Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

CB 1000 uiteindelijk voorzien van de tassen...
Volledig klaar om volgende week 4dagen naar westerwald te gaan

550-OAR:%20cache[DIR]albums[DIR]bikes[DIR]CB_Duust[DIR]20220519_202431.jpg
Veel plezier daar.
Het is daar mooi motorrijden.
 
Na een maand niet mogen rijden gisteren eindelijk weer op de motor gestapt! (gelukkig niet van oom agent maar van de dokter) Over twee weekjes ga ik met twee vrienden een mooie trip naar de alpen maken, dus de motor klaargemaakt. Naast de koffers en de tanktas heb ik ook nog een tailbag, dus meer dan genoeg ruimte om alles mee te kunnen nemen.

Als het goed is komt de bestelde quickshifter begin volgende week binnen, dus hopelijk kan ik die er ook nog op zetten.

1653195926549.png
 
Ok.... ik ben een prutser....

Die quickshifter er zojuist op geprobeerd te zetten, en ik alles keurig netjes volgens de instructies uitgevoerd. Alleen nou wilde mijn motor niet meer schakelen! Ik alles 10 keer nagelopen en nagemeten, maar wat ik even niet had gezien is dat het &%$&^%$^% meetlintje van de Gamma een stukje extra heeft en je dus een centimeter teveel hebt!! Dus ja, ik ben een prutser...
1653420492738.png

Maar nadat ik dat had hersteld was het eigenlijk een fluitje van een cent, met een paperclip dat ding in maintenance mode gezet en de quickshifter geconfigureerd. (en wat rijdt dat leuk!!!!!)

1653420032819.png
 
Ik ben al even niet meer aanwezig geweest op het forum maar ben weer meer actief aan het rijden dus dacht zal hier ook weer eens langs komen.

Klein overzicht:

Mivv demper + decat
K&N luchtfilter
Rizoma stuur
Rizoma remvloeistof potjes
Rizoma rem/ schakelset
Rizoma bar-end spiegels, orginele spiegelmontage vervangen door CBR1000RR klemmen
Gi-pro gear indicator
Healtech shiftlight
R&G tail-tidy
Zadel opnieuw bekleed met leer



IMG_20220517_191547.jpg
IMG_20220517_191646.jpg
 
Ik ben al even niet meer aanwezig geweest op het forum maar ben weer meer actief aan het rijden dus dacht zal hier ook weer eens langs komen.

Klein overzicht:

Mivv demper + decat
K&N luchtfilter
Rizoma stuur
Rizoma remvloeistof potjes
Rizoma rem/ schakelset
Rizoma bar-end spiegels, orginele spiegelmontage vervangen door CBR1000RR klemmen
Gi-pro gear indicator
Healtech shiftlight
R&G tail-tidy
Zadel opnieuw bekleed met leer



Bekijk bijlage 1764621Bekijk bijlage 1764622
Welkom! Eigenlijk wel mooi hoe de lijn van de tail doorloopt in je zadel door dat witte vlak.
 
Ziet er goed uit!!! Waar heb je die duoseat cover vandaan?
Ik ben al even niet meer aanwezig geweest op het forum maar ben weer meer actief aan het rijden dus dacht zal hier ook weer eens langs komen.

Klein overzicht:

Mivv demper + decat
K&N luchtfilter
Rizoma stuur
Rizoma remvloeistof potjes
Rizoma rem/ schakelset
Rizoma bar-end spiegels, orginele spiegelmontage vervangen door CBR1000RR klemmen
Gi-pro gear indicator
Healtech shiftlight
R&G tail-tidy
Zadel opnieuw bekleed met leer



Bekijk bijlage 1764621Bekijk bijlage 1764622
 
Ziet er goed uit!!! Waar heb je die duoseat cover vandaan?
Duo seat cover is orgineel Honda, de leren seat cover is Ebay en door een stoffeerder gemonteerd.

Mocht je ook op zoek gaan probeer even na te gaan van welke jaar de kuipset op je motor is. Ik zie dat dat je aangeeft dat het een 2008 is maar de kleurstelling wit, zilveren voorvoork en gouden wielen was er niet.

Daarnaast heb je een aantal gespoten delen, de vleugels bij je koplamp en de luchtfilter cover. Als ik me niet vergis waren die in een later jaartal wel gespoten.
 
Laatst bewerkt:
Duo seat cover is orgineel Honda, de leren seat cover is Ebay en door een stoffeerder gemonteerd.

Mocht je ook op zoek gaan probeer even na te gaan van welke jaar de kuipset op je motor is. Ik zie dat dat je aangeeft dat het een 2008 is maar de kleurstelling wit, zilveren voorvoork en gouden wielen was er niet.

Daarnaast heb je een aantal gespoten delen, de vleugels bij je koplamp en de luchtfilter cover. Als ik me niet vergis waren die in een later jaartal wel gespoten.
Dank je voor je antwoord. Denk dat het gespoten is want de kleurcode die er op staat is van een zwarte.
 
Mijn kenteken zat direct op de kentekenplaathouder (plaat op ijzer). Deze is door de rijwind losgekomen en aan de bovenzijde dubbel gevouwen.
Ik heb een nieuwe kentekenplaat maar ik twijfel nu hoe ik hem op de kentekenplaathouder ga monteren.

Direct zonder zo'n kunststof houder of met zo'n kunststof omhulsel?

EDIT: zo'n ding bedoel ik, zie de bijlage.
 

Bijlagen

  • kentekenplaathouder.JPG
    kentekenplaathouder.JPG
    26,6 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Ik had opweg naar Engeland een maand geleden het zelfde.
Gelukkig weer gevonden, anders was het geen Engeland geworden....
 

Bijlagen

  • IMG-20220602-WA0010.jpg
    IMG-20220602-WA0010.jpg
    260,5 KB · Weergaven: 26
Mijn kenteken zat direct op de kentekenplaathouder (plaat op ijzer). Deze is door de rijwind losgekomen en aan de bovenzijde dubbel gevouwen.
Ik heb een nieuwe kentekenplaat maar ik twijfel nu hoe ik hem op de kentekenplaathouder ga monteren.

Direct zonder zo'n kunststof houder of met zo'n kunststof omhulsel?

EDIT: zo'n ding bedoel ik, zie de bijlage.
Iemand een idee waar ik deze kentekenplaathouder kan bestellen?
 
Hou er rekening mee dat een reflector >verplicht< is. Ik weet niet of je er gezeik mee krijgt als het er niet op zit, ik heb hem er voor de zekerheid op gezet:
20220317_140523.jpg
Er zijn ook van die platte te koop die je op de tekstrand kunt plakken.
 
Het is inderdaad verplicht, ik heb hem er niet op zitten en ik heb er nog geen gezeur mee gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan