Honda Cb1000r uitlaat

Marktplaats staat er vol mee. Heb gezocht op demper cbr1000rr en vond er al een paar.
 
image-04-03-2021_12-35-42-09.jpg
 
Ja.nog steeds opzoek haha. Denk dat ik maar gewoon een nieuwe ga kopen want er is weinig op de markt. En ik wil een enkele demper het liefst van Carbon.
Daar zou mijn voorkeur ook naar uit gaan (de enkele (carbon) demper), dan ben je alleen wel behoorlijk wat meer geld kwijt.

Een Akrapovic blijft het mooist maar kost serieus geld. Scorpion heeft een iets betaalbaarder alternatief. Beide merken monteer ik regelmatig en stellen nooit teleur qua pasvorm en afwerking.
 
Over een paar weken weet ik of ik mijn Akra ga houden of niet.. Ik kocht hem met een Akra erop maar de 200 km dat ik erop heb gereden vond ik het geluid wat tegenvallen... Inmiddels wel de Kat eraf en daarna nog niet mee gereden.. Dat moet ik dus eerst beluisteren of ik dat wat vind.. Carbon is over het algemeen wat donkerder en ik vind " scheller" persoonlijk wat mooier. (veel zullen het hier mee oneens zijn..)

Koop ik eeen dikke motor met een dikke akra erop. Vind ik het geluid " mwoah* tot nu toe... maar over weekje of 2 a 3 haal ik em pas uit zijn winterslaap..

(gaat om deze uitvoering)

img_0447-jpg.1549639
 
Over een paar weken weet ik of ik mijn Akra ga houden of niet.. Ik kocht hem met een Akra erop maar de 200 km dat ik erop heb gereden vond ik het geluid wat tegenvallen... Inmiddels wel de Kat eraf en daarna nog niet mee gereden.. Dat moet ik dus eerst beluisteren of ik dat wat vind.. Carbon is over het algemeen wat donkerder en ik vind " scheller" persoonlijk wat mooier. (veel zullen het hier mee oneens zijn..)

Koop ik eeen dikke motor met een dikke akra erop. Vind ik het geluid " mwoah* tot nu toe... maar over weekje of 2 a 3 haal ik em pas uit zijn winterslaap..

(gaat om deze uitvoering)

img_0447-jpg.1549639
Ik heb er nu een hurric demper op zitten met een cat vervanger. Laten afstellen enzo maar hij krijgt de motor niet goed afgesteld omdat dit een open demper is met weinig tegendruk. Geluid is wel mooi. Daarom ben ik opzoek naar een goede demper. Als de Akrapovic beschikbaar komt zou je mij dan willen berichten?
 
Ik heb er nu een hurric demper op zitten met een cat vervanger. Laten afstellen enzo maar hij krijgt de motor niet goed afgesteld omdat dit een open demper is met weinig tegendruk. Geluid is wel mooi. Daarom ben ik opzoek naar een goede demper. Als de Akrapovic beschikbaar komt zou je mij dan willen berichten?
Ja zal ik doen!! Maar er zijn toch trouwens wel meer mensen die met zon hurric demper rijden?hebben die datzelfde probleem dan?

zag dat je ooit opzoek was naar een dominator demper. Weet niet of je die inmiddels in bezit hebt gehad?

staat er nu iig 1 op mp voor weinig:

Dominator uitlaat Honda CB1000R 2008-2017
 
Ja zal ik doen!! Maar er zijn toch trouwens wel meer mensen die met zon hurric demper rijden?hebben die datzelfde probleem dan?

zag dat je ooit opzoek was naar een dominator demper. Weet niet of je die inmiddels in bezit hebt gehad?

staat er nu iig 1 op mp voor weinig:

Dominator uitlaat Honda CB1000R 2008-2017
Bedankt voor de mp tip. De uitlaat zit erop
 

Bijlagen

  • 20210308_160425.jpg
    20210308_160425.jpg
    315,1 KB · Weergaven: 16
Daar zou mijn voorkeur ook naar uit gaan (de enkele (carbon) demper), dan ben je alleen wel behoorlijk wat meer geld kwijt.

Een Akrapovic blijft het mooist maar kost serieus geld. Scorpion heeft een iets betaalbaarder alternatief. Beide merken monteer ik regelmatig en stellen nooit teleur qua pasvorm en afwerking.
Maar stellen ze teleur kwa geluid?
 
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb deze week een CB1000R uit 2014 gekocht. Volgende week mag ik hem ophalen. Er zit alleen nog de originele uitlaat onder, dus ik vroeg mij of ik alleen de einddemper kan vervangen of dat jullie dat afraden.
 
Welkom @RichardB78,

moet volgens mij geen probleem zijn, tenzij je ook de katalysator verwijderd (bij de 2008-2016 versie, heeft de 2014 ook een kat???). Dan is het verstandig om de motor opnieuw af te stellen.
Ik weet het niet zeker dus stel je vraag ook nog even hier. Dat is het topic specifiek voor de CB1000r.
 
Gefeliciteerd met je aankoop! De 2014 heeft ook een kat. Ik heb op dit moment een Akra (komt in de verkoop). Deze heb ik zowel met kat erop gehad als zonder en beide keren was afstellen niet nodig.. ben wel van mening als je het echt voor het geluid doet je de kat ook moet verwijderen. Met kat viel het geluid me tegen. Doe je het puur voor de looks, dan de kat lekker laten zitten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan