Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een nieuwe motor (rij nu Yamaha MT07) en mijn oog is gevallen op de Honda CB1000R, maar nu heb ik deel 7 van dit forum doorgekeken maar ik kan eigenlijk weinig vinden over het model na 2018.
Ik vind persoonlijk die caferacer looks super. zijn hier mensen met een model na 2018 of is daar een ander forum voor?
Heb er een gehad(nieuw) als opvolger van mijn 2011 model, persoonlijk vond ik het 2018 model ook supermooi maar het rijden viel me achteraf toch tegen. Hij was te nerveus op de gashendel (probeer maar is een constante snelheid te rijden) naar mijn mening, en vond de 2011er makkelijk en leuker te sturen. Je merkt wel de het nieuwe model veel meer vermogen heeft en de windbescherming beter is. Dus na 2 jaar toch weer verkocht.
 
Vraagje, 'k heb het gevoel dat mijn vering niet 100% staat.
mijn idee was om terug naar de fabrieksinstelling te gaan...

maar hoe doe je dat?
ik weet niet in welke stand hij nu staat, en in manual staat duidelijk dat je niet verder mag draaien als die 15kliks vooraan?
maar als je niet weet in welke stand, hoe weet je dan wanneer te stoppen met draaien?

Weet ondertussen dat in Hard hij op stand 8 moet staan vooraan om default te wezen.
 
Vraagje, 'k heb het gevoel dat mijn vering niet 100% staat.
mijn idee was om terug naar de fabrieksinstelling te gaan...

maar hoe doe je dat?
ik weet niet in welke stand hij nu staat, en in manual staat duidelijk dat je niet verder mag draaien als die 15kliks vooraan?
maar als je niet weet in welke stand, hoe weet je dan wanneer te stoppen met draaien?

Weet ondertussen dat in Hard hij op stand 8 moet staan vooraan om default te wezen.

Correct me if im wrong, maar volgens mij kan je niet verder terug dan die 15 kliks. Je gaat zeg maar terug naar de basis, startpunt.
 
Vraagje, 'k heb het gevoel dat mijn vering niet 100% staat.
mijn idee was om terug naar de fabrieksinstelling te gaan...

maar hoe doe je dat?
ik weet niet in welke stand hij nu staat, en in manual staat duidelijk dat je niet verder mag draaien als die 15kliks vooraan?
maar als je niet weet in welke stand, hoe weet je dan wanneer te stoppen met draaien?

Weet ondertussen dat in Hard hij op stand 8 moet staan vooraan om default te wezen.
Ja eens met angarali, eerst helemaal terug draaien en van daaruit ga je opbouwen naar jouw juiste afstelling
 
Voor mijn cb1000r uit 2008 ga ik de BikePenR S-R1 monteren. Deze komt op de riser van het stuur.
Iemand enig idee met welk koppel deze bouten aangedraaid moeten worden? Ik kan dit nergens terug vinden in de manual.
 

Bijlagen

  • cb1000rsr100garmindetail.jpg
    cb1000rsr100garmindetail.jpg
    42,2 KB · Weergaven: 14
Heel gaaf! Ga je geen spijt van krijgen , heerlijke machientjes!
Ja, afgelopen 12 jaar geen motor meer gehad. Mijn zoontje ging toen crossen vrij fanatiek dus bleef geen tijd over :). was niet erg, ook dat is motorrijden hoefde het alleen niet zelf te doen, maar daar ging een heleboel tijd in zitten. Inmiddels is die achttien en wat minder frequent dus moet ik mij zelf weer wat bezig zien te houden :)
Maar ja, wat voor motor dan, had hiervoor R1's en ZX10R. Dus moest wel redelijk sportief zijn er een beetje vermogen hebben.
Dacht eerst iets ouders te kopen, kwam langzamerhand uit bij XJR1300, of een ZRX1200, en die dan een beetje aanpassen met upsidedown ed. Maar toen zag ik de CB1000R, hum, dat is eigenlijk wat ik wel wil.
Dacht eerst nog ook aan KTM superduke, maar die lopen toch niet zo lekker qua blok ed.
Dus vorige week maandag of zo toen de CB1000R in beeld, dinsdag bezoekje motorzaak en proefrit voor afgelopen zaterdag gemaakt en maar meteen gedaan :)

en ja, dan de CB, ik moet weer een beetje wennen maar motor rijdt wel heel makkelijk.
ben benieuwd wat er ik over een jaartje van vind, misschien dan iets te mak/vriendelijk heel misschien, maar ik reed vroeger ook veel meer dan dat ik nu ga doen dus we zien het wel.
Voorlopig heb ik weer een motor, ben ik erg blij mee, ben benieuwd :)
en ik vind de CB een fraaie motor, kon hem eigenlijk niet, maar het rode frame, de enkelzijdige achterbrug, fraai display, stoere look ect gaf de doorslag.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook van R1’s en CBR1000RR’s naar een CB gegaan en behalve dat enorme eind schot mis ik het niet. Sterker nog ik heb er een harlie bij gekocht. Ik merk dat ik op de weg helemaal niks meer te compenseren heb. Heb de CB wel een beetje verbeterd hier en daar. Staat ergens in dit topic.
 
Heeft iemand hier ervaring met verlagen van de stepjes (icm verhogen zadel ofzo?)
Vrijdag nog eens een vrij "lange" rit gedaan, in totaal ergens 500km gereden (met regelmatig een pauze).
Maar bij thuiskomen waren de knieën echt pijnlijk....

Bij de eerste lange rit had ik dit ook, maar toen dacht ik dat het een combinatie was van te veel laagjes in de broek icm relatief krappe beenhoek.
Deze keer had ik enkel thermisch ondergoed & motorjeans aan...

'k Weet van mijzelf dat ik niet de beste knieën heb, maar 't is nu niet dat de CB1000R zo'n extreme zitpositie heeft.

De meeste aanpasbare rearsets praten vooral over hoger & meer naar achter.
Maar ik zou dus feitelijk iets naar omlaag moeten geraken.
Ergens gok ik 2cm lager + 1cm op het zadel zou al een verschil moeten maken qua knie hoek...
 
Heeft iemand hier ervaring met verlagen van de stepjes (icm verhogen zadel ofzo?)
Vrijdag nog eens een vrij "lange" rit gedaan, in totaal ergens 500km gereden (met regelmatig een pauze).
Maar bij thuiskomen waren de knieën echt pijnlijk....

Bij de eerste lange rit had ik dit ook, maar toen dacht ik dat het een combinatie was van te veel laagjes in de broek icm relatief krappe beenhoek.
Deze keer had ik enkel thermisch ondergoed & motorjeans aan...

'k Weet van mijzelf dat ik niet de beste knieën heb, maar 't is nu niet dat de CB1000R zo'n extreme zitpositie heeft.

De meeste aanpasbare rearsets praten vooral over hoger & meer naar achter.
Maar ik zou dus feitelijk iets naar omlaag moeten geraken.
Ergens gok ik 2cm lager + 1cm op het zadel zou al een verschil moeten maken qua knie hoek...
Ik dacht dat lsl wel verstelbaar spul had voor de cb en die kunnen evenveel omlaag als omhoog.
 
Ik ben ook van R1’s en CBR1000RR’s naar een CB gegaan en behalve dat enorme eind schot mis ik het niet. Sterker nog ik heb er een harlie bij gekocht. Ik merk dat ik op de weg helemaal niks meer te compenseren heb. Heb de CB wel een beetje verbeterd hier en daar. Staat ergens in dit topic.
Hi Willem,

Ik had hier en daar wel al wat gelezen alleen heb ik niet echt een totaal plaatje van jouw aanpassingen.
Dus als ik zo vrij mag zijn, wat zijn nu de aanpassingen die je gedaan heb met betrekking tot het vermogen? (en eventueel vering?)
 
Hi Willem,

Ik had hier en daar wel al wat gelezen alleen heb ik niet echt een totaal plaatje van jouw aanpassingen.
Dus als ik zo vrij mag zijn, wat zijn nu de aanpassingen die je gedaan heb met betrekking tot het vermogen? (en eventueel vering?)
Demper, katalysator, k&n filter, RapidBike evo en een tandje groter voor tandwiel.
Voorheen kwam er 125pk uit het blok dat is zo’n 107 aan het achterwiel. Nu heb ik er 122 aan het achterwiel.

vering is niks aan gedaan. Zo fanatiek rijd ik niet.
 
vanaf vandaag ook in het bezit van een cb1000r , al wel wat honda's gehad dus voelt lekker vertrouwd.
 

Bijlagen

  • cb1000r.jpg
    cb1000r.jpg
    570,4 KB · Weergaven: 23
Welkom hier.
Mooie machine ga je geen spijt van krijgen.
Kom je van de superbike kant af, of heb je hiervoor andere brommers gehad?
 
hiervoor ook al naked bike gereden , kawasaki zrx ,yamaha fz1 , triumph speed triple en street triple en nu de honda.
 
heb de cb nog maar net maar het is net of alles vanzelf gaat , dat kun je van de triumph niet zeggen , vooral het schakelen gaat op de triumph veel stroever , weggedrag was wel goed , van de honda is dat ook oke , is ook niet m'n eerste honda.
 
Terug
Bovenaan Onderaan