RichardB78
MF'er
Nog een optie is Honda CB1000R ForumAh oke, heb geen Facebook dus dat wordt lastig kijk nog wel even rond, ook qua tests is het behoorlijk summier wat er over te vinden is.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nog een optie is Honda CB1000R ForumAh oke, heb geen Facebook dus dat wordt lastig kijk nog wel even rond, ook qua tests is het behoorlijk summier wat er over te vinden is.
Heb er een gehad(nieuw) als opvolger van mijn 2011 model, persoonlijk vond ik het 2018 model ook supermooi maar het rijden viel me achteraf toch tegen. Hij was te nerveus op de gashendel (probeer maar is een constante snelheid te rijden) naar mijn mening, en vond de 2011er makkelijk en leuker te sturen. Je merkt wel de het nieuwe model veel meer vermogen heeft en de windbescherming beter is. Dus na 2 jaar toch weer verkocht.Goedemiddag,
Ik ben op zoek naar een nieuwe motor (rij nu Yamaha MT07) en mijn oog is gevallen op de Honda CB1000R, maar nu heb ik deel 7 van dit forum doorgekeken maar ik kan eigenlijk weinig vinden over het model na 2018.
Ik vind persoonlijk die caferacer looks super. zijn hier mensen met een model na 2018 of is daar een ander forum voor?
Vraagje, 'k heb het gevoel dat mijn vering niet 100% staat.
mijn idee was om terug naar de fabrieksinstelling te gaan...
maar hoe doe je dat?
ik weet niet in welke stand hij nu staat, en in manual staat duidelijk dat je niet verder mag draaien als die 15kliks vooraan?
maar als je niet weet in welke stand, hoe weet je dan wanneer te stoppen met draaien?
Weet ondertussen dat in Hard hij op stand 8 moet staan vooraan om default te wezen.
Ja eens met angarali, eerst helemaal terug draaien en van daaruit ga je opbouwen naar jouw juiste afstellingVraagje, 'k heb het gevoel dat mijn vering niet 100% staat.
mijn idee was om terug naar de fabrieksinstelling te gaan...
maar hoe doe je dat?
ik weet niet in welke stand hij nu staat, en in manual staat duidelijk dat je niet verder mag draaien als die 15kliks vooraan?
maar als je niet weet in welke stand, hoe weet je dan wanneer te stoppen met draaien?
Weet ondertussen dat in Hard hij op stand 8 moet staan vooraan om default te wezen.
Voor mijn cb1000r uit 2008 ga ik de BikePenR S-R1 monteren. Deze komt op de riser van het stuur.
Iemand enig idee met welk koppel deze bouten aangedraaid moeten worden? Ik kan dit nergens terug vinden in de manual.
Ja, afgelopen 12 jaar geen motor meer gehad. Mijn zoontje ging toen crossen vrij fanatiek dus bleef geen tijd over . was niet erg, ook dat is motorrijden hoefde het alleen niet zelf te doen, maar daar ging een heleboel tijd in zitten. Inmiddels is die achttien en wat minder frequent dus moet ik mij zelf weer wat bezig zien te houdenHeel gaaf! Ga je geen spijt van krijgen , heerlijke machientjes!
Ik dacht dat lsl wel verstelbaar spul had voor de cb en die kunnen evenveel omlaag als omhoog.Heeft iemand hier ervaring met verlagen van de stepjes (icm verhogen zadel ofzo?)
Vrijdag nog eens een vrij "lange" rit gedaan, in totaal ergens 500km gereden (met regelmatig een pauze).
Maar bij thuiskomen waren de knieën echt pijnlijk....
Bij de eerste lange rit had ik dit ook, maar toen dacht ik dat het een combinatie was van te veel laagjes in de broek icm relatief krappe beenhoek.
Deze keer had ik enkel thermisch ondergoed & motorjeans aan...
'k Weet van mijzelf dat ik niet de beste knieën heb, maar 't is nu niet dat de CB1000R zo'n extreme zitpositie heeft.
De meeste aanpasbare rearsets praten vooral over hoger & meer naar achter.
Maar ik zou dus feitelijk iets naar omlaag moeten geraken.
Ergens gok ik 2cm lager + 1cm op het zadel zou al een verschil moeten maken qua knie hoek...
Hi Willem,Ik ben ook van R1’s en CBR1000RR’s naar een CB gegaan en behalve dat enorme eind schot mis ik het niet. Sterker nog ik heb er een harlie bij gekocht. Ik merk dat ik op de weg helemaal niks meer te compenseren heb. Heb de CB wel een beetje verbeterd hier en daar. Staat ergens in dit topic.
Bedankt voor de afbeelding!
Demper, katalysator, k&n filter, RapidBike evo en een tandje groter voor tandwiel.Hi Willem,
Ik had hier en daar wel al wat gelezen alleen heb ik niet echt een totaal plaatje van jouw aanpassingen.
Dus als ik zo vrij mag zijn, wat zijn nu de aanpassingen die je gedaan heb met betrekking tot het vermogen? (en eventueel vering?)