Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Kijk, kom je net van de vakantie terug en ligt er een mooi doosje klaar en al wist ik wat er in zat was het toch verrassend aangenaam. Aangenaam verrassend was dat de kleur 100% overeenkwam met de kleur van mijn eigen motor.


mmrga0.jpg

2po8nd2.jpg
 
Eens kijken of ik deze week nog m’n nieuwe uitlaat erop kan laten zetten en een keuze maken tussen een powercommander of een rapidbike. Ik zou echt niet weten wat de betere keus is, voor mij dan.

Maar eerst schoonmaken, half Engeland hangt er nog aan.
 
Vandaag eindelijk de grotere luchtkelken geïnstalleerd , wat een kl...tewerk :X . De airbox ertussen uit krijgen was al een hele opgave, maar met de grotere kelken terug dicht en op zijn plaats krijgen....wat een helse klus :r . Nu de PC5 nog installeren en aansluiten en dan alles terug op zijn plek krijgen , dus nog effe werk. Ik ga ook de collector eens onder handen nemen zodat die terug glans krijgt. Binnenkort enkele foto's.
 
Vandaag eindelijk de grotere luchtkelken geïnstalleerd , wat een kl...tewerk :X . De airbox ertussen uit krijgen was al een hele opgave, maar met de grotere kelken terug dicht en op zijn plaats krijgen....wat een helse klus :r . Nu de PC5 nog installeren en aansluiten en dan alles terug op zijn plek krijgen , dus nog effe werk. Ik ga ook de collector eens onder handen nemen zodat die terug glans krijgt. Binnenkort enkele foto's.
Ga je die pc5 zelf inregelen of ga je op een testbank?
 
Ga je die pc5 zelf inregelen of ga je op een testbank?

De PC5 staat reeds afgeregeld op een cb1000r met dezelfde specificaties maar ik ga hem nog wel eens op de bank laten zetten. Waarschijnlijk na het seizoen , ik zou graag 2 mappings willen. Eentje zonder db-killer en één met. De kerel waar ik hem van gekocht heb (de pc5) had zijn moto bij Tovami laten afstellen en was daar zeer tevreden over. Wellicht ga ik daar ook heen...
 
De CB slaat de laatste tijd slecht aan, normaal is "kijken naar de startknop" voldoende en dan springt ie al aan.
De startmotor trekt hem wel rond.
Maar zou het toch een accu issue kunnen zijn, omdat hij bijv. iets te "zwak" de motor rond trekt? Accu is nog origineel uit 2008.
Motor loopt verder als een zonnetje en heeft recent nog grote beurt gehad.

Bedankt
 
Hoi dit probleem had ik ook. Vooral warm starte hij slecht.
Met een nieuwe accu was het opgelost.
 
Katalysator niet , db-killer enkel bij ritje in het buitenland. En dan is het handig om meteen de juiste map te hebben.
Dat is even iets om over na te denken. M’n nieuwe uitlaat ligt al klaar en ik wil een rapidbike EVO erop hebben. Normaal zou ik niet zo snel de db kil eruit halen maar als er dan toch diverse mappen in kunnen dan is dat wel makkelijker mocht ik in een dolle bui zijn.

De CB slaat de laatste tijd slecht aan, normaal is "kijken naar de startknop" voldoende en dan springt ie al aan.
De startmotor trekt hem wel rond.
Maar zou het toch een accu issue kunnen zijn, omdat hij bijv. iets te "zwak" de motor rond trekt? Accu is nog origineel uit 2008.
Motor loopt verder als een zonnetje en heeft recent nog grote beurt gehad.

Bedankt
Een 10 jaar oude accu, kan wel een probleem worden. Gaat waarschijnlijk iets trager/ lui rond dan je gewend bent?
 
De CB slaat de laatste tijd slecht aan, normaal is "kijken naar de startknop" voldoende en dan springt ie al aan.
De startmotor trekt hem wel rond.
Maar zou het toch een accu issue kunnen zijn, omdat hij bijv. iets te "zwak" de motor rond trekt? Accu is nog origineel uit 2008.
Motor loopt verder als een zonnetje en heeft recent nog grote beurt gehad.

Bedankt

Voltmeter op de positieve en negatieve pool van de accu zetten en dan starten. Als hij onder de 10V zakt is het beste van de accu af (wat normaal is met die leeftijd).
 
Mijn CB1000R is van 2014 en heb ook vd week de accu moeten vervangen. Ben wel gegaan voor een
lithium ion Accu. Wauw wat een verschil in gewicht en start capeciteit !!
Heb ook een Bluetooth Batterygard op zitten zodat je met een App de waarde’s kan volgen.
Zal kijken of ik er foto bij kan doen.
Gr. Oscar
 
Vandaag wat "qualitytime" besteed aan de CB :) . Ik had de volledige uitlaatlijn al gedemonteerd omdat ik een kvv wou plaatsen i.s.m. de PC5. De collector had nog nooit gereinigd geweest , dus vandaag daar maar eens werk van gemaakt.

1k0.jpg

360.jpg

Resultaat mag gezien worden 8-)

Dan alles maar eens monteren...
360.jpg

1k0.jpg


Nog effe zwarte rem en koppelingshendels gemonteerd en dan was het tijd om van de "soundtrack" te genieten :9 :9
 
Nice , mooie bike 8-) . Tevreden van het windscherm ?

kvv is afkorting van kat(alysator)vervanger ;)
Haha, juist ja, katvervanger. Hoe simpel kan het zijn.

Het windscherm houd mij redelijk uit de wind. Het scheelt wel dat ik 1m68 ben en geen 2m20.
Nu moet ik nog een tailtidy erop en voor de achterkant ook andere knipperlichten. Binnenkort de rapidbike gaan bestellen en dan is het wel gedaan, of toch nog korte handles erop?

En ik ben iets aan het maken om een helm op slot te kunnen zetten zodat ik er niet mee hoef rond te lopen.
Vandaag wat "qualitytime" besteed aan de CB :) . Ik had de volledige uitlaatlijn al gedemonteerd omdat ik een kvv wou plaatsen i.s.m. de PC5. De collector had nog nooit gereinigd geweest , dus vandaag daar maar eens werk van gemaakt.

[afbeelding]
[afbeelding]
Resultaat mag gezien worden 8-)

Dan alles maar eens monteren...
[afbeelding]
[afbeelding]

Nog effe zwarte rem en koppelingshendels gemonteerd en dan was het tijd om van de "soundtrack" te genieten :9 :9
Ze is ook die 11kg kwijt en gelijk een grote bek opzetten, ze worden arrogant als ze mooi zijn. :P

Dit is wel een ideale motor om eenvoudig een osco te plaatsen, komt precies voor het achterste kettingwiel uit.
 
Onder de buddy zit een helmet holder.
Zelf gebruik ik ‘m niet, maar volgens mij doet die wat je wilt.
Riempje van je helm dicht, aan het haakje, buddy erop en klaar.
 
Hallo rijders,

Ik ben nieuw hier,leuk dit forum gevonden te hebben specifiek voor een bepaalde motor :)

Ik heb ook 2 weken geleden een honda cb1000r Extreme bj2014 gekocht.
Wat een leuke motor zeg,ik hoop dat we nog een mooi najaar krijgen of snel de LENTE !

Ondanks 3 maanden garantie wil ik hem toch elders laten checken/onderhouden op korte termijn.ik zit tegen 10000 km aan goeie verse olie/filter,nieuwe rem/kopp vloeistoffen al enigszins donker van kleur.
Dit zijn geen extreem hoge kosten maar wel heel belangrijk.Ik ben er niet zo van overtuigd of dit wel recent echt gebeurd.
Motor ziet er zo heel mooi uit en de bandjes waren nieuw.

Wat mij wel opvalt is dat de temperatuur hoog is bij mooi weer 90-100 graden t.o.v mijn vorige motor Suzuki GSXR 1000 bj 2001 75-85 graden.
Ik heb wel een chromen sierplaat voor de radiator zitten kan natuurlijk ook een beetje invloed hebben op slechte koeling.

Wat accu betreft heb ik nu 9,1 Ah waarschijnlijk nog de fabrieksaccu.Ik vind hem maar zwakjes hang hem telkens aan de druppellader maar na 2 dagen starten is weer zwak.Kan ik hier een 10,5 Ah accu voor gebruiken.

IK heb een windscherm klein formaat,barracuda (weet het niet zeker)persoonlijk vind ik dit niet zo mooi.Ik ben een nieuw scherm aan het zoeken iemand tips voor carbon zonder dat extra windschermpje.

Mvg Ray
 
Beste mensen,
Een vriend van mij heeft een cb1000r. Binnen een half jaar is zijn spanningsregelaar 2x ter ziele gegaan en die heeft in zijn enthousiasme ook de dynamo eruit gefikt. Gezien het gekloot met spanningsregelaar bij Honda zal hij niet de eerste en enige zijn....

Weten jullie een permanente oplossing voor dit probleem? En daarmee bedoel ik niet 5 liter benzine en een lucifer.

Ik hoop op wat tips!
 
Terug
Bovenaan Onderaan