Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Geen dank.

Probleem gevonden! Thuis van werk klein rondje gedaan en na 5 minuten alweer een uitvallende motor. Laten uitrollen en langs de kant kwam de stroom weer terug. Thuis het zadel weer eraf getrokken en alle zekeringen gecheckt waarna ik bij de hoofdzekering uitkwam. Daar bleek de minpool niet goed vast te zitten. De imbus zelf wel (moest zelfs een waterpomptang op de imbussleutel gebruiken) maar eronder zat nog iets van speling waardoor het kon bewegen. Ringetje eronder gedaan en meteen al het probleem met starten verdwenen. Net een halfuur gereden en niets meer aan de hand.
 
Laatst bewerkt:
Je zat dichtbij met het losse contact. Puntje voor jouw @Willem :]
Wankele contacten, 9 van de 10 keer is dat contactslot of accuverbinding. Soms ook dodemansknop. Met het oplichten van de lampjes is het niet eens een gok meer maar een hele zekere aanwijzing.
Dan mag je blij zijn dat het zo duidelijk naar voren komt dat je niet eerst je halve motor uit elkaar moet slopen.

Jammer dat het puntje verloren gaat in m’n banaanscore. @RoyalClub 😋
 
Weet iemand even snel uit z'n hoofd en misschien zelfs met een fototje waar de aansluiting zit van je kentekenplaat verlichting?
Ben in de gauwigheid vergeten deze aan te sluiten toen ik vanmiddag een andere kentekenplaathouder heb gemonteerd..

De bekabeling van de knipperlichten zitten onder de buddy maar zit daar ook de kentekenplaathouder verlichting?
Iemand?
 
CB1000r Rijders. Hoe zit deze motor voor de langere rijders onder ons? Ik ben 1.95 en mijn benen hebben lengte 34 broekmaat. Ervaringsdeskundige hier die weten hoe dit zit? Ben van plan om later in dit seizoen te switchen naar een nakedbike en twijfel tussen een CB1000r, MT-09 of een Speed Triple.

Uiteraard ga ik proefrijden, maar als ik al zaken af kan strepen dan helpt dat natuurlijk.
 
Ben zelf (maar) 1.81 maar bevalt prima. Er is een webpagina waar je de ergonomics van motoren kan bekijken in functie van je lengte, mogelijk geeft je dat ook wel een idee van de verschillen.

Gevonden: Motorcycle Ergonomics
Mega handige tip! Kende ik niet. Zie dat het tussen de 3 motoren eigenlijk niks scheelt. De cijfers zeggen dat de Honda het 'krapst' is qua kniehoek.
 
Mega handige tip! Kende ik niet. Zie dat het tussen de 3 motoren eigenlijk niks scheelt. De cijfers zeggen dat de Honda het 'krapst' is qua kniehoek.
You’re welcome 😉
Edit: bij de Cb1000r is het zadel trouwens relatief ruim waardoor je wat meer naar voor of achter kan gaan zitten als je last mocht hebben. Geen idee hoe dat bij de andere modellen is die je zegt.
 
Ik ben 1.97m en m'n broeken zijn W34-L36.
Begin dit jaar overgestapt op een CB1000R (1e type). Ik heb toen proef gereden op een Tuono 1000, superduke 990 en een Speed Triple. Het is de Honda geworden omdat de zithouding mij het beste beviel en ik 'm gewoon het lekkerst vond rijden (komt ook door de Wilbers vering). Ik vond dat je bij de Tuono en de KTM wat meer rechtop zit, bij de Honda net iets meer voorover. De zit op de Triumph vond ik ongeveer hetzelfde als de CB. 2, 3 of 4 cilinders maakt mij niet zo veel uit, allen hebben zo hun charmes. Ik vond de twins wel wat bokkig. De CB en de Triple zijn wat soepeler.
In ieder geval géén spijt van de CB1000R, wat mij betreft een dijk van een machine 😍
 
CB1000r Rijders. Hoe zit deze motor voor de langere rijders onder ons? Ik ben 1.95 en mijn benen hebben lengte 34 broekmaat. Ervaringsdeskundige hier die weten hoe dit zit? Ben van plan om later in dit seizoen te switchen naar een nakedbike en twijfel tussen een CB1000r, MT-09 of een Speed Triple.

Uiteraard ga ik proefrijden, maar als ik al zaken af kan strepen dan helpt dat natuurlijk.
Ik ben 1.90 met 34-34. Prima om op de cb1000 te zitten en te rijden. Blijft ook een persoonlijk ding maar ik heb er geen enkele problemen mee.
 
Morguh, mijn 1ste bericht in dit forum. Zeg het maar direct, ik ben niet heel actief op fora (zeg maar gerust, vrijwel niet). Desondanks heb ik dit forum al eens geraadpleegd voor wat info, dus wil ik me toch even voorstellen.

Thom, 31 jaar oud, woonachtig in Swifterbant in de Flevolandse polder. Na wat Honda's en een half jaar motorloos, afgelopen februari in België een CB1000RA mezelf cadeau gedaan. Na de import inmiddels zo'n 2000km wijzer en motor bevalt me zeer goed! Man, wat stuurt zo'n ding scherp en bizar makkelijk!

Sinds de motor op de dam staat, paar zaken aan gedaan, waaronder een kat-vervanger en PC5. Maar hiervoor de nodige poets en polijst uren geïnvesteerd, heerlijk en dankbaar werk! Naderhand laten afstellen bij Ten Kate en dit is goed waarneembaar. Zeer soepele gasrespons en rustige loop in laag toerental.

Ook is de prehistorische Garmin 660 geïnstalleerd en aangesloten op contact.

Ik wil misschien nog een klein windscherm monteren, al ben ik even benieuwd naar de ervaringen. Hiervoor CBR en VTR gereden en dit is natuurlijk geen vergelijk. Maar ik hoop iets rijwind te kunnen verminderen en wat schaduw op de klokkenset te hebben.

Ooh ja, en afgelopen week een schaalmodelletje binnengekregen uit Taiwan, kwam ik toevallig tegen en het geduld is dus inmiddels beloond 8-)
 

Bijlagen

  • 20220716_191518.jpg
    20220716_191518.jpg
    169,7 KB · Weergaven: 29
  • 20220718_112338.jpg
    20220718_112338.jpg
    151,6 KB · Weergaven: 29
Morguh, mijn 1ste bericht in dit forum. Zeg het maar direct, ik ben niet heel actief op fora (zeg maar gerust, vrijwel niet). Desondanks heb ik dit forum al eens geraadpleegd voor wat info, dus wil ik me toch even voorstellen.

Thom, 31 jaar oud, woonachtig in Swifterbant in de Flevolandse polder. Na wat Honda's en een half jaar motorloos, afgelopen februari in België een CB1000RA mezelf cadeau gedaan. Na de import inmiddels zo'n 2000km wijzer en motor bevalt me zeer goed! Man, wat stuurt zo'n ding scherp en bizar makkelijk!

Sinds de motor op de dam staat, paar zaken aan gedaan, waaronder een kat-vervanger en PC5. Maar hiervoor de nodige poets en polijst uren geïnvesteerd, heerlijk en dankbaar werk! Naderhand laten afstellen bij Ten Kate en dit is goed waarneembaar. Zeer soepele gasrespons en rustige loop in laag toerental.

Ook is de prehistorische Garmin 660 geïnstalleerd en aangesloten op contact.

Ik wil misschien nog een klein windscherm monteren, al ben ik even benieuwd naar de ervaringen. Hiervoor CBR en VTR gereden en dit is natuurlijk geen vergelijk. Maar ik hoop iets rijwind te kunnen verminderen en wat schaduw op de klokkenset te hebben.

Ooh ja, en afgelopen week een schaalmodelletje binnengekregen uit Taiwan, kwam ik toevallig tegen en het geduld is dus inmiddels beloond 8-)

Mooi ding!

Ik heb dit schermpje van Puig op mijn CB (hendels zijn ook van Puig trouwens):

20220626_075505.jpg


Bevalt mij hartstikke prima. Neemt net even wat wind weg. Moet wel eerlijk zeggen dat ik er nooit andere schermpjes op heb gehad, dus kan niet vergelijken met anderen.

Edit: Er is ook een donkere versie van!
 
Mooi ding!

Ik heb dit schermpje van Puig op mijn CB (hendels zijn ook van Puig trouwens):

Bekijk bijlage 1785298

Bevalt mij hartstikke prima. Neemt net even wat wind weg. Moet wel eerlijk zeggen dat ik er nooit andere schermpjes op heb gehad, dus kan niet vergelijken met anderen.

Edit: Er is ook een donkere versie van!
Hier hetzelfde ruitje, ook zeer tevreden van. Neemt uiteraard niet alle rijwind weg maar het maakt de snelweg wel een pak aangenamer. Heb nog een donkere van Puig op overschot trouwens.
 
Ik heb na een uur rijden een zere kont op mijn cb1000 van 2008, had ik op mijn vorige motoren cbr blackbird en vtr 1000 nooit last van.
Ik heb het met origineel zadel en ook op een bagster, hebben hier meer mensen last van?
 
Ik heb na een uur rijden een zere kont op mijn cb1000 van 2008, had ik op mijn vorige motoren cbr blackbird en vtr 1000 nooit last van.
Ik heb het met origineel zadel en ook op een bagster, hebben hier meer mensen last van?
Op het originele zadel wel. Verder kan ik er niets over zeggen heb nooit een ander zadel gehad of geprobeerd.
 
Ben mij aan het orienteren op een cb1000. Kom van een hornet 900, zijn er mensen met ervaringen tussen de twee?
Yep, ik heb zo'n 4 jaar geleden die overstap gemaakt. Voor mij was het een wereld van verschil. Met veel positieve en op comfort gebied een minpunt. Het blok van de cb1000r is een stuk krachtiger reageert sneller zeker bij 4000 toeren is het verschil met de hornet groot. Door de wijze hoe je op de motor zit krijg ik wel altijd het gevoel om hard te rijden. Het stuurgedrag is veel preciezer en scherper.
Persoonlijk vind ik de bouw van de hornet wel van een kwalitatief hoger niveau, alle knopjes e.d. voelen minder solide bij de cb1000r dan bij de hornet (ik praat wel over het 2009 model trouwens.)
Verder kan ik je alleen aanbevelen ga proefrijden en op verschillende cb1000r s.
En doe een langere rit.

Succes met je zoektocht. Gr. Ralph
 
  • Leuk
Waarderingen: Von
Vraagje: ik heb het idee dat mijn motor de laatste tijd een “luider” geluid maakt bij het schakelen dan vroeger. Is er bij jullie ook een duidelijke “klik” of “klak” te horen bij het opschakelen voorbij de 1? Mogelijk moet ik eens een stopje bij de dealer maken. Iemand enig idee?

Edit: ‘t voelt ook wel als wat ruiger schakelen. Wat lezen/zoeken in andere topics levert op dat er wel eens naar de koppeling gewezen wordt die mogelijk niet 100% ontkoppelt. Iemand daar ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij hoor ik bij het inleggen van de 1 na neutraal een klak.
Voor de rest niet zo erg dat het me opvalt.
 
Bij de CB is het niet meer als bij andere motoren naar mijn ervaring. Het is normaal dat uit z’n 1 en naar z’n 1 wel wat harder is
 
Naar z’n 1 klopt, maar ik heb het eerder over de versnellingen daar voorbij. Toch maar eens verder op onderzoek dan.
Nee ik heb daar geen last van. Van neutraal naar 1 wel maar dat is normaal natuurlijk. Alle andere versnellingen hoor ik niets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan