aan EX rijders!
Ik ben gisteren naar de dealer geweest om een probleem aan te kaarten.
En die is begonnen met een officiele claim op te stellen voor Honda wereldwijd.
Volgende afspraak is eind deze maand, dan steek ik de moto 1 week binnen voor onderzoek.
En ondertussen, rijden en genieten!
Korte beschrijving van het probleem, enkel bij druk stadsverkeer (veel stop en go) daalt stationair toerental geleidelijk aan, tot de motor uitvalt.
Het dalen gebeurt in dit geval, van nul naar gas geven en weer nul (loslaten), op het moment dattem naar zijn stationair moet gaan, gaat ie er iets onder.
En in het ergste geval daalt dat toerental dus beetje bij beetje tot de motor uiteindelijk stilvalt.
Enkel de killswitch lost dit tijdelijk op.
Is begonnen eind april, had net mijn olie vervangen, en ik lees ook andere gevallen in Frankrijk en Taiwan met de EX modellen (dubbele ujitlaaqt) niet met de generatie ervoor met 1 uitlaat.
Waarschijnlijk iets met de Air Idle Control Valve dat ervoor zorgt dat je stationair op hetzelfde toerental blijft, en/of iets elektronisch.
Maar van wat ik tot nu toe lees van anderen zijn er geen foutmeldingen af te lezen.
In begin niet te vertrouwen, maar nu ik weet hoe de moto kan reageren, kan ik er gelukkig op anticiperen en is hij nog bereidbaar, maar hoe dan ook moet dit opgelost worden, want dit zou niet mogen.
Dealer vroeg om een video te maken indien mogelijk, zal die ook hier posten zodat je het probleem kan zien.
Wordt dus ongetwijfeld vervolgd.