Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een nieuwe motor (rij nu Yamaha MT07) en mijn oog is gevallen op de Honda CB1000R, maar nu heb ik deel 7 van dit forum doorgekeken maar ik kan eigenlijk weinig vinden over het model na 2018.
Ik vind persoonlijk die caferacer looks super. zijn hier mensen met een model na 2018 of is daar een ander forum voor?
Ben ik ook op zoek naar🐥. Er zijn een aantal mensen die hem hebben
 
Ik heb gisteren een post geplaatst op de Facebookpagina Honda CB1000R Dutch Owners of er interesse is voor een Meet & Great in Nederland. Dus ik wilde ook even pijlen hoeveel interesse er hier is en wat dan een handige locatie ergens centraal in Nederland is.
 
Laatst bewerkt:
ben op zoek naar de fabrieks afstelgegevens van de vering van de cb1000r , heb er helaas geen boekje bij.
 
ben op zoek naar de fabrieks afstelgegevens van de vering van de cb1000r , heb er helaas geen boekje bij.
Ik kon niks vinden van een fabrieksinstellingen bij de montage van de voorvork, ze zeggen alleen “zoals genoteerd tijden demontage”.
Als je me een e-mail adres in een pb stuurt kan ik de handleiding wel mailen. Het is te groot om via MF te sturen.
 
oke , als daar de gegevens in staan ben er blij mee , stuur maar naar fptjb08@hotmail.nl
inmiddels de gegevens gevonden.
Het mailen gaat helaas ook niet.
Op de foto is het enige wat ik gevonden heb over de afstelling. Het slimste lijkt mij om alles op z’n zachts te zetten en dan tot halverwege het bereik te gaan en dan verder af te stellen.
 

Bijlagen

  • CA3DE93D-79B7-407F-84A5-DB62C40EDFEE.png
    CA3DE93D-79B7-407F-84A5-DB62C40EDFEE.png
    103,7 KB · Weergaven: 16
hier heb ik genoeg aan , de standaard settings staan erbij , bedankt voor de service.
 
Aangezien de Honda weg is: heb nog adapter kabels liggen voor de knipperlichten tbv de originele bekabeling. Mogen alle 4 weg voor 5 euro.

IMG_20210504_170657.jpg
 
Ik heb gisteren een post geplaatst op de Facebookpagina Honda CB1000R Dutch Owners of er interesse is voor een Meet & Great in Nederland. Dus ik wilde ook even pijlen hoeveel interesse er hier is en wat dan een handige locatie ergens centraal in Nederland is.
Mocht ik op de datum kunnen dan ben ik van de partij. Ik heb geen Facebook dus als jij mij op dit forum op de hoogte wil houden dan graag!
 
Eerder heb ik hier al beschreven dat ik de voorvork volledig heb aangepakt. Afgelopen week is mijn nieuwe schokbreker ook binnengekomen! Nu nog monteren en beter weer, maar ik zal mijn ervaring hier delen. Dus voor nu is het alleen een topic kicker....maar wordt dus vervolgd.
 
Eerder heb ik hier al beschreven dat ik de voorvork volledig heb aangepakt. Afgelopen week is mijn nieuwe schokbreker ook binnengekomen! Nu nog monteren en beter weer, maar ik zal mijn ervaring hier delen. Dus voor nu is het alleen een topic kicker....maar wordt dus vervolgd.
Wat heb je aan je voorvork gedaan? Welke achterschokbreker komt er onder?
 
Zal ik doen, alleen tot op heden is de interesse nog erg klein. Maar ik houd je op de hoogte.
Ik beloof niks maar mocht het op een zondag zijn kan het best zijn dat ik even langs kom.
Kun je ons via deze groep op de hoogte houden?
Hier ook geen Facebook.
 
Wat heb je aan je voorvork gedaan? Welke achterschokbreker komt er onder?
Het verhaal van de voorvork is vast terug te vinden, teveel om te herhalen ;) K-tech iig.
Ik heb hier nu de schokbreker van TFX liggen, voorheen Technoflex. Mijn eerste circuitmotor was hier mee uitgerust en het is een NL product, dat kan ik wel waarderen.
 
Eind van de week krijg mijn cb S22 bandjes.
Verder wordt het slechte starten bij warme motor hopenlijk verbeterd door nieuwe startrelais en een nieuwe lithium-accu.
Hoop dat het helpt. De laarste toertochten ben ik iets te vaak aangedrukt. -O-
Heb ondertussen de bare end spiegels erop zitten. Vind het optisch een mooie verbetering en hoef mijn elleboog niet meer opzij te doen om iets in de spiegel te zien.
 
Het verhaal van de voorvork is vast terug te vinden, teveel om te herhalen ;) K-tech iig.
Ik heb hier nu de schokbreker van TFX liggen, voorheen Technoflex. Mijn eerste circuitmotor was hier mee uitgerust en het is een NL product, dat kan ik wel waarderen.
Inmiddels de TFX schokbreker gemonteerd en de eerste indruk is erg goed. Wegens het slechte weer de laatste tijd heb ik slechts eenmaal een kort rondje op brave snelheid kunnen doen, maar ik merk nu al dat de motor erg lichtvoetig is. Stuurt makkelijker in en is een stuk stabieler bij uitaccelereren. Het voelt allemaal strakker aan. Het feit dat de originele niet helemaal 100% fris meer was draagt hier natuurlijk ook aan bij.
Nu hopen op snel beter weer zodat ik ook echt fatsoenlijk kan testen.
 
Inmiddels de TFX schokbreker gemonteerd en de eerste indruk is erg goed. Wegens het slechte weer de laatste tijd heb ik slechts eenmaal een kort rondje op brave snelheid kunnen doen, maar ik merk nu al dat de motor erg lichtvoetig is. Stuurt makkelijker in en is een stuk stabieler bij uitaccelereren. Het voelt allemaal strakker aan. Het feit dat de originele niet helemaal 100% fris meer was draagt hier natuurlijk ook aan bij.
Nu hopen op snel beter weer zodat ik ook echt fatsoenlijk kan testen.
Ik heb 12 juni een afspraak staan met Hyperpro om mijn vering te verbeteren, doe bij de voorpoten nieuwe veren erin en de achter alleen de veer zonder de schokbreker.
Aangezien mijn bike pas 20.000 kilometer heeft gereden is de schokbreker nog goed genoeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Also
Terug
Bovenaan Onderaan