Honda CB1000RA 2008 dynamo werkt niet meer

Bridgeman

Rookie
13 okt 2009
7
0
Zoetermeer
Heeft iemand voor mij een elektrisch schema?
Klacht: Dynamo laad niet meer. dynamo spoelen doorgemeten en deze hebben geen onderbreking en of massa sluiting. gemeten wisselstroom bij 5000 toeren op elke spoel 60v wisselspanning. in mijn optiek is dat goed. Dus regelaar vervangen. Helaas nog geen laadstroom en spanning. 2 stekkers op de regelaar. de ene is van de dynamospoelen.
de andere is met 2 draden voorzien waarvan 1 de accu en de andere de ....... is. ik denk dat deze de aansturing van de regelaar is. Daar heb ik dus een schema van nodig.
Kan iemand mij daar aan helpen?
 
Electrisch schema moet je eigenlijk van je motor zelf hebben.

Maar ik verwacht dat de twee draden de min en de plus zijn. Deze moet je dan verbinden met de min en de plus van je accu. Het kan ook zijn van de behuizing van de spanningsregelaar tevens met het frame verbonden moet zijn.

De spanningsregelaars geven over het algemeen een vaste spanning af en hebbe dus niet een aansturing nodig.
 
Laatst bewerkt:
Beste mannen allemaal gelijk maar helaas is dat de oplossing niet. tipje van mijn technische ervaring: 40 jaar autobranche gewerkt van monteur tot manager tot technisch trainer en alles wat er maar te doen is in het vak. Bijna honderd opleidingen gevolgd waarvan diverse elektronica opleidingen. enz enz
Ik wil niet te veel los halen aan zo'n motor. ik denk er met een schema wel uit te komen. wegbrengen naar een dealer vindt ik niks.
wie o wie heeft een schema??
 
De aansluiting waar je aan twijfelt is massa.

Haal je dynamo deksel eens open. Grote kans dat de bovenste 3 wikkelingen van je stator helemaal zwart zijn, dit gebeurt namelijk met grote regelmaat bij deze motoren. Kan best zijn dat je dan onbelast toch nog wisselspanning meet.
 
Beste mannen allemaal gelijk maar helaas is dat de oplossing niet. tipje van mijn technische ervaring: 40 jaar autobranche gewerkt van monteur tot manager tot technisch trainer en alles wat er maar te doen is in het vak. Bijna honderd opleidingen gevolgd waarvan diverse elektronica opleidingen. enz enz
Ik wil niet te veel los halen aan zo'n motor. ik denk er met een schema wel uit te komen. wegbrengen naar een dealer vindt ik niks.
wie o wie heeft een schema??

Ah, je wilt niet een schema maar het schema.

Google of via eenvan deze topics. Happy hunting

Bijna alle manuals voor elke motor
Werkplaatshandboeken
Het centrale werkplaatshandboeken topic deel 3
 
Terug
Bovenaan Onderaan