Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Ik moet die van mij binnenkort maar eens laten afstellen, met de rapidbike, nieuwe uitlaat, k&n filter zou er toch enige winst moeten te behalen zijn. En met winst bedoel ik dat de vermogensdip er uit moet te halen zijn.
Is een hoop mogelijk inderdaad. Je kunt ook nog overwegen hem direct in de ECU te laten flashen. Dan kunnen ze ook net als bij een powercommander de brandstof aanpassen, ontsteking aanpassen, cut-off uitzetten, O2 uitzetten, uitlaatklep uitzetten, stationaire toerental verhogen of verlagen, toerenbegrenzer verleggen, dus eigenlijk wel heel uitgebreid. En dus niet via een omweg..
 
Is een hoop mogelijk inderdaad. Je kunt ook nog overwegen hem direct in de ECU te laten flashen. Dan kunnen ze ook net als bij een powercommander de brandstof aanpassen, ontsteking aanpassen, cut-off uitzetten, O2 uitzetten, uitlaatklep uitzetten, stationaire toerental verhogen of verlagen, toerenbegrenzer verleggen, dus eigenlijk wel heel uitgebreid. En dus niet via een omweg..
Daar kwam ik eigenlijk net een beetje te laat achter dat dat ook kon met de ecu die er al op zit, nu zit de rapidbike evo er al op. Ik heb in de uitlaat geen klep zien zitten, zit een sc project uitlaat bij mij op dus de zooi is er toch al af. Het enige wat de RBEvo dan weer extra heeft is dat je de mappings met een druk op de knop kunt wisselen en ik wil toch minstens twee mappings er in hebben. Dan zit er nog een mogelijkheid in om een controller op het stuur te plaatsen zodat er on the fly aangepast kan worden. Minder motorrem als je bergopwaarts gaat is bijvoorbeeld wel prettig.
 
Ik ben na kort bezit van de CB1000R overgestapt. Motor heb ik ingeruild.
De enige reden is dat ik tijdens het neuzen tegen mn droommotor aanliep.
Dus bezit nu de S1000R.
Veel veilige km jullie
 
Ik ben na kort bezit van de CB1000R overgestapt. Motor heb ik ingeruild.
De enige reden is dat ik tijdens het neuzen tegen mn droommotor aanliep.
Dus bezit nu de S1000R.
Veel veilige km jullie
Dat is wel rap gegaan, maar heel veel plezier ermee! Hopelijk bevalt je BMW S1000R :t prima.


Hou de rubbers onder! :]:]:]
 
Beste allen!

Ben net nieuw hier en kom direct met een vraag!

Ik had tijdje terug mijn dpm windscherm eraf gehaald en nu wil ik het weer erop plaatsen. Alleen kan de bevestigingen ervan niet vinden. Domweg kwijt geraakt.

Mijn vraag is, heeft iemand een extra setje te koop, ideeen om het te bemachtigen? Of als laatst, de maten van de bevestigingen zodat ik misschien als laatste wanhoop het laat maken bij een ijzer bedrijfje.

Zal jullie enorm dankbaar zijn!
 
Mensen, ik ben een tijdje weg geweest. Niet zo'n zin meer om al die forum te volgen e.d. Vorige week 100000km op de klok gezet. (ja, er komt een 1tje voor) Nog altijd veel plezier op de 1000. Maar nu ben ik op zoek naar een kopie van een werkplaatsboek voor de cb1000r. En om nou al die pagina's door te spitten, daar ben ik te lui voor.

Wie Kan mij helpen aan een werkplaats boek?
 
In afwachting van de levering van mijn CB1000R limited edition , hij is al bij de dealer maar de uitlaat mist nog, ben ik aan het zoeken naar een tanktas en dacht deze bij SW Motech gevonden te hebben, echter leveren zij geen tankring voor de nieuwe CB. de GIVI oplossing met verplaatste tankring vind ik niet echt mooi en het formaat tanktas is ook niet heel groot.

iemand een tip waar ik naar zou kunnen gaan zoeken??
 
Mensen, ik ben een tijdje weg geweest. Niet zo'n zin meer om al die forum te volgen e.d. Vorige week 100000km op de klok gezet. (ja, er komt een 1tje voor) Nog altijd veel plezier op de 1000. Maar nu ben ik op zoek naar een kopie van een werkplaatsboek voor de cb1000r. En om nou al die pagina's door te spitten, daar ben ik te lui voor.

Wie Kan mij helpen aan een werkplaats boek?

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar daar kwam ik ook niet verder mee. Ik ben ook opzoek naar een Werkplaats handboek, dus iemand?O-)O-)
 
In afwachting van de levering van mijn CB1000R limited edition , hij is al bij de dealer maar de uitlaat mist nog, ben ik aan het zoeken naar een tanktas en dacht deze bij SW Motech gevonden te hebben, echter leveren zij geen tankring voor de nieuwe CB. de GIVI oplossing met verplaatste tankring vind ik niet echt mooi en het formaat tanktas is ook niet heel groot.

iemand een tip waar ik naar zou kunnen gaan zoeken??
Hepco Becker heeft ook tanktassen en met tankring voor het laatste model cb1000r
 
Dit weekend lekker aan het sturen geweest in het Sauerland, samen met onze motorclub.
Nu heeft een ander lid ook een CB en zij had de stootrand op en rond de tank verwijderd. En natuurlijk een tankpad gemonteerd.
De stootrand is bij mij er nu ook af, zit vast met een soort dubbelzijdig tape van rubber dat er makkelijk op en af gaat. En ik heb net bij Ten Cate een tankpad besteld.
Vind hem er mooier op geworden. Meer zoals ik een naked graag zie, een motor met alleen het noodzakelijke en weinig toevoegingen.
20190610_151438.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij vertellen met hoeveel N/m ik de bouten aan moet draaien die de voorpoten op zijn plaats houden? Dus de inbus bout in de bovenste kroonplaat en de 2 m6 bouten. Bvd
 
Ik ga vandaag dan eindelijk mijn CB halen, zónder Akra erop, een of ander lulverhaal van de importeur dat Akrapovic de 200 uitlaten te laat had verstuurd. Een lulverhaal omdat begin vorige week de uitlaat opgestuurd zou zijn. maar ik ga niet nog een weekend aan mijn neus voorbij laten gaan, het is bijna vakantie en die 1000 km beurt moet gedaan zijn!
 
de givi koffers inderdaad. alleen de tanktas is nog het probleem, ik kan wel een zadel-roltas meenemen op vakantie maar dan moet ik zonder het blitse kontje rijden :(
 
Wel bekeken maar is ook niet wat ik zoek.

Ben aan het kijken voor een (als het echt nodig mocht zijn) kleine buddytas voor het kettingslot en wat klein spul.
 
ik heb ook liever achterop, zo kan je ook nog een beetje leunen :+
1401823


Ik leg voor het beschadigen een doek onder de tas en op mijn zadel kapje, op bestemming aangekomen haal ik alles weg en kan ik alsnog blitz rijden :)

1401826
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan