Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Opzoek naar een langere demper dan mijn ixil. Ik rij zonder kat en geluid is echt te veel van het goede..
 
Ben je nog steeds op zoek, niks kunnen vinden ondanks de aangedragen oplossingen? Dan houd het vlot op denk ik als er niks tussen zit. Misschien gewoon de kat weer terug zetten? Dan kan die ixil ook nog wel geschikt zijn. Meeste demping gebeurt toch in de kat.
 
Ben je nog steeds op zoek, niks kunnen vinden ondanks de aangedragen oplossingen? Dan houd het vlot op denk ik als er niks tussen zit. Misschien gewoon de kat weer terug zetten? Dan kan die ixil ook nog wel geschikt zijn. Meeste demping gebeurt toch in de kat.
Awel, ik vond dus die IXIL die ik heb (met kat) tijdens de testrit enorm luid.
Kheb er wel sinds enkele weken niet mee kunnen rijden omdat de verzekering/inschrijving nog in orde moet komen.
Dus ik zou nog eens moeten testen...
't Kan natuurlijk aan mij liggen ;-)
 
Awel, ik vond dus die IXIL die ik heb (met kat) tijdens de testrit enorm luid.
Kheb er wel sinds enkele weken niet mee kunnen rijden omdat de verzekering/inschrijving nog in orde moet komen.
Dus ik zou nog eens moeten testen...
't Kan natuurlijk aan mij liggen ;-)
Dan kun je nagaan, ik heb toen de mijne de demper verwijderd en zelfs zonder demper na de kat vond ik de motor best stil.
 
1e rit gedaan met de CB...

1. Uitlaat niet te beoordelen want... er mist blijkbaar een klem waar de uitlaat op de kat komt. Daar komt ook lucht uitgeblazen... Dus dat zal het geluid wel geen deugd doen.

2. De spiegels die er op staan zijn in 1 woord te omschrijven: RUK zie er enkel mijn ellebogen in.

3. De originele nummerplaat houder/spatbord is er af, maar nu krijg ik dus een lekkere douche tijdens het rijden... modderwater tot op de helm...

maar die motor zelf is toch prachtig... onder de 5000toeren een mak lammetje daarboven... fun fun
 
Een vraag
1e rit gedaan met de CB...

1. Uitlaat niet te beoordelen want... er mist blijkbaar een klem waar de uitlaat op de kat komt. Daar komt ook lucht uitgeblazen... Dus dat zal het geluid wel geen deugd doen.

2. De spiegels die er op staan zijn in 1 woord te omschrijven: RUK zie er enkel mijn ellebogen in.

3. De originele nummerplaat houder/spatbord is er af, maar nu krijg ik dus een lekkere douche tijdens het rijden... modderwater tot op de helm...

maar die motor zelf is toch prachtig... onder de 5000toeren een mak lammetje daarboven... fun fun

1. Dient idd met een klemmetje vastgezet te worden.
2. Heel herkenbaar! =] Heb nu andere spiegels, met extenders.. Wereld van een verschil!
3. Heb ook een andere nummerplaat houder (R&G), maar gelukkig niet last van een modder douche.. =]

Heb er een PCV aan hangen, met een race/yoshimura mapping.. I can tell you.. onder de 5000 toeren ook fun =]
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand wat de gemakkelijkste manier is om onder het zadel bij de CB1000R (2018 model) geschakelde stroom af te tappen? Is er een aux powerport die daarvoor bedoeld is? Of zal ik bijvoorbeeld van het achterlicht of zoiets moeten aftappen? Het gaat overigens slechts om een TomTom 550 van stroom te voorzien, dus het levert geen zware belasting op.
 
Weet iemand wat de gemakkelijkste manier is om onder het zadel bij de CB1000R (2018 model) geschakelde stroom af te tappen? Is er een aux powerport die daarvoor bedoeld is? Of zal ik bijvoorbeeld van het achterlicht of zoiets moeten aftappen? Het gaat overigens slechts om een TomTom 550 van stroom te voorzien, dus het levert geen zware belasting op.
Het mooist is om dat kabeltje zo kort mogelijk te houden en dan heeft het aansluiten aan het P lampje aan de voorkant m’n voorkeur. Durf je niet aan de originele draadboom te werken dan moet je uitzoeken of jouw motor een accessoire stekker heeft. Zie daarvoor je bedradingsschema.
 
Van de week voor onze motorclub een hotel geboekt in het Sauerland. We gaan met Pinksteren met 34 man lekker een lang weekend toeren.
Deze dagen lekker bezig geweest met de routes. Maak al sinds 2005 de routes voor 1 van de 2 buitenlandse tripjes die we met onze club per jaar hebben.

Heerlijk vooruitzicht 4 dagen gezelligheid.

Mocht 1 van jullie routes zoeken richting Sauerland, Eifel of de Harz kun je me altijd een pb doen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201225-160211_GPX Viewer.jpg
    Screenshot_20201225-160211_GPX Viewer.jpg
    149,2 KB · Weergaven: 10
Dat is inderdaad erg mooi om te rijden. Ik heb zelf afgelopen zomer onderstaande route gereden, ik had het alleen in 1 dag gereden, en dat was eigenlijk wel iets teveel van het goede.

1608922695608.png
 
Je moet ook meer dagen plannen als je daar naar toe gaat. Een nachtje hotel met een groep is ook altijd gezellig.
Mijn ervaring is dat 300 km bergwegen nog lekker is. Meer wordt doorbijten.
180 km snelweg naar het Sauerland is trouwens niet echt het sterke punt van de Cb.
 
Hoe "normaal" is het als de cb 1000R zijn territorium afbakent?

550-OAR:%20cache[DIR]albums[DIR]bikes[DIR]CB_Duust[DIR]koelvloeistof[DIR]917d65ab_d15e_4bcf_9be2_b24a91d747c5.jpeg


koelvloeistof reservoir (verborgen links naast de radiator) is zo goed als tot op de bodem leeg.
Dus een te veel aan vloeistof kan het niet zijn?

Als het een kapotte dichting zou zijn, kan het zijn dat alle vloeistof al weg is?
Is dit gemakkelijk te controleren? Of moet de tank dan naar omhoog?
 
Laatst bewerkt:
@Koeno,
Je moet je koelvloeistof reservoir opzoeken en de vloeistof en het niveau in de gaten houden. De koelvloeistof moet een homogene vloeistof zijn, relatief helder zijn en één kleur hebben. Afgekoeld of warm, moet hetzelfde zijn in uiterlijk en tussen de strepen op het reservoir blijven. Afgekoeld mag we dus geen laag andere zooi op liggen.
Hoe zeker ben je dat het koelvloeistof is?
 
Hi Willem,

Net omdat de vloeistof relatief helder is (met licht blauw/groene schijn) dacht ik direct aan koelvloeistof.
't voelde ook iets of wat vettig aan.

Qua niveau: in het reservoir aan de linkse kant zie ik bijna geen vloeistof meer zitten.
Aangezien het een nieuwe (3dehands) motor is, weet ik niet welk type vloeistof erin zit, en durf ik niet zomaar bijvullen...

Maar volledig vervangen, lijkt mij dubbel werk als achteraf blijkt dat de waterpomp moet gereviseerd worden/voorzien worden van nieuwe dichtingen...

Bijvullen gebeurt normaal via de dop onder de tank vermoed ik?
Of kan ik toch via dit reservoir bv kraantjeswater toevoegen? om zo het niveau naar omhoog te krijgen om nadien tijdens een testrit te testen?

Heb natuurlijk geen zin om een warmloper te riskeren...

foto in zeer hoge kwaliteit:
 
Omdat je vloeistof dus nog helder is komt er in ieder geval geen olie in je koelcircuit, dat is tot zover goed.
Dat je reservoir bijna leeg is, is niet meteen reden voor paniek. Wat ik zou doen is kijken of je de vloeistof kwijtraakt door het slangetje dat bij het overdrukventiel/klep naar buiten komt of dat het ergens anders naar buiten komt.
Voor het zelfde geld is er al eens water bijgevuld in plaats van koelvloeistof, om wat voor reden dan ook.

Stel dat:
Dat de verloren vloeistof uit het overdrukventiel/klep komt dan kan dat dus door het toegevoegde water komen. Water zet meer uit bij verhitten en zodra het krimpt trekt het weer zuurstof mee naar binnen dat weer meer uitzet bij verhitting. Dit gaat net zolang door tot de balans hersteld is. Het resulteert in een te leeg koelcircuit.
Maar als je dat vastgesteld hebt kun je kijken of je ventiel/klep misschien te slap is en te vroeg in aktie komt.
Dat kun je alleen doen door heel je koelcircuit leeg te laten lopen en op de juiste manier en de juiste vloeistof af te vullen en mogelijk/nodig te ontluchten. Je wil echt geen water of lucht in je circuit.
 
Bij nadere inspectie heb ik toch het vermoeden dat er iets anders misgaat...

't is moeilijk foto's te maken maar:

het lijkt mij de waterleiding het dichtste bij het blok ook al wat vocht verliest...
en dat de waterpomp zelf ook een vochtige onderkant heeft? (moeilijk in te schatten of dit nu komt van de buis die wat verliest, of van een dichting die vergaan is? )
 
Goedendag boys, ik heb mijn koppelingsdeksel gedemonteerd van mijn cb 1000r bj 2008 maar tbij het loshalen was het tussentandwiel mij te gauw af en nu weet ik de volgorde niet meer van het tandwiel van de startkoppeling en die 2 schijven en zit er geen vaste pakking tussen het deksel en blok?
 
Laatst bewerkt:
Goedendag boys, ik heb mijn koppelingsdeksel gedemonteerd van mijn cb 1000r bj 2008 maar tbij het loshalen was het tussentandwiel mij te gauw af en nu weet ik de volgorde niet meer van het tandwiel van de startkoppeling en die 2 schijven en zit er geen vaste pakking tussen het deksel en blok?
Kun je het wphb niet raadplegen?
 
Hallo Willem, die heb ik [nog] niet, maar ik denk dat ik het weet, eerst het tandwieltje erop en dan die veerring dan gewone ring
 
Terug
Bovenaan Onderaan