Honda CB1000R quickshifter problemen

dedmen7

Rookie
23 jul 2020
3
0
Hallo allen,
Ik ben sinds begin dit jaar trotse eigenaar van een Honda CB1000R uit 2018.
Deze honda is standaard geleverd met een quickshifter, echter ervaar ik problemen.
Soms als ik opschakel blijft hij hangen en/of toont hij geen versnelling op het dashboard daarnaast schiet hij ineens heel hoog in de toeren. Het gebeurd meestal wanneer ik van de 5 naar de 6 schakel, ervoor heb ik geen problemen.

De honda is uit 2018 heeft net een kleine beurt gehad en er staat 9760km op de teller! Hij is altijd dealer onderhouden.

Is dit iets wat iemand ook ooit heeft ervaren of ligt het aan mijn schakelstijl?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groet
Tom
 
Laatst bewerkt:
Het is door het scherm lastig oordelen wat jouw schakelstijl is, maar ik kan mij voorstellen dat als jij niet trefzeker schakelt, de versnellingsbak soms tussen 2 versnellingen kan raken. Dan geeftie natuurlijk ook niks aan op de indicator..
 
Hoi, ik heb hetzelfde ervaren met mijn MT09 met quickshiften. Ik dacht even hier te kijken of nog mensen dit hadden ervaren en meestal vind je op motor forum het antwoord :D.

Ik veronderstel zoals RoyalClub aanhaalt. Doorduwen met schakelen. ik merk op als ik de quickshifter aantik i.p.v. doorduw het dan enkel en alleen ook voorkomt. Dan toont die op de display waar de versnelling indicator is een streepje, "-" , in plaats van welke versnelling hij zit. een paar secondjes later schiet de motor terug in een versnelling en toont het ook terug aan op het display.
 
Terug
Bovenaan Onderaan