Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Honda CB1100 (EX)

En voila, met 1 van de belangrijkste updates voor een Honda is het nu eindelijk officieel met die RLETS geïnstalleerd



 
Vlaamse Ardennen, perfect plaatje voor mijn CB1100.









Paterberg aja.



Zal es proberen een dezer video te uploaden van de route gemaakt met mijn Polaroid Cube Plus.
 
Laatst bewerkt:
oliebeurt, ketting gesmeerd en korter zwart scherm geïnstalleerd, ik ben weer enthousiast
Let the sun come!


 
aan EX rijders!

Ik ben gisteren naar de dealer geweest om een probleem aan te kaarten.
En die is begonnen met een officiele claim op te stellen voor Honda wereldwijd.


Volgende afspraak is eind deze maand, dan steek ik de moto 1 week binnen voor onderzoek.

En ondertussen, rijden en genieten!





Korte beschrijving van het probleem, enkel bij druk stadsverkeer (veel stop en go) daalt stationair toerental geleidelijk aan, tot de motor uitvalt.
Het dalen gebeurt in dit geval, van nul naar gas geven en weer nul (loslaten), op het moment dattem naar zijn stationair moet gaan, gaat ie er iets onder.
En in het ergste geval daalt dat toerental dus beetje bij beetje tot de motor uiteindelijk stilvalt.
Enkel de killswitch lost dit tijdelijk op.
Is begonnen eind april, had net mijn olie vervangen, en ik lees ook andere gevallen in Frankrijk en Taiwan met de EX modellen (dubbele ujitlaaqt) niet met de generatie ervoor met 1 uitlaat.

Waarschijnlijk iets met de Air Idle Control Valve dat ervoor zorgt dat je stationair op hetzelfde toerental blijft, en/of iets elektronisch.
Maar van wat ik tot nu toe lees van anderen zijn er geen foutmeldingen af te lezen.

In begin niet te vertrouwen, maar nu ik weet hoe de moto kan reageren, kan ik er gelukkig op anticiperen en is hij nog bereidbaar, maar hoe dan ook moet dit opgelost worden, want dit zou niet mogen.

Dealer vroeg om een video te maken indien mogelijk, zal die ook hier posten zodat je het probleem kan zien.
Wordt dus ongetwijfeld vervolgd.
 
Ondertussen een tip geprobeerd: batterij heraansluiten.

Heb daarnet 1u gereden en lijkt geen problemen te geven, maar de osmtandigheden zijn niet ideaal om het probleem uit te lokken want het was relatief koud (11°C) en er was geen verkeer in het stad dus geen stop en go.

Zal moeten wachten met definitieve conclusies trekken of dit een oplossing blijkt te zijn tot er weer warm weer is, want de komende dagen is het maar frisjes in België.

Geduld hebben zeker nu.

Heb nog al zo'n verhalen gehoord van BMW die stilvallen in de stad, en door simpelweg de batterij heraan te sluiten, lijken de (elektronische) problemen opgelost.

Ik houd het forum op de hoogte, voor wie het interesseert.
 
ok, de batterij heraansluiten bleek toch niet de ultieme oplossing kijk al uit naar het moment dak hem ga binnenbrengen eind deze maand!
 
voor wie het eigenlijk nog interesseert hier, mijne beauty is binnengebracht voor inspectie en hier mijn vervangmoto, voor hopelijk nie te lang, ik krijg er koppijn van door er enkel naar te kijken

 
Laatst bewerkt:
voor wie het hier nog een fuck kan schelen en om deze topic 'levend' te houden...., tijd voor een mini update, email van de dealer:

'Er staat een onderdeel voor u in bestelling maar die wordt maar eind vd maand hier verwacht, zou jij intussen terug achter je motor kunnen komen aub, ik spreek dan wel terug met je af op het moment dat het onderdeel geleverd werd.

Ze hebben in Nederland voorlopig goeie resultaten geboekt met het vervangen van de IACV sensor, dus gaan we eerst dit onderdeel vervangen, maar nog eens, het is voorlopig allemaal experimenteel...
'

dus, de moto staat voorlopig weer bij mij in blijde verwachting van het (broodnodige?) onderdeeltje...

volgende update ergens begin juli hopelijk
 
alé, moto vandaag binnengebracht, stukken zijn binnen, blijkbaar wordt de hele throttle body vervangen...
 
Ben benieuwd. Honda doet maar wat tegenwoordig. Er staan nog steeds motoren op hun site die heel dit jaar al niet meer leverbaar zijn
 
Heb net mijn moto opgehaald in Lichtervelde bij Caset.

En volgens de mechanicien hebben ze de hele throttle body vervangen, al deze onderdelen dus:


De waarde is ongeveer €2,690.59
http://www.lingshondaparts.com/hond...807.png&block_03=887&block_04=lp&block_05=hmc

De rit van de dealer naar Gent is ongeveer 57 km en op het einde heb ik wat in de stad gereden.
In zo'n omstandigheden zou het fameus probleem opduiken of op zijn minst wat hints vertