\
eens benieuwd of er nog meer cb1100 rijders op dit forum zitten, veel zie je ze niet rijden
dat heeft meer met de prijs stelling van honda te maken denk ik
hij is in verhouding erg duur met andere naked bikes
HELAAS
Idd, helaas, maar de prijs is niet de hoofdreden, de hoofdreden is Honda's gebrek aan marketing voor dit beestje.
Onbekend is dan ook onbemind.
Heb al veel mooie blikken gekregen van voetgangers, automobilisten en collega rijders.
Te weinig reclame voor gemaakt, te terughoudend.
Bewust of onbewust, weet ik niet.
Maar anderzijds vind ik dat ook niet zoo spijtig, want dat maakt ons model ook unieker.
Korte vergelijking met de dichtste concurenten
BMW R9T, 15400 euro.
20pk meer en 30nm meer.
Voor de rest zijn ze in hun kern modern classic naked bikes.
Grootste verschil is de aandrijving ketting vs cardan.
Gewichtsverschil is 38 kg ten voordele van de beemer.
2910 prijsverschil, is dit het waard?
aan de consument om te oordelen of de BMW die extra power meer waard is in geld.
Triumph Street Twin
nieuw in hun modern classic gamma, naast de T120 Bonneville en de Thruxton modellen (en de oude Scrambler)
80nm en maar 55pk
Wel veel elektronische updates!
naast ABS, elektronische slipper clutch, tractiecontrole, USB aansluiting, geupdate display met oa versnellingsindicator.
8900 euro.
Je krijgt veel elektronica in de plaats, maar die 55pk voor een moto met natgewicht boven 210kg, ik kan er niet om heen.
Ook is de tank met 12L wel écht klein voor er een daily driver van te maken.
Maar hij is wel 3590 euro goedkoper dan de Honda.
Toegegeven, de
Triumph T120 Bonneville is wél erg verleideling geprijsd!
11900 euro en je krijgt alle bovenstaande gadgets van de street twin maar dan wel met een krachtiger blok.
15nm meer als de Honda, pk's voorlopig nog onbekend.
Dus qua uitrusting meer dan de CB en iets krachtiger, en dat voor een iets lagere prijs, dan kan men wel niet anders besluiten dat de Triumph interessanter is geprijsd dan de Honda.
GRISO 1200 8V
20pk en 20nm meer
12915 euro, dus 465 meer dan de Honda
ook cardanaandrijving
Dus je krijgt hier, net als BMW, meer power voor je geld.
Als je alles op een rijtje zet, vind ik de BMW de enige echte overpriced hier in dit rijtje.
En de Bonneville is sowieso de interessantste.
Desondanks ben ik blij met mijn keuze voor de Honda.
Trouwens, hier de enige andere CB1100 rijder die ik wist te ontdekken op dit forum
[
afbeelding]
dit is hem geworden ,zwart ,naked,en lucht olie gekoeld