Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Volgens mij zit onder de duo buddy een paar lussen.
Weet het niet helemaal zeker.
Ik heb een extra duo buddy geprepareerd voor bagage.
 
Dit weekend staat er op kampeerweken met motor op de planning.
Eerste idee was om de GSa mee te nemen (logisch niet waar), maar die begon gisteren plots benzine te verliezen...
Omdat ik vrees dat ik dat niet opgelost krijg tegen donderdag zal de CB1000R dienst moeten doen...

Maar hoe in godsnaam bevestig je daar bagage op?
De voetsteunen zijn een logische beginpunt voor de spanband.
Maar aan de achterkant is er nergens een haakje te bespeuren?

Iemand tips/tricks?
Kijk eens onder het passagierszadel? Daar zijn wel wat haakjes en bevestigingspunten waar je eventueel snel iets tussen kan schroeven dat als haakje dienst kan doen.
 
Ben van het weekend naar de Eifel geweest.
Ondanks de natte wegen heerlijk gereden.
Voor het eerst in heel veel jaar heb ik mijn vertrouwen in de regen teruggevonden. Zat heerlijk ontspannen op de motor en kon daardoor lekker ronde lijnen rijden.
De S22 die ik er dit jaar op heb gezet deden het heel goed op nat wegdek. Als ze al een stapje maakten (dat krijg je in de regen altijd wel op die bitumen strepen.) dan vonden ze snel grip terug. Prima band voor de regen dus.

Wat betreft banden heb ik nu 3 sets op mijn CB gehad.
Michelin Pilot power 2ct 5500 km voorband +/- 3000 km met achterband (was de originele pilot power, dus zonder 2ct)
Conti Road Attack3 bijna 7000 km
Bridgestone S22 ben ik nog mee aan het rijden na 1800 km nog weinig slijtage te zien.
Ik rijdt behoorlijk sportief, rem de bochten redelijk diep in en ga soepel, maar wel voluit, op het gas als de bocht zich opent. (geen strepen op de achterband) Vind het altijd moeilijk om aan te geven hoe je rijdt, maar voor het beoordelen van banden is het wel handig om te weten. Ik rijdt geen circuitdagen. Minstens de helft van mijn km`s in het Sauerland of de Eifel.

De MPP`s vond ik heel fijn sturen. waren heel snel op temperatuur. In lange bochten lagen ze heel stabiel en in korte waren ze heel snel met het insturen, sommigen zullen dit zenuwachtig noemen, ik vond dit fijn.
Slijtage was wel een punt. Bij de verkoop zat er een combinatie van Mpp 2ct voorband en een Mpp (dus de 1e generatie) achterband op. De Mpp achterband zag je gewoon wegslijten in een weekendje sauerland. Ik haalde net tussen de 2500 en 3000 km`s met de achterband, op 1 voorband heb ik 2 achterbanden versleten. De achterbanden waren aan het eind van hun levensduur ook wat gecupt. De voorband hield het 5500 km vol. Hij was aan het eind behoorlijk gecupt.
Bandendruk was ook wel een puntje bij de Mpp`s je moest ze echt op 2,9 achter en 2,5 voor hebben staan. Als je dat hebt sturen ze heel fijn. Doordat ik haakse ventielen heb verliezen de banden bij mij in de loop van 3 weken behoorlijk druk. Als ik na een aantal weken de CB uit de garage haalde dan stuurde hij traag en instabiel met weinig vertrouwen als de druk in mpp`s was gezakt. (denk aan een banden spanning van 2,2 voor en 2,5 achter.)
Al met al vond ik het een heel fijne band, zeker voor het geld waarvoor ze worden aangeboden.

