honda CB1000R meetingpoint

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerste circuitdag met de CB1000R zit erop.
Heb heel veel plezier beleeft aan de CB, hij heeft dat goed gedaan.
Wel wat kleine minpuntjes:
de achtervering pomp veel, grondspeling links wordt beperkt door de zijstandaard en de linkse uitlaatbocht:( , rechts wordt deze beperkt door de uitlaat.
De nieuwe banden (Michelin Power Pure) waren fantastisch, zelfs met standaard druk (voor: 2,5 kg en achter 2,9kg), ik kon bijna maximaal uitacceleren uit de bochten.
Hier een paar foto's:

15s9cle.jpg


2vw8jti.jpg


34nh4ar.jpg


23uodmu.jpg


bj7ndv.jpg


25i9ama.jpg


vq76nb.jpg


13z0hvr.jpg


dggvar.jpg


zjglza.jpg


zjglza.jpg


2i8iu6f.jpg


34xm55d.jpg


bev5oj.jpg


2ml7av.jpg
 
Laatst bewerkt:
Eerste circuitdag met de CB1000R zit erop.
Heb heel veel plezier beleeft aan de CB, hij heeft dat goed gedaan.
Wel wat kleine minpuntjes:
de achtervering pomp veel, grondspeling links wordt beperkt door de zijstandaard en de linkse uitlaatbocht:( , rechts wordt deze beperkt door de uitlaat.
De nieuwe banden (Michelin Power Pure) waren fantastisch, zelfs met standaard druk (voor: 2,5 kg en achter 2,9kg), ik kon bijna maximaal uitacceleren uit de bochten.
Hier een paar foto's:
Aan de band te zien heb je je knap vermaakt :]
 
Hallo mede CB1000R bezitters,

Even een laatste update,

Mijn motor is helaas nog niet klaar, de laatste verflaag over de poedercoat was niet goed gegaan,dus moest weer overnieuw. Maar vandaag zijn ze dan eindelijk binnen gekomen en worden er morgen onder gezet.
Ik heb inmiddels ook andere rem en koppelingshendel van Titax laten monteren en de spiegels zijn vervangen door Rizoma's.

Ik hoop snel wat foto's aan jullie te kunnen tonen.

Gr Richard.
 
Aan de band te zien heb je je knap vermaakt :]

Ja die heeft het naar zijn zin gehad, toch ben ik van mening dat de bandenspanning naar beneden moet, dit komt de achterband zeker ten goede, deze slijtage na 1 circuitdag vindt ik wel erg veel.
Hiervoor heb ik met enige regelmaat op het verschillende circuits gereden met een GSXR1000 met 184 PK :Y op het achterwiel waar de slijtage vele malen minder was als deze.

Gr Richard
 
Laatst bewerkt:
Zoooo .... catvervanger is besteld bij Moes en d'r komt denk ik ook nog zo'n shiftholder van Gilles.tooling om te kijken of het naar 1 schakelen daardoor met een mindere klap gaat. Niet dat ik er last van heb maar kan me er geen breuk aan vallen.
Hopelijk is mijn griepgevoel vrijdag weg want dan gaan we met wat VFR maten de Brabantse wegen weer wat onveiliger maken.
 
SW Motech tasje gemonteerd. Niet mooi maar wel handig.... ben alleen bang dat ik nu de navigatie omhoog moet gaan plaatsen.....

033%20sw%20motech.JPG


034%20sw%20motech.JPG


035%20sw%20motech.JPG
 
Hallo mede CB1000R bezitters,

Even een laatste update,

Mijn motor is helaas nog niet klaar, de laatste verflaag over de poedercoat was niet goed gegaan,dus moest weer overnieuw. Maar vandaag zijn ze dan eindelijk binnen gekomen en worden er morgen onder gezet.
Ik heb inmiddels ook andere rem en koppelingshendel van Titax laten monteren en de spiegels zijn vervangen door Rizoma's.

Ik hoop snel wat foto's aan jullie te kunnen tonen.

Gr Richard.
hoi Richard nou ik heb hem gezien en gehoord vandaag ziet er netjes uit hoor en de uitlaat niet normaal man van een herrie en dat met de killers er in[ PORNO]
 
Ja die heeft het naar zijn zin gehad, toch ben ik van mening dat de bandenspanning naar beneden moet, dit komt de achterband zeker ten goede, deze slijtage na 1 circuitdag vindt ik wel erg veel.
Hiervoor heb ik met enige regelmaat op het verschillende circuits gereden met een GSXR1000 met 184 PK :Y op het achterwiel waar de slijtage vele malen minder was als deze.

Gr Richard

Misschien, maar ik had ergens gelezen (weet niet meer waar), dat michelin voor de Power Pure ook 2,5 en 2,9 kg aanraadt voor circuitgebruik.
 
Ja die heeft het naar zijn zin gehad, toch ben ik van mening dat de bandenspanning naar beneden moet, dit komt de achterband zeker ten goede, deze slijtage na 1 circuitdag vindt ik wel erg veel.
Hiervoor heb ik met enige regelmaat op het verschillende circuits gereden met een GSXR1000 met 184 PK :Y op het achterwiel waar de slijtage vele malen minder was als deze.

Gr Richard
Dan geef je geen gas zeker ,o nee daar kan het bij jou niet aan leggen( kale rossi)
waarom doen mijn smilies het nou net kan aan klikken wat ik wil.
 
effe een vraagje aan de cb1000R bestuurders
wie van jullie is overgestapt vanaf een racer op de cb ivm
rug klachten ?

en is het dan ook een betere zitpositie voor je rug ?
 
Ik ben niet overgestapt omdat ik rugklachten heb maar de zit is gewoon veel confortabeler. De rug is recht en de hoek van de benen is groter waardoor de gehele zithouding plesant te noemen is.
 
Ik ben niet overgestapt omdat ik rugklachten heb maar de zit is gewoon veel confortabeler. De rug is recht en de hoek van de benen is groter waardoor de gehele zithouding plesant te noemen is.
oke heb morgen een proefrit op de cb
heb nu een gsx r maar als ik langer dan een half uur rij
krijg ik al krampen in de onderrug niet echt heel prettig dus
vandaar de vraag of meer mensen hier last van hebben
 
Dat gaat goed komen... veel plezier.
Mij bevalt het in ieder geval goed na 15 jaar super sports te hebben gereden.
Ik heb nog wel een R1 06 maar die is voor op het circuit.
 
Mooie uitlaat, had zelf mijn oog laten vallen op een ixil, mag ik weten waarom je de ixil hebt vervangen.

Groeten,
had vermogen en pk verlies door ixil da's de enige reden waarom ik die weg doe anders t'is een mooie demper , maakt mooi geluid en is goedkoop alternatief voor de origenele demper . Aan U om te beslissen wat je het belangrijkst vind
ps geluidsnormen worden ook overschreden wees dat in dachtig als je op reis gaat
 
Ja die heeft het naar zijn zin gehad, toch ben ik van mening dat de bandenspanning naar beneden moet, dit komt de achterband zeker ten goede, deze slijtage na 1 circuitdag vindt ik wel erg veel.
Hiervoor heb ik met enige regelmaat op het verschillende circuits gereden met een GSXR1000 met 184 PK :Y op het achterwiel waar de slijtage vele malen minder was als deze.

Gr Richard

Maar op die GSX zul je geen Michelin Pure's gehad hebben, wel? Die zijn toch zachter dan de gewone MPP's of MPP-2CT's? Zou me niet verbazen als ze ook eerder gaan smeren, net als de 2CT dat doet in vergelijking met de gewone MPP. Daarom zijn gewone MPP's misschien nog wel de beste keuze van de 3. Jammer dat ze binnenkort uit het programma gaan -O- Wil je de bandenspanning verlagen om meer grip te krijgen? Als die Pures erg snel gaan smeren, dan lijkt me dat een verkeerde keuze.
 
Maar op die GSX zul je geen Michelin Pure's gehad hebben, wel? Die zijn toch zachter dan de gewone MPP's of MPP-2CT's? Zou me niet verbazen als ze ook eerder gaan smeren, net als de 2CT dat doet in vergelijking met de gewone MPP. Daarom zijn gewone MPP's misschien nog wel de beste keuze van de 3. Jammer dat ze binnenkort uit het programma gaan -O- Wil je de bandenspanning verlagen om meer grip te krijgen? Als die Pures erg snel gaan smeren, dan lijkt me dat een verkeerde keuze.

Daar hebben ze genoeg dikke boeken over geschreven.
In de racerij hebben ze er alleen al 1 mannetje voor die zich daar full time mee bezig houdt. Ik vind de slijtage netjes op de band. Gezien het feit dat hij is gaan rullen aan de zijkanten zou je kunnen zeggen dat je in fase 2 van bochtensnelheid zit. Als je in fase 3 zit dan rij je zelfs de rullen eraf en ziet de band er mooi egaal afgesleten uit als je vering 100% goed staat in gesteld. Maar dan doe je ook maar maximaal enkele heats met 1 setje. In het ONK verslijten ze ook enkele setjes per dag. Dat moet je dan voor lief nemen. Het ligt aan zoveel factoren:
- Wat voor compound.
- De hoeveelheid luchtdruk in de banden.
- Is het koud of warm weer
- Hoe is je vering afgesteld
- Wat ben je voor type rijder (ronde bochten of hard remmen en snel op het gas)
- Gebruik je bandenwarmers
- zo ja: hoe warm zet je ze.
- Zit er lucht of stikstof in de banden.

Er zijn zoveel theorien en zelfs na een motogp race gaan de bandenwarmers erom heen. Nooit afgevraagd waarom :N
Zelfs die teams houden het voor elkaar geheim :Y

Groeten van een amateur.
 
Teneinde nog meer ruimte onder de duokap te verkrijgen heb ik die 2 torentjes aan de binnenkant vd kap weggedremeld. Nu past mijn fototoestelletje ook onder de kap naast het slot etc.
036%20aangepaste%20duokap.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan