillende 'maps' geprobeerd. De vorige eigenaar heeft een switch geplaatst waardoor ik twee programma's (mappings) voorhanden hebt, maar heb tot nu toe geen mapping kunnen vinden die dit verbeterd. Mogelijk dat een afstelling op de bank wel tot verbetering leidt.
 
Ben opzoek naar (mooie?) betaalbare Bar-end spiegels voor op mijn Cb1000. (zag geen reet in mijn "normale" spiegels. Iemand ervaring met dit soort spiegels op de Cb en eventueel een linkje waar ik deze kan aanschaffen. Moeten van een beetje degelijke kwaliteit zijn als en niet als een malle trillen. Kwa prijs moet het ergens wel "leuk" blijven? Eurotje of 100 max?
 
Bij mij zaten sinds de aankoop van die goedkope erop en eerlijk gezegd bevallen ze mij prima!
Moet ze elke keer draaien voor de schuur in en uit te gaan, maar nog steeds goed.

Trillen niet echt, alleen boven de 150km/h maar dat ligt ook erg aan het toerental van de motor.

hier nu voor 34 euro
 

Bijlagen

  • set-zwarte-cnc-bar-end-spiegels-ovaal.jpg
    set-zwarte-cnc-bar-end-spiegels-ovaal.jpg
    24,9 KB · Weergaven: 4
20201130_124116.jpg

20201130_124127.jpg

20201130_124057.jpg

Van Aliexpress. Zijn Rizoma Spy-R 80 namaak. Ik vind ze er netjes uitzien. Ik had ze voor 2 tientjes thuis.
Je kunt ze op allerlei manieren monteren, maar ik heb hiervoor gekozen omdat ik daar mee het meest zie en het niet te breed wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan