Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Gefeliciteerd, ga je veel lol aan beleven.
30 k is geen enkel probleem... Het is een Honda *O*
 
Heey, ik ben Willem en nieuw hier.

Heb net mn eerste motor gekocht. Grijze cb1000r (kon je wel raden gezien topicnaam) uit 2009 met 30k kilometers erop.

Ik ging proefrijden in de categorie racers maar na 4l3 motoren liep er een man rond die wachte tot zn motor klaar was. Deze zei mij van rijd voor de lol 1x op de cb1000r en dan ben je verrast.
Ik was behoorlijk sceptisch en waagde me aan een proefrit . Was zo enthousiast dat ik hem meteen gekocht heb.
30k km is niet veel als het onderhoud gewoon goed is gebeurd neem ik aan?

Heb hier al veel gelezen en blijf t zeker volgen.

Proficiat met de aankoop. Ten eerste is het een Honda en ten tweede is het een blok van een 2006 Fireblade , dus die hebben hun strepen al verdiend. Als je op gepaste tijden het onderhoud (laat) uitvoert dan draait hij makkelijk 100.000km. Een blok is pas goed los na een 10.000km , dus je kan nog wel enkele km's erbij op zetten. Veel plezier ermee:]:]
 
Ik ga op de valreep voor het nieuwe seizoen mijn CB nog maar een beetje vertroetelen. Ik ga eind deze maand een nieuw K&N luchtfilter plaatsen en de ECU laten flashen en hem dus optimaal laten afstellen. Hij is reeds voorzien van een katvervanger en HP Corse uitlaat.

Ben benieuwd naar het resultaat en zal deze uitkomst hier wel even delen.
 
Beste mensen
Vraagje...zijn de duosteps te verwijderen door alleen de schroeven los te draaien of schroeven los en kom je andere problemen tegen?
En iemand een idee wat de kosten zijn voor de voorvork keerringen te laten vervangen....ben zelf niet zo handig helaas.....
Alvast bedankt voor jullie tijd voor een reactie
 
Beste mensen
Vraagje...zijn de duosteps te verwijderen door alleen de schroeven los te draaien of schroeven los en kom je andere problemen tegen?
En iemand een idee wat de kosten zijn voor de voorvork keerringen te laten vervangen....ben zelf niet zo handig helaas.....
Alvast bedankt voor jullie tijd voor een reactie

die duo steps kan je zo verwijderen zonder problemen, heb ik zelf namelijk ook gedaan. (wel even de boutjes er terug in draaien, staat mooier en je raak je boutjes niet kwijt.)
voorvork keerringen zal 75 a 80 euro per poot zijn denk ik!
 
Beste mensen
Vraagje...zijn de duosteps te verwijderen door alleen de schroeven los te draaien of schroeven los en kom je andere problemen tegen?
En iemand een idee wat de kosten zijn voor de voorvork keerringen te laten vervangen....ben zelf niet zo handig helaas.....
Alvast bedankt voor jullie tijd voor een reactie
Zijn voorpoten rondom keerringen lek?
Zoja, ik zou beide poten door nieuwe keerringen laten vervangen en dat betekent ook dat er nieuwe olie inkomen.

Andere optie is Hyperpro vering of vergelijkbaars insteken, immers ze moeten open.
Dan worden ze met nieuwe olie en vering aangepast. ;)

Maar aan jouw de keus natuurlijk.
 
Weet iemand nog een hugger/buddy seat cover voor een leuk prijsje te vinden ? Ik zie her en der wat verhalen over ebay sites maar ik vind alleen maar duurdere of zelfde prijs met 30-35 euro verzendkosten.
 
Gisteren op de testbank in Goes de ECU laten flashen en af afstellen. Blij met het resultaat!! 125,6 pk.

1381277
1381278
 
Hij heeft ook een katvervanger en k&n luchtfilter overigens.

Ik weet niet precies meer hoeveel hij met standaard mapping had, maar ontliep elkaar niet veel in ieder geval!

Maar er was een behoorlijke dip aanwezig en de kromme was niet zo vloeiend. Daarnaast was hij bij sommige toeren te rijk/arm. De timing van de ontsteking is ook aangepast waardoor hij na dichtdraaien van het gas, bij heropenen aanzienlijk vlotter oppakt.
 
Ik ben eigelijk wel benieuwd wie wat voor tassen of koffers voor zn cb1000r heeft.

Ik denk zelf voor op de tank de daypack van sw motech te kopen met de usb hub erin.
Maar voor achter ben ik nog naar iets moois aan t zoeken.
Iemand een voorbeeld, en ervaring?
 

Bijlagen

  • 20190329_111630.jpg
    20190329_111630.jpg
    149,7 KB · Weergaven: 11
Ik heb een 2e achterbudy gekocht en daar een sporttas aan vast gemaakt.
Kan hem nu makkelijk van de motor halen en ik vind een sporttas het best passen bij een nacked.
 
Ik ben eigelijk wel benieuwd wie wat voor tassen of koffers voor zn cb1000r heeft.

Ik denk zelf voor op de tank de daypack van sw motech te kopen met de usb hub erin.
Maar voor achter ben ik nog naar iets moois aan t zoeken.
Iemand een voorbeeld, en ervaring?

@Willem

wellicht kun jij hem op weg helpen ?
 
Ik moet die van mij binnenkort maar eens laten afstellen, met de rapidbike, nieuwe uitlaat, k&n filter zou er toch enige winst moeten te behalen zijn. En met winst bedoel ik dat de vermogensdip er uit moet te halen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan