Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Je kunt dat oranje ringetje ook in andere kleuren bestellen of in zwart.
De originele van Rizoma:
Screenshot_20201130-125638_Samsung Internet.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geachte vrienden van de CB 1000

Ik sta op het punt (of ik ben het punt reeds voorbij) om een CB 1000 R uit 2008 te kopen.
Echter is deze topmachine niet voorzien van enige steunpunten voor de voeten van een passagier.
Daar ik deze liever niet los laat bengelen was ik op zoek naar oplossingen.

Maar regelmatig lees ik dat de originele vrij hoog staan voor een passagier, zijn er dan alternatieven die comfortabeler zijn?
Mijn passagier die de meeste kilometers mee zal rijden is niet gigantisch groot (1.65cm) dus weet niet of ik mij zorgen moet maken voor de originele of niet?
 
Ergens op een andere cb1000 proefzitten? Ongeacht of ik betwijfel of de cb een heerlijke machine is om constant met passagier op te zitten is het voor beide wel handig om dit even te ervaren... maar met 165 wat idd niet al te lang is zou ik wel het vertrouwen hebben in de “originele” steunen. Succes en laat weten wat het geworden is!
 
Geachte vrienden van de CB 1000

Ik sta op het punt (of ik ben het punt reeds voorbij) om een CB 1000 R uit 2008 te kopen.
Echter is deze topmachine niet voorzien van enige steunpunten voor de voeten van een passagier.
Daar ik deze liever niet los laat bengelen was ik op zoek naar oplossingen.

Maar regelmatig lees ik dat de originele vrij hoog staan voor een passagier, zijn er dan alternatieven die comfortabeler zijn?
Mijn passagier die de meeste kilometers mee zal rijden is niet gigantisch groot (1.65cm) dus weet niet of ik mij zorgen moet maken voor de originele of niet?

Geen ervaring met passagiers, maar wellicht helpt het voor de beeldvorming:
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200915-125734(1).png
    Screenshot_20200915-125734(1).png
    425,3 KB · Weergaven: 13
Goh, de motor is al gekocht hoor, die komt hier eerstdaags toe.
'k Wou vooral bij de kenners al eens polsen, zijn er alternatieven voor de originele duostepjes of niet.
Of mocht iemand weten welke stepjes er nog op passen, want voor de CB1000R staan ze nogal stevig geprijsd...

Als die er niet echt zijn, vrouwlief past haar wel aan, en anders hebben we hier nog een R1200GSa staan die ook dienst kan doen,
dan wordt deze mijn speeltijd-fiets ;-)
 
Laatst bewerkt:
Dag vrienden van de CB 1000!

Kan iemand mij vertellen of er voor deze uitlaten DB-killers bestaan?
Persoonlijk vind ik de looks geweldig, maar het geluid iets te luid..
De balans-pot (of hoe het ook noemt) zit er nog steeds op (want ik heb gelezen dat dat ook serieuze impact heeft op het geluid.)

lijkt mij ook nogal open te zijn:
550-OAR:%20cache[DIR]albums[DIR]bikes[DIR]CB_Duust[DIR]20201215_232836.jpg


Langs de achterkant zijn er wel popnageltjes, dus het lijkt mij dat er iets te bevestigen valt?
550-OAR:%20cache[DIR]albums[DIR]bikes[DIR]CB_Duust[DIR]20201216_102517.jpg
 
@Koeno Ik ben bij Pajic langs geweest deze zomer met mijn CB1000R waar ook een Ixil Dual Hyperlow op zit, want ik zat met dezelfde vraag. Ik kan natuurlijk niet één op één vergelijken, maar men zei dat er geen extra killers in konden en dat hij zo in principe gemaakt is. Ik heb ook een E-keur certificaat erbij gekregen toen ik de motor kocht en dat was in Duitsland altijd voldoende geweest aldus de verkoper (woonde tegen de grens aan), hij had ook nooit killers erbij gehad. De pijp is volgens mij ook te koop zonder E-keur, dus ik weet niet of je die erbij gekregen hebt.

Overigens heb ik wel nog de kat eronder zitten. Ik kan zo snel niet zien of dat bij jou ook het geval is. Dat scheelt in een geluid ook alweer.
 
de kat, jij bedoelt deze pot eronder? (foto staat mogelijks ondersteboven ;-) )


550-OAR:%20cache[DIR]albums[DIR]bikes[DIR]CB_Duust[DIR]20201215_232841.jpg



Qua e-keur, de motor is 3e of 4ehands ondertussen, Ik ben al blij de nodige papieren te hebben ;)
dit staat wel in de uitlaat:
550-OAR:%20cache[DIR]albums[DIR]bikes[DIR]CB_Duust[DIR]20201215_232849.jpg
 
De db-killer van deze uitlaat zit tussen de katalysator (of pot zoals @Koeno dat noemt =]) en de uitlaat en steekt als het ware in de katalysator. Wanneer je de uitlaat in je handen zou hebben, zou er dus nog wat uit je uitlaat moeten steken wat in je katalystor gaat.

Overigens geldt officeel een e-keur alleen nog indien je de katalysator eronder hebt hangen.. Zonder kat, is het per definitie geen e-keur meer.


@Koeno Ik ben bij Pajic langs geweest deze zomer met mijn CB1000R waar ook een Ixil Dual Hyperlow op zit, want ik zat met dezelfde vraag. Ik kan natuurlijk niet één op één vergelijken, maar men zei dat er geen extra killers in konden en dat hij zo in principe gemaakt is. Ik heb ook een E-keur certificaat erbij gekregen toen ik de motor kocht en dat was in Duitsland altijd voldoende geweest aldus de verkoper (woonde tegen de grens aan), hij had ook nooit killers erbij gehad. De pijp is volgens mij ook te koop zonder E-keur, dus ik weet niet of je die erbij gekregen hebt.

Overigens heb ik wel nog de kat eronder zitten. Ik kan zo snel niet zien of dat bij jou ook het geval is. Dat scheelt in een geluid ook alweer.
de kat, jij bedoelt deze pot eronder? (foto staat mogelijks ondersteboven ;-) )


550-OAR:%20cache[DIR]albums[DIR]bikes[DIR]CB_Duust[DIR]20201215_232841.jpg



Qua e-keur, de motor is 3e of 4ehands ondertussen, Ik ben al blij de nodige papieren te hebben ;)
dit staat wel in de uitlaat:
550-OAR:%20cache[DIR]albums[DIR]bikes[DIR]CB_Duust[DIR]20201215_232849.jpg
 
Dus als ik het goed begrijp....
Ik heb een kat, op de uitlaat zit de db-killer (zoals op foto hieronder), dus dan zou alles legaal moeten zijn?
dan ga ik toch eens kijken naar een stiller model van uitlaat :D

1608132175899.png
 
Kijk anders voor een demper bij SC PROJECTS die maken mooie betaalbare dempers. Als je je Katalysator laat zitten dan klopt hij ook nog met het pasje dat je erbij krijgt.
 
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen weekend ben ik ook blije eigenaar van een cb1000r uit 2008. Nu was ik de achter ingaande demping aan het afstellen toen de weerstand in de stelschroef ineens weg was. Vervolgens was er ook geen eind meer in het afstellen. Ik denk dus dat er wat intern afgebroken is. Na navraag bij de specialist lijkt het verstandigste (en goedkoopste) om andere te monteren.

Nu is mijn vraag aan jullie, heeft iemand van jullie wel eens schokbreker van een ander type gemonteerd om er bv kwa comfort o.i.d. op voorruit te gaan?
 

Bijlagen

  • IMG_5886.jpg
    IMG_5886.jpg
    403,9 KB · Weergaven: 10
  • IMG_5896.jpg
    IMG_5896.jpg
    228 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen weekend ben ik ook blije eigenaar van een cb1000r uit 2008. Nu was ik de achter ingaande demping aan het afstellen toen de weerstand in de stelschroef ineens weg was. Vervolgens was er ook geen eind meer in het afstellen. Ik denk dus dat er wat intern afgebroken is. Na navraag bij de specialist lijkt het verstandigste (en goedkoopste) om andere te monteren.

Nu is mijn vraag aan jullie, heeft iemand van jullie wel eens schokbreker van een ander type gemonteerd om er bv kwa comfort o.i.d. op voorruit te gaan?

Geen ervaring mee, wel wordt gezegd dat de standaard demper niet voldoende is en dat het verstandig is om deze te vervangen door bijv. een hyperpro vering. Die van mij heeft overigens toevallig al een hyperpro vering..
 
Geen ervaring mee, wel wordt gezegd dat de standaard demper niet voldoende is en dat het verstandig is om deze te vervangen door bijv. een hyperpro vering. Die van mij heeft overigens toevallig al een hyperpro vering..
Je hoort vaker dat de standaard demper niet goed genoeg is. Ik herken dit niet.
Ben bij aankoop bij een cb geweest welke krassen op de achterrempedaal in de rij richting had. Dit gewoon met de originele vering.
 
Je hoort vaker dat de standaard demper niet goed genoeg is. Ik herken dit niet.
Ben bij aankoop bij een cb geweest welke krassen op de achterrempedaal in de rij richting had. Dit gewoon met de originele vering.

Google maar eens rond, je zal het geheid tegenkomen. Ik meen te herinneren dat er hier iemand op de forum zat die er zelf ervaring mee had.

Maar goed, het is ieders eigen verantwoordelijkheid om goede onderzoek te doen!
 
Volgens mij is het de vraag wanneer je de grens tegenkomt.
Met een klein stukje ongebruikte zijkant zeker niet. Ook niet als je de band rond rijdt en de eerste rullen op je band rijdt. Dus op de openbare weg geen probleem.
Misschien kom je de grenzen tegen op het circuit. Daar heb ik geen ervaring mee.

Als je onderzoek Doet vindt je bij elke motor wel iemand die vindt dat de standaard veren niet voldoen.
Mijn ervaring tot de eerste rullen geen enkel probleem.
 
Het enige wat ik er over kan zeggen is dat t.o.v de 2005 blade die ik voor m’n cb had ik met de blade veel langer en harder kon doortrekken in een hele lange flauwe buiging van de weg, de cb begint dan wat te deinen. Ik denk dat dat door de demper aan de achterkant komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Also
Mijn cb is uit 2010 en dus al weer 10 jaar oud. De schokbreker dus ook en kan dan wel een opfrisbeurt gebruiken. De beperkte mogelijkheden hiervan (interne upgrade niet mogelijk) en toch aardige kosten rechtvaardigen in mijn ogen vervangen door kwaliteitspul. Wel iets meer geld, maar verrekend met de besparing op service en betere kwaliteit en eigenschappen acceptabel.
Dus niet per se omdat het originele spul nu zo ruk is, maar na 10 jaar wel aan ongeveer het einde van zijn leven.
 
Heeft iemand toevallig een digitale versie van een werkplaatshandboek?
Ik zou de remvloeistof willen verversen van de CB 1000, maar die heeft ABS.
Heb mij laten vertellen dat er met de abs module ook iets moet gebeuren om de vloeistof die daar in zit ook mee ververst wordt?
 
Heeft iemand toevallig een digitale versie van een werkplaatshandboek?
Ik zou de remvloeistof willen verversen van de CB 1000, maar die heeft ABS.
Heb mij laten vertellen dat er met de abs module ook iets moet gebeuren om de vloeistof die daar in zit ook mee ververst wordt?

Ik zal eens kijken hoe ik die met je kan delen.

Om alvast een antwoord op je vraag te geven, nee er staat niets extra's in tbv de ABS module. Zelf heb ik de remvloeistof onlangs ook ververst, met ABS, zoals je een non-ABS ververst.
 
Bedankt voor jullie reacties 👍🏼 Ik ga de schokbreker gewoon laten reviseren en mocht hij niet te maken zijn wordt het gewoon een originele die er al op zat. De dagen dat ik echt richting de grens ga op de weg zijn enkele per jaar en het circuit kom ik niet. Mocht het toch tegenvallen kan ik er altijd nog een andere onder zetten.
 
Koeno heeft hem al via pm ontvangen, hierbij echter nog voor de liefhebbers:

One side note, of eigenlijk twee 😂
- Volgens mij is de link 2 weken geldig..
- Engels talig
 
Terug
Bovenaan Onderaan