Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

De dynamo wil nog wel eens kapot gaan heb ik vernomen via de motorzaken en het forum. Voor wat betreft de spanningsregelaar heb ik nog niks over gehoord.
 
Ik heb gemerkt dat mijn dagteller steeds reset wanneer het contact uit geweest is. Voor de rest werkt hij wel , net zoals alle andere tellers. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
 
Vandaag wat "qualitytime" besteed aan de CB :) . Ik had de volledige uitlaatlijn al gedemonteerd omdat ik een kvv wou plaatsen i.s.m. de PC5. De collector had nog nooit gereinigd geweest , dus vandaag daar maar eens werk van gemaakt.

1k0.jpg

360.jpg

Resultaat mag gezien worden 8-)

Dan alles maar eens monteren...
360.jpg

1k0.jpg


Nog effe zwarte rem en koppelingshendels gemonteerd en dan was het tijd om van de "soundtrack" te genieten :9 :9


Wow Rayke! Met wat voor spulke heb je die zo mooi gekregen? Klinkt als een leuk winterklusje over een paar maanden! Moet ik rekening houden met nieuwe pakkingen als ik de collector los gedraait heb?
 
Wow Rayke! Met wat voor spulke heb je die zo mooi gekregen? Klinkt als een leuk winterklusje over een paar maanden! Moet ik rekening houden met nieuwe pakkingen als ik de collector los gedraait heb?

Hoi , ik heb de pakkingen niet vervangen omdat ze nog in goede staat waren. De collector heb ik behandeld met een soort nylonborstel voor op een boormachine. Je hebt deze in verschillende "korrels" (zoals bij schuurpapier). Ik heb er eentje gebruikt van 150 , dacht ik. Dan nadien er nog eens over geweest met een scotchbrite-padje. Je bent er een tijdje aan bezig , maar het resultaat is bevredigend8-).
 
Vandaag wat "qualitytime" besteed aan de CB :) . Ik had de volledige uitlaatlijn al gedemonteerd omdat ik een kvv wou plaatsen i.s.m. de PC5. De collector had nog nooit gereinigd geweest , dus vandaag daar maar eens werk van gemaakt.

1k0.jpg

360.jpg

Resultaat mag gezien worden 8-)

Dan alles maar eens monteren...
360.jpg

1k0.jpg


Nog effe zwarte rem en koppelingshendels gemonteerd en dan was het tijd om van de "soundtrack" te genieten :9 :9



Ik zou zoiets aan mijn broer meegeven, die doet polijst werk. heeft ie in een uurtje klaar gespeeld denk ik!!!
daar zou ik niet tegenaan kunnen boxen 8-)

PS; ziet er trouwens netjes uit :Y:Y
 
De dynamo wil nog wel eens kapot gaan heb ik vernomen via de motorzaken en het forum. Voor wat betreft de spanningsregelaar heb ik nog niks over gehoord.

Jep, ik was de gelukkige dit jaar. Er was 1 spoel compleet zwart geworden (kortsluiting?).

7B3C9583-E29B-4398-B9A7-D0ADC094466D.jpg

Even op zoek gegaan naar wat het allemaal zou kosten.
Nieuw kwam ik op zo'n 500,- uit. Dat werd me toch te gortig.

Na wat zoekwerk kwam ik uit bij Carmo in Helmond.
Het herwikkelen kostte daar 217,20.

Ik ben blij dat ik dat heb gedaan, want het resultaat is echt netjes.
Ik was de stator bijna een week kwijt, dus dat viel op zich nog wel mee.

0BA36EE9-A0AC-4BEF-BE50-011E03812EAB.jpg

Btw, ik heb geen aandelen in dat bedrijf hoor :)

Nu heb ik vandeweek ook een spanningsregelaar voor een mooie prijs kunnen bemachtigen, dus die ligt alvast klaar (just in case...).
 
Dat is wel pech... Kost je een mooie duit , maar wel mooi werk geleverd voor minder dan de helft van de prijs:).
 
Beste Honda-rijders!

Even een vraagje, heeft een van jullie een adres om dit witte ronde kapje te bestellen? Ik kan het nergens vinden en de mijne is helaas beschadigd.
Ik kan enkel een ring vinden (evt. in kleur) voor op de koppelingsdeksel (rechterkant), maar nergens voor de linkerkant van de motor.
Of is dit een OEM product? en moet ik deze bij de dealer bestellen? Zie ze zéér weinig op andere CB's.

Bedankt alvast!


1.jpg

IMG-20180916-WA0018.jpg


Gr, Frans
 
Beste Honda-rijders!

Even een vraagje, heeft een van jullie een adres om dit witte ronde kapje te bestellen? Ik kan het nergens vinden en de mijne is helaas beschadigd.
Ik kan enkel een ring vinden (evt. in kleur) voor op de koppelingsdeksel (rechterkant), maar nergens voor de linkerkant van de motor.
Of is dit een OEM product? en moet ik deze bij de dealer bestellen? Zie ze zéér weinig op andere CB's.

Bedankt alvast!


Bekijk bijlage 1335669
Bekijk bijlage 1335670

Gr, Frans

Hi Frans,

Heb het volgende kunnen vinden: Crankcases decoration - CB1000R Shop - L'Usine Motos

Helaas is dit wel een setje van links én rechts..
 
Hi allen,

Heb de zoekfunctie al geprobeerd, maar kan nog niets concreets vinden. Wil graag mijn claxon vervangen door een luider exemplaar. Hebben jullie goede ervaringen met andere merken claxons?
 
Hi allen,

Heb de zoekfunctie al geprobeerd, maar kan nog niets concreets vinden. Wil graag mijn claxon vervangen door een luider exemplaar. Hebben jullie goede ervaringen met andere merken claxons?


Ikzelf ga even proberen om een Mini Cooper claxon erin te zetten, achter het roostertje bij de tank voor op!
geen idee of het past weet wel dat ie lekker hard gaat..
 
  • Leuk
Waarderingen: Quot
Is er hier iemand met ervaring met de SC project uitlaat icm de CB?
Ik heb momenteel de Laser GP extreme, maar deze heeft te weinig grondspeling, ik ben daarom op zoek naar iets anders. Ik hoef niet perse een katvervanger, enkel demper is voor mij ook goed.

SC-PROJECT EXHAUST
 

Die katvervanger scheelt je maar een paar tientjes en hij klinkt er zoveel leuker door.
De db killer heb ik er wel gewoon in anders vind ik het te luid.
Of dit nou meer of minder grondspeling heeft heb ik geen idee van.
 

Die katvervanger scheelt je maar een paar tientjes en hij klinkt er zoveel leuker door.
De db killer heb ik er wel gewoon in anders vind ik het te luid.
Of dit nou meer of minder grondspeling heeft heb ik geen idee van.

Dat klopt inderdaad, maar ik ben bang dat het dan asociaal luid wordt. Moeilijk inschatten vanaf een filmpje. Is een pc5 noodzakelijk bij dekat? En kan de originele sensor worden aangesloten ?
 
Hij is wel luid maar met de dbk prima en goedgekeurd, zit een certificaat in vorm van een pasje bij die je kunt laten zien. Homologatie nr enzo.
Zolang je niet constant in het rood trekt is het prima zonder pc maar deze winter zet ik er een RB EVO op. Liever veilig dan spijt. De sensor schroef je zo in de dekat pijp. Het juiste draad is er al in gesneden.
 
Even een vraagje.. Ik heb op mijn CB een HP Corse demper en een katvervanger. Loopt als een kogel, maar lees hier en daar dat het verstandig is een Rapid Bike of PC te installeren. Is dit alleen nodig als hij niet lekker loopt of ten alle tijden een must? Iemand een idee wat het koppel en vermogen wordt na goed afstellen?

Ga ook meteen de O2 sensor verwijderen en een K&N luchtfilter plaatsen..
 
Even een vraagje.. Ik heb op mijn CB een HP Corse demper en een katvervanger. Loopt als een kogel, maar lees hier en daar dat het verstandig is een Rapid Bike of PC te installeren. Is dit alleen nodig als hij niet lekker loopt of ten alle tijden een must? Iemand een idee wat het koppel en vermogen wordt na goed afstellen?
Ga ook meteen de O2 sensor verwijderen en een K&N luchtfilter plaatsen..

Volgens mij is de info die de O2 sensor verschaft nodig. Voor de RB EVO laat ik m gewoon zitten.
De RB zou de dip in de vermogensafgifte weghalen en je zou er meer vermogen bij krijgen
Het schijnt geen noodzaak te zijn om er één op te zetten maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Voor mij is het puur om die dip eruit te krijgen en daardoor een soepelere motor terug te krijgen.
Mocht het vermogen merkbaar veel meer te zijn dan wil ik andere kettingwielen erop hebben zodat de versnellingen wat langer worden.
 
Hey,

Mijn vorige motor was een CB1000ra van 2012.

Ik heb hiervan nog een suede zadel en een single arm paddock staan. Mocht je geintreseerd zijn doen me even een pm’tje.
 
Volgens mij is de info die de O2 sensor verschaft nodig. Voor de RB EVO laat ik m gewoon zitten.
De RB zou de dip in de vermogensafgifte weghalen en je zou er meer vermogen bij krijgen
Het schijnt geen noodzaak te zijn om er één op te zetten maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Voor mij is het puur om die dip eruit te krijgen en daardoor een soepelere motor terug te krijgen.
Mocht het vermogen merkbaar veel meer te zijn dan wil ik andere kettingwielen erop hebben zodat de versnellingen wat langer worden.


Top, dank. Dan ga ik het evengoed maar doen van de winter!
 
Hey,

Mijn vorige motor was een CB1000ra van 2012.

Ik heb hiervan nog een suede zadel en een single arm paddock staan. Mocht je geintreseerd zijn doen me even een pm’tje.
Ik zie dat je bent overgestapt naar een s1000r.
Wat zijn de verschillen tussen beide machines?
 
Terug
Bovenaan Onderaan