Honda CB1100 (EX)

Oud topic gevonden, want ik ben op zoek naar een CB 1100 EX.
Zoek naar model gemaakt tussen 2015 - 2017.
Dus met spaakwielen, ja, de spaken die nog niet in RVS zijn uitgevoerd, en nog de kleine tank.

Zijn er zwakke punten waar ik specifiek voor dit model op moet letten bij aankoop?
* roestgevoelige spaken.
* onstabiel toeren draaien (wel/ niet fabriekgarantie?)
* ?
 
Kerel echt jammer, ik heb 2 maanden geleden exact de fiets die jij zoekt verkocht/ingeruild. Een parel van een fiets. Ik had m graag er bij gehouden, maar onvoldoende plek in de schuur voor 2 motoren. De motor was binnen no time verkocht. Echt succes met vinden. Ik had het je graag gegund. Je weet dat je voor die fiets die jij wilt hebben je portemonnee moet opentrekken.
 

Bijlagen

  • IMG_0782.jpeg
    IMG_0782.jpeg
    927,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0785.jpeg
    IMG_0785.jpeg
    851,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0783.jpeg
    IMG_0783.jpeg
    909,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0784.jpeg
    IMG_0784.jpeg
    878,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0786.jpeg
    IMG_0786.jpeg
    852,5 KB · Weergaven: 0
In NL zijn ze schaars, deze was import uit België, met 17k op de teller. Succes
 
Damm, en ook nog de kleur die ik wil... Ben mij er van bewust dat de CB zeer waarschijnlijk uit het buitenland zal komen.
Geen probleem, de laatste 2 motoren heb ik (ook) zelf uit het buitenland opgehaald, waaronder deze CX.
Het is mij bekend dat ze goed aan de prijs zijn, maar ik vind dat ze het waard zijn :).

Ben je bekend met (mogelijk) zwakke punten van de CB?
 

Bijlagen

  • CX650E Lauwersoog.jpeg
    CX650E Lauwersoog.jpeg
    499,7 KB · Weergaven: 0
De oudere spaak modellen hebben wat roest gevoelige spaken, je kan dan beter een nieuwere kopen met roestvrije stalen spaken wat dat betreft, dacht vanaf 2017. Nooit zelf gezien, hoe erg het is weet ik niet. Ik heb geen spaken, 2013 model.
Oudere modellen wordt wel eens instabiel stationair gemeld, maar niet veel voor zover ik weet. Ik heb hier geen last van, ook nooit iemand tegen gekomen die die heeft gehad.
Verder kan er nog wel eens wat lichte corrosie plekjes aan de voorkant zitten bij de voorvork / koplamp. Ook het cilinder blok heeft soms wat plekjes in de lak. Dat heb ik wel.
Er is een Amerikaans CB1100 forum waar ik wel kom. Daar staat veel.
Ze zijn nieuw nooit veel verkocht, waren nieuw ook wat prijzig.
 
Er zijn er volgens mij genoeg te vinden, zie hier onder als je zo'n model als genoemd wilt.
cb1100.png
 
Damm, en ook nog de kleur die ik wil... Ben mij er van bewust dat de CB zeer waarschijnlijk uit het buitenland zal komen.
Geen probleem, de laatste 2 motoren heb ik (ook) zelf uit het buitenland opgehaald, waaronder deze CX.
Het is mij bekend dat ze goed aan de prijs zijn, maar ik vind dat ze het waard zijn :).

Ben je bekend met (mogelijk) zwakke punten van de CB?
Nee absoluut geen zwakke plekken te melden…. Als je het goed onderhoud is er geen vuiltje aan de lucht. Nergens corrosie gezien. De spaken schoonhouden is uiteraard wel een geduld vergend klusje.

Trouwens de fiets van Motoport 2017 is de nieuwere versie. Die staat al een tijdje te koop. Als je niets in te ruilen hebt, wellicht dat je het dan over de prijs kan onderhandelen. Uiteraard eerst goed naar de staat kijken, ermee rijden, info over onderhoud historie, garantie etc..
Kijk maar ff.
 
Tja, eigenwijs als ik ben wil ik het model van 2015-2017, want:
* ik wil spaakwielen (helaas deze bouwjaren hebben niet de RVS spaken). En de oudere modellen hebben geen spaken maar custom velgen.
* Ik wil het kleine model tank. Vanaf 2017 model is het een grotere tank, en die vind ik nou weer niet mooi.
* en ik ben liefhebber van origineel (zie mijn CX, foto #104). Die van Wim ter Braake is volledig vebouwd en Motoport Goes is vanaf 2017 model.

Ik heb de tijd om een originele witte te vinden, dat gaat wel goed komen.
In Dsld zie je hoofdzakelijk zwart en rood, in Frankrijk/ Italie zie je veel wit.
Ik was voor nu eigenlijk benieuwd of er specifieke zwakke punten zijn. (had in post #101 een opsomming geplaatst wat mij al bekend is).

InOrbit en Xewal, bedankt voor jullie imput.
 
Juru succes bij je zoektocht, ga gewoon voor wat je echt wilt hebben. Als ik mijn cb had gehouden zou ik de spaken t.z.t. wel hebben doen vervangen voor rvs. Niet omdat de huidige slecht waren.

Ik heb nog een stel originele Chrome valbeugels in nieuwstaat staan. Dus bij deze als er geïnteresseerden zijn.
 
Succes, als het aanbod beperkt is kan je niet altijd vinden wat je graag wilt, en 2015 is ook al bijna 10 jaar geleden dus dan passen mensen wel eens wat aan.
In principe zijn het stevige, kwalitatief prima motoren die weinig problemen kennen en veel km kunnen draaien.

Ik vind de rood/grijze de mooiste, die heb ik dan ook. Wel aangepast maar met alle originele onderdelen beschikbaar en terug te zetten indien gewenst.
Soms zitten de originele delen (achtersportbord, uitlaat, buddy voornamelijk zo te zien in dit geval) er gewoon bij.
Aanpassen is wel vrij populair, omdat vooral de oudere toch wat gewoon zijn en wel wat bijzonderder kunnen.

Ik hou ook wel van zoiets, wat meer 70er jaren stijl met 4 uitlaten, van mij had Honda dat zo ook mogen maken.
cb11003.png
 
Inderdaad mooi, maar de accessoires prijzen zijn iets minder mooi.
Dan zou ik voor dat geld weer voor het origineel uit de jaren 70 gaan.
Alles kost geld, en het een sluit het andere niet uit. Een oude voor de hobby ritjes en een nieuwe om kilometers te maken.
 
Succes, als het aanbod beperkt is kan je niet altijd vinden wat je graag wilt, en 2015 is ook al bijna 10 jaar geleden dus dan passen mensen wel eens wat aan.
In principe zijn het stevige, kwalitatief prima motoren die weinig problemen kennen en veel km kunnen draaien.

Ik vind de rood/grijze de mooiste, die heb ik dan ook. Wel aangepast maar met alle originele onderdelen beschikbaar en terug te zetten indien gewenst.
Soms zitten de originele delen (achtersportbord, uitlaat, buddy voornamelijk zo te zien in dit geval) er gewoon bij.
Aanpassen is wel vrij populair, omdat vooral de oudere toch wat gewoon zijn en wel wat bijzonderder kunnen.

Ik hou ook wel van zoiets, wat meer 70er jaren stijl met 4 uitlaten, van mij had Honda dat zo ook mogen maken.
Bekijk bijlage 1990175
Mooie fiets, deze cb750 staat al heel lang op mijn wenslijstje, maar helaas geen voldoende plaats in de stalling 👍
 
Bij samurider zijn mooie spullen te koop om je CB1100 (en andere modellen) aan te passen.
Dit is het origineel:
CB750.png
 
  • Geweldig
Waarderingen: juru
Fantastisch, ik heb in m’n enthousiasme erover heen gelezen dat het een cb1100 was. Dit is echt niet te onderscheiden van de originele cb750. Mooie fiets veel rijplezier ermee. Onlangs een aantal minuten op de ouwe cb750 (met de kawa Z1 900 ernaast) mogen zitten op de motorbeurs Utrecht.
 
Voor de duidelijkheid, ik heb wel een rooie maar niet zo'n CB750 look alike als op dat plaatje. En ook die CB750 zelf is niet van mij. Ik vind heel veel dingen mooi maar je kan niet alles hebben.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan