Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Waar ik al over na zit te denken was het slot.
Kan volgende week pas de motor ophalen dus motorloos thuis met dit mooie weer is even balen

Nu zit ik dus te denken hoe heeft iedereen een slot gemonteerd aan de cb1000r
Weet dus niet of een schijfremslot onder de buddy past

Las wel dat er een beugelslot onder moet kunnen omdat honda hier rekening mee heeft gehouden??

Iemand foto's en tips voor eventueel nieuw slot?
[/QUOTE
Een schijfremslot past onder de buddy naast het gereedschap.
 
Ik heb de schijfrem slot vast gezet onder mijn buddy.
Als je de passagiers zadel eraf haal, zie je 4 bouten zitten. deze zijn om je kenteken ect vast te houden.
hiervan heb ik er 1 van gebruikt om de schijfrem slot mee vast te maken, met bijgeleverde beugel op slot uiteraard!
en er past zeker een beugelslot onder de passagiers zadel, maar dat neemt weer ruimte in beslag :+
dit vond ik wel een mooie oplossing.

Bekijk bijlage 1420774
Mag ik vragen welk merk en type slot dit is?
 
Mag ik vragen welk merk en type slot dit is?


Jazeker wel, het is de schijfremslot Oxford Patriot
ik heb er wat linkjes bij gedaan!



 
Jazeker wel, het is de schijfremslot Oxford Patriot
ik heb er wat linkjes bij gedaan!




Dank je voor de info
Heb een sledge van Abus erbij gekocht. Past perfect achter in onder duo seat

Van de weke eens knutselen om een geschakelde voeding te krijgen voor de navigatie.
Ruimte onder het zadel is verrassend groot dus bij de accu kan ik wel een zekeringhouder maken met een relais voor de navigatie.
 
Goedemorgen,

gisteren lift ik mijn zadel/buddyseat.. zie ik tot mijn verbazing dat de hele bevestiging van de inbus die aan het grote deel van het zadel zit volledig los is.. Ik kan de seat cover dus optillen zonder de inbus los te draaien (mogelijk los getrild) maar vind dit toch wel vrij raar aangezien het de enige bevestiging van dit zadel is.

iemand dit eerder meegemaakt ? Of een eenvoudige oplossing
 
Goedemorgen,

gisteren lift ik mijn zadel/buddyseat.. zie ik tot mijn verbazing dat de hele bevestiging van de inbus die aan het grote deel van het zadel zit volledig los is.. Ik kan de seat cover dus optillen zonder de inbus los te draaien (mogelijk los getrild) maar vind dit toch wel vrij raar aangezien het de enige bevestiging van dit zadel is.

iemand dit eerder meegemaakt ? Of een eenvoudige oplossing
Gewoon vervangen.
Zadel compleet CB1000 R 2012 ≥ Zadel compleet CB1000 R 2012 - Onderdelen | Honda - Marktplaats.nl
 
Iemand een foto voor mij hoe de bekabeling in het kontje loopt?
Overige eigenaar heeft dit niet heel tof gedaan dus zelf als de overbodige amp stekkers verwijderd.

Nu alleen op zoek hoe de kabels lopen en en waar de stekkers van de achterzijde zijn verstopt.
 
Laatst bewerkt:
Rustig hier.....:X
Zal dan maar een verhaaltje houden: ik heb er nu inmiddels een kleine 3100km opzitten op de CB1000R. 1000km daarvan was in 2 dagen en ik moet zeggen dat ik daarna nog relatief fit afstapte, zelfs bij 30 graden. Nu kom ik van een Fireblade af dus dat is logisch maar toch ben ik positief verrast.
Het rijden: Vooral rotondes rechtdoor of de eerste afslag zijn een feest! Ik rij met michelin pilot one+ banden wat best wel een beetje overkill is, maar hij doet het er goed op })
De achterband ziet er nog keurig uit dus dat valt ook niet tegen.
Nadelen: Ik vind hem behoorlijk bokkig onderin. Ik kan er nu nog mee leven maar dat zal nog wel eens een dingetje kunnen worden in de toekomst.
Verder houdt de vering niet over zoals bekend, misschien dat ik dat in de loop van tijd nog ga aanpakken.
Het eerste wat ik inmiddels al heb aangepakt zijn de remmen: er zaten bij aankoop al staalomvlochten remleidingen op en brembo schijven, maar wat een doods gevoel in de voorrem en daardoor weinig vertrouwen. Er waren ook andere hendels gemonteerd waar wat speling op leek te zitten dus dat zal ook niet geholpen hebben....na enkele jaren op een 600RR circuit gereden te hebben met een Brembo RCS19 was ik blijkbaar toch ook verpest, want ik kon er maar niet aan wennen. Vandaag heb ik dan toch weer een RCS19 gemonteerd en zelfs bij een beetje heen en weer rollen voelt het al zoveel beter.

Is het al zomer O-)O-)O-)O-)O-)
 
@Also, heb je het oude model?
Indien ja, wat voor uitlaat heb je, en heb je een catvervanger?
En powercommander v met de juiste map of autotune module kan je enorm helpen om van het bokkige af te komen.
Heb het zelf ook gedaan bij mijn cb1000r , vooral tussen de 30 en 50 kmh had ik een enorme verbetering. Bij mij liep de motor te arm.
 
Rustig hier.....:X
Zal dan maar een verhaaltje houden: ik heb er nu inmiddels een kleine 3100km opzitten op de CB1000R. 1000km daarvan was in 2 dagen en ik moet zeggen dat ik daarna nog relatief fit afstapte, zelfs bij 30 graden. Nu kom ik van een Fireblade af dus dat is logisch maar toch ben ik positief verrast.
Het rijden: Vooral rotondes rechtdoor of de eerste afslag zijn een feest! Ik rij met michelin pilot one+ banden wat best wel een beetje overkill is, maar hij doet het er goed op })
De achterband ziet er nog keurig uit dus dat valt ook niet tegen.
Nadelen: Ik vind hem behoorlijk bokkig onderin. Ik kan er nu nog mee leven maar dat zal nog wel eens een dingetje kunnen worden in de toekomst.
Verder houdt de vering niet over zoals bekend, misschien dat ik dat in de loop van tijd nog ga aanpakken.
Het eerste wat ik inmiddels al heb aangepakt zijn de remmen: er zaten bij aankoop al staalomvlochten remleidingen op en brembo schijven, maar wat een doods gevoel in de voorrem en daardoor weinig vertrouwen. Er waren ook andere hendels gemonteerd waar wat speling op leek te zitten dus dat zal ook niet geholpen hebben....na enkele jaren op een 600RR circuit gereden te hebben met een Brembo RCS19 was ik blijkbaar toch ook verpest, want ik kon er maar niet aan wennen. Vandaag heb ik dan toch weer een RCS19 gemonteerd en zelfs bij een beetje heen en weer rollen voelt het al zoveel beter.

Is het al zomer O-)O-)O-)O-)O-)
Toevallig dit weekend de rapidbike laten afstellen en een map schakelaar plus YouTune laten plaatsen. Een wereld van verschil.
 
5E7F97A4-E691-40E0-9460-0DCFACCF6B2E.jpeg


Als je dit vergelijkt met de fabriekswaarden dan is het effect best groot.
 
@Also, heb je het oude model?
Indien ja, wat voor uitlaat heb je, en heb je een catvervanger?
En powercommander v met de juiste map of autotune module kan je enorm helpen om van het bokkige af te komen.
Heb het zelf ook gedaan bij mijn cb1000r , vooral tussen de 30 en 50 kmh had ik een enorme verbetering. Bij mij liep de motor te arm.

Ik heb inderdaad het oude model. Er zit nu een bodis uitlaat op met de killers er gewoon in, geen katvervanger.
Ik ga de opties die jij en @Willem noemen eens rustig onderzoeken, thanks!
Vinden jullie de originele rempomp wel ok?
 
Die van mij is verkocht, had het model met abs, de rempomp was wat mij betreft goed genoeg.
Wat betreft de uitlaat, ik had de killer er wel in maar wel een catvervanger. Met de pcv en de auto tune was het bokkige echt helemaal weg. Wat ik er leuk aan vond is dat je zelf de af ratio kon instellen per toerental. Ik begrijp van Willem dat een rapidbike het ook erg goed doet. Ben benieuwd waar je op uitkomt :)
 
Ik heb inderdaad het oude model. Er zit nu een bodis uitlaat op met de killers er gewoon in, geen katvervanger.
Ik ga de opties die jij en @Willem noemen eens rustig onderzoeken, thanks!
Vinden jullie de originele rempomp wel ok?
Wanneer ik heel eerlijk ben, hij remt op zich prima maar het kan natuurlijk beter. Ik rijd zonder abs en vind dat werkelijk geen probleem, je remt er echt niet harder door. De achterrem remt al een stuk beter dan die van de blade en gecombineerd remmen ze echt wel goed. Ik denk dat wanneer het niet meer goed is ik het in de remvloeistof en de leidingen moet zoeken. Wil ik het beter dan komt er inderdaad een RCS19 voor in de plaats. Maar tot nu toe lijkt het mij onwaarschijnlijk.
 
Wanneer ik heel eerlijk ben, hij remt op zich prima maar het kan natuurlijk beter. Ik rijd zonder abs en vind dat werkelijk geen probleem, je remt er echt niet harder door. De achterrem remt al een stuk beter dan die van de blade en gecombineerd remmen ze echt wel goed. Ik denk dat wanneer het niet meer goed is ik het in de remvloeistof en de leidingen moet zoeken. Wil ik het beter dan komt er inderdaad een RCS19 voor in de plaats. Maar tot nu toe lijkt het mij onwaarschijnlijk.
Het ging mij ook niet zozeer alleenom de remkracht, maar meer om het gevoel erbij. Ik heb nu op sportief rubber, nat wegdek met bladeren voorzichtig wat afgetast en de rcs19 is in grote mate de verbetering die ik zocht.
Is er hier trouwens iemand met circuit ervaring op de CB1000R, en dan het liefst ook in vergelijking met een sportmotor?
 
Rustig hier.....:X
Zal dan maar een verhaaltje houden: ik heb er nu inmiddels een kleine 3100km opzitten op de CB1000R. 1000km daarvan was in 2 dagen en ik moet zeggen dat ik daarna nog relatief fit afstapte, zelfs bij 30 graden. Nu kom ik van een Fireblade af dus dat is logisch maar toch ben ik positief verrast.
Het rijden: Vooral rotondes rechtdoor of de eerste afslag zijn een feest! Ik rij met michelin pilot one+ banden wat best wel een beetje overkill is, maar hij doet het er goed op })
De achterband ziet er nog keurig uit dus dat valt ook niet tegen.
Nadelen: Ik vind hem behoorlijk bokkig onderin. Ik kan er nu nog mee leven maar dat zal nog wel eens een dingetje kunnen worden in de toekomst.
Verder houdt de vering niet over zoals bekend, misschien dat ik dat in de loop van tijd nog ga aanpakken.
Het eerste wat ik inmiddels al heb aangepakt zijn de remmen: er zaten bij aankoop al staalomvlochten remleidingen op en brembo schijven, maar wat een doods gevoel in de voorrem en daardoor weinig vertrouwen. Er waren ook andere hendels gemonteerd waar wat speling op leek te zitten dus dat zal ook niet geholpen hebben....na enkele jaren op een 600RR circuit gereden te hebben met een Brembo RCS19 was ik blijkbaar toch ook verpest, want ik kon er maar niet aan wennen. Vandaag heb ik dan toch weer een RCS19 gemonteerd en zelfs bij een beetje heen en weer rollen voelt het al zoveel beter.

Is het al zomer O-)O-)O-)O-)O-)
Ik lees ook in eerdere meetingpoints opmerkingen over de vering. Misschien komt het omdat ik van een motor met minder wegligging afkom, Yamaha TDM met een lekker flexibel frame, maar ik ervaar de vering niet als een minder punt van de CB. Rijdt veel van mijn km's in het Sauerland en Eifel en rij het bandje makkelijk rond.
Ook toen ik de CB ging kopen kwam ik bij een CB die op standaard vering stond en krassen op het rempedaal (in de rij richting}))
Wat missen jullie aan de vering.
En wat zijn de ervaringen van de mensen die hem hebben veranderd?
 
Iemand wel is het probleem gehad dat je thuis de motor start (na weekje niet gereden te hebben maar heeft ervoor aan de druppel gestaan + een 80km gereden) en vervolgens een stukje rijdt, tankt.. en dan bij het weer willen starten de motor helemaal leeg start.. Het bekende zwakke geluidje en wegvallende verlichting. Niet meer willen starten...

Dynamo of Accu ? Accustarter eraan en hup draaien.. geeft op dat moment op de accustarter 14,7 aan met de pennetjes op de accu.
 
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, heb de motor een jaar geleden overgenomen. De motor zelf is uit 2013.. Ik gok dat het nog de eerste miss 2e accu is.

Elke keer na 1-2 dagen druppellader start hij prima.. Laat ik hem een paar dagen staan gaat hij al moeilijker doen en heeft nu 2 keer bovenstaande gedaan.
 
Ik had het probleem ook met een TomTom voet. Zodra die aangesloten was liep de accu leeg, ook als er geen TomTom op zit. Maar dit lijkt bij jou op een dooie accu. Zal vast de eerste accu nog zijn..
 
Terug
Bovenaan Onderaan