De RA3 set was de opvolger. Op dat moment was dit de meest sportieve toerband en ik hoopte er meer km`s uit te halen met een behoudt van sportiviteit.
De eerste tijd vond ik de banden koud niet fijn rijden. De achterband werden wat blauw op de zijkant en bij de eerste bochten verloor hij sneller grip dan ik gewend was als ik in de bocht op het gas ging. Na een aantal toertochtjes heb ik de banden-druk verlaagt naar 2,4 voor en 2,7 achter en werd dit een stuk beter, maar de mpp`s gaven voor mijn gevoel meer koude grip. In de Duitse bergen waren het in snelle bochten heerlijke banden die veel vertrouwen geven en die zeer gecontroleerd een stapje opzij zetten in het grensbereik. In de korte bochten vind ik de Mpp`s sneller insturen, maar er zullen ook mensen zijn die dat wat instabiel vinden, wat ik fijner vond in haarspelden.
Het oppervlak van de RA3 ziet er na een dagje spelen in de Eifel/Saurland heerlijk rouw uit met kleine rulletjes op het oppervlak, was ik bij het zelfde tempo met de Mpp`s niet gewent.
Na 7000 km was de achterband versleten en had de voorband nog een 1000km mee gekunt. Dit was voor mij het meeste aantal km`s dat ik uit een set banden heb gehaald. Met mijn TDM haalde ik net geen 6000 km uit de Angel GT.

Mijn huidige set is de Bridgestone S22. Ik heb lang getwijfeld om een setje mpp 2CT erop te zetten. Lekker goedkoop en de mpp`s waren me de eerste ronde goed bevallen. Zeker was dat ik naar een sport-band over wou stappen omdat ik een sneller sturende band wil hebben. Omdat je zoveel goede verhalen over de S22 hoorde ben ik toch overgestapt naar deze set.
Tot nu toe ben ik heel blij met deze banden. Ze hebben goede koude grip. Liggen heel stabiel in snelle bochten, geven daarbij veel grip. Ze sturen lekker vlot in en gaan heel stabiel naar grotere hellingshoeken. Heb nog geen droge haarspelden met deze banden gereden, dus over het snelle insturen bij korte bochten kan ik nog niet echt iets zeggen, maar ze lijken sneller te sturen als de RA3. Ze zien er na een dagje gummen minder mishandeld uit als de RA3.
Wat betreft bandenspanning ben ik met deze set begonnen met 2,4 voor en 2,7 achter. dit voelt goed. ze zijn niet heel gevoelig voor druk verlies. Laast reedt ik weg met een druk van 2,1 voor en 2,4 achter en daarbij stuurden ze nog wel netjes, niet zo instabiel als de Mpp`s dan worden.
Ben tot nu toe heel tevreden over deze banden en blij met mijn keuze.
 
Dit weekend staat er op kampeerweken met motor op de planning.
Eerste idee was om de GSa mee te nemen (logisch niet waar), maar die begon gisteren plots benzine te verliezen...
Omdat ik vrees dat ik dat niet opgelost krijg tegen donderdag zal de CB1000R dienst moeten doen...

Maar hoe in godsnaam bevestig je daar bagage op?
De voetsteunen zijn een logische beginpunt voor de spanband.
Maar aan de achterkant is er nergens een haakje te bespeuren?

Iemand tips/tricks?
61CF3104-CB71-48A0-9CD1-1085E1E73F22.jpeg
1EA38172-EE64-413E-A0E1-D9DF067BE143.jpeg
FF0D97BB-1145-4639-BD08-40B21C130EDA.jpeg

Zijn drie van de vijf mogelijkheden die ik heb voor bagage.
De krauser koffers waren de goedkoopste.
 
'k Heb gisteren de test met roltas gedaan en geen succes.
Duo stepjes icm lusjes onder het zadel duwt de roltas te veel in mijn rug.
Bij elke put/bult in de baan krijg ik een duw in de onderrug....

De roltas meer naar achter krijgen lukt quasi niet.
Gisteren nog met zijtassen zitten spelen, maar daar past het kampeer gerief niet in.
En doordat het vertrek vrijdagochtend al is, heb ik niet veel tijd meer.......

Dus heeft een vriend van mij zijn FJR uitgeleend voor het weekend....
Nu heb ik plots te weinig materiaal om mee te nemen ;-)
 
Ik snap echt niet wat jullie altijd allemaal mee willen nemen, en het ziet er niet uit, dat is het het belangrijkste :). Maar die gigantische koffers kan toch ook niet lekker rijden.
Ik deed altijd bij lange vakanties een tanktas en achterop een sporttas dwars, en dat was het. Sporttas dwars met 2 spanbandjes onder je duozadel door, dus spanbanden van links naar rechts onder buddy door, en dan spanbanden over de tas van voor naar achter, dan zit je tas altijd in het midden van de buddy.
Kappen klien beetje afplakken en klaar, en da hoeft er ook niets aan de knipperlichten of duostepjes vastgemaakt te worden.
en bij een weekendje een rugzak in de lengte op de buddy, extra stroomlijn :)
Maar ik heb een foto gevonden van ons met bagage, let alleen natuurlijk niet op de bmw.
 

Bijlagen

  • P1000487.JPG
    P1000487.JPG
    465,6 KB · Weergaven: 25
En omdat ik van jullie zenuwachtig wordt aangezien ik over 1,5 ook een lang weekend weg ga, nu snel even gekeken of het kon. En mocht je tas breder zijn kan je de spanbanden over de tas heen van voor naar achter laten lopen, dus de 2 spanbanden maak je dan aan elkaar. Zie laatste foto
 

Bijlagen

  • 20CE8E84-39F7-43CE-AC13-81A4315F5E0C.jpeg
    20CE8E84-39F7-43CE-AC13-81A4315F5E0C.jpeg
    207,9 KB · Weergaven: 17
  • DB86EB49-3E2A-4CAD-83E7-E8087BDDA02C.jpeg
    DB86EB49-3E2A-4CAD-83E7-E8087BDDA02C.jpeg
    202,3 KB · Weergaven: 16
  • AC3BE00D-5253-4712-8803-4E04D3AD954C.jpeg
    AC3BE00D-5253-4712-8803-4E04D3AD954C.jpeg
    232,2 KB · Weergaven: 17
  • 5CDAD698-9121-4EBC-85DA-0DCBBE767CAC.jpeg
    5CDAD698-9121-4EBC-85DA-0DCBBE767CAC.jpeg
    242,5 KB · Weergaven: 18
  • 52F82A44-93EE-4DFB-8363-BE32841D3FD5.jpeg
    52F82A44-93EE-4DFB-8363-BE32841D3FD5.jpeg
    237,1 KB · Weergaven: 18
De optie om spanbanden onder duo zadel heb ik inderdaad niet geprobeerd.
Van alle motos op jouw foto, wie had kampeer materiaal mee?
Dit was alleen kleding, als je wat ouder wordt neem je lekker een hotelletje. Maar ik zoek nog even vakantie foto voor je
 
Hier de meest duidelijke foto. Dus dat is inclusief een vrij ruime tent, 2 stoelen, en een brandertje, 2 borden ect.
Ik ga geen maaltijden koken als ik op vakantie ben, en onderin de tas een luchtbed, pompje ook nog bij.
Okee, verdeelt over 2 motoren.

die stoelen zijn de 2 dingen op de blade, platgevouwen en die zitten zo lekker :) (soort hangmatstoelen)
Meeste mensen dachten dat we hengels mee hadden :)
 

Bijlagen

  • umbria.jpg
    umbria.jpg
    62,7 KB · Weergaven: 30
En omdat ik van jullie zenuwachtig wordt aangezien ik over 1,5 ook een lang weekend weg ga, nu snel even gekeken of het kon. En mocht je tas breder zijn kan je de spanbanden over de tas heen van voor naar achter laten lopen, dus de 2 spanbanden maak je dan aan elkaar. Zie laatste foto
Maar als het enkel kledij is dan geloof ik je met plezier hoor ;-)

ook je laatste foto is geen van beide een CB1000R :+
Ik snap waar je naartoe wilt, maar als je dit alles op 1 motor moet binden (zelfs al is de tent vrij compact, alsook het luchtmatras en slaapzak)
dan vond ik geen manier qua vastbinden waarbij ik mij goed voel.
 
Hotelletje neem ik wel als ik zo oud ben dat ik ook geen motor meer kan rijden.... :P
Sta je en de dolomieten, 's avonds vaak regen, kost de camping 20 per nacht pp.
En een goedkoop hotelletje, met douche en makkelijk omkleden en lekker droog voor 50,- inclusief ontbijt voor 2 personen.
Ga jij maar lekker kamperen dan. ;)
 
Maar als het enkel kledij is dan geloof ik je met plezier hoor ;-)

ook je laatste foto is geen van beide een CB1000R :+
Ik snap waar je naartoe wilt, maar als je dit alles op 1 motor moet binden (zelfs al is de tent vrij compact, alsook het luchtmatras en slaapzak)
dan vond ik geen manier qua vastbinden waarbij ik mij goed voel.
nee, jij dacht dat een duozadeltje van een R1 groter was :)
En omdat je de tas goed volpropt is die stevig en ging die echt helemaal nergens heen hoor, niet bij mij.
kijk, overal zit de tas op zijn plek

Maar het hoeft niet, het is maar zoals ik het jaren gedaan heb.
 

Bijlagen

  • Frejus.JPG
    Frejus.JPG
    52,1 KB · Weergaven: 19
  • Furka.jpg
    Furka.jpg
    60,4 KB · Weergaven: 19
  • lichthaus.jpg
    lichthaus.jpg
    54,9 KB · Weergaven: 19
  • meer.jpg
    meer.jpg
    47 KB · Weergaven: 18
  • pas.JPG
    pas.JPG
    106,1 KB · Weergaven: 19
  • Tankstation.jpg
    Tankstation.jpg
    64,8 KB · Weergaven: 18
  • uitzicht.jpg
    uitzicht.jpg
    61,3 KB · Weergaven: 19
  • umbria.jpg
    umbria.jpg
    62,7 KB · Weergaven: 18
Sta je en de dolomieten, 's avonds vaak regen, kost de camping 20 per nacht pp.
En een goedkoop hotelletje, met douche en makkelijk omkleden en lekker droog voor 50,- inclusief ontbijt voor 2 personen.
Ga jij maar lekker kamperen dan. ;)
Ja, want dat vind ik een stuk leuker. Ieder het zijne.

Maar het heeft wat mij betreft niets met iets ouder worden te maken. Zei de jonge god..... _O-
 
Ja, want dat vind ik een stuk leuker. Ieder het zijne.

Maar het heeft wat mij betreft niets met iets ouder worden te maken. Zei de jonge god..... _O-
Wij hebben het jaren gedaan, maar toen in de Dolomieten was het bloedheet overdag en ‘s avonds steeds regen. Jaartje of 20 geleden Maar beviel toen toch ook al wel 🤣
En vrouwlief was erbij hè

maar de motocampings waren fun, vooral Crest.
 
Iemand van jullie hier toevallig ervaring mee? Ziet er wel netjes uit en lijkt me eigenlijk wel permanent op de motor te kunnen zitten met regenkledij etc.

 
Iemand van jullie hier toevallig ervaring mee? Ziet er wel netjes uit en lijkt me eigenlijk wel permanent op de motor te kunnen zitten met regenkledij etc.

Ja die heb ik, leuke tassen maar die zijn nu vervangen door de koffertjes. Heb ze wel bewaard voor het geval dat maar ja. Die koffertjes klik er net zo makkelijk op. Ze zijn uitritsbaar dus te vergroten.
 
Ja die heb ik, leuke tassen maar die zijn nu vervangen door de koffertjes. Heb ze wel bewaard voor het geval dat maar ja. Die koffertjes klik er net zo makkelijk op. Ze zijn uitritsbaar dus te vergroten.
Let me know mocht je ze ooit van de hand willen doen. :)

Zucht, wilde daarnet gaan rijden.. Heb ik een platte achterband.. Knappe spijker opgeraapt ergens. Nuja, de banden konden nog wel eventjes mee, maar goed, eens verdiepen in banden en een keuze maken.

Edit: Heb de Bridgestone Battlax T31 momenteel.
 
Let me know mocht je ze ooit van de hand willen doen. :)

Zucht, wilde daarnet gaan rijden.. Heb ik een platte achterband.. Knappe spijker opgeraapt ergens. Nuja, de banden konden nog wel eventjes mee, maar goed, eens verdiepen in banden en een keuze maken.

Edit: Heb de Bridgestone Battlax T31 momenteel.
Ik heb geen idee wat het nog waard is. Heb het geloof ik wel redelijk kompleet opgeborgen maar dat moet ik nakijken. Woon je ver bij me vandaan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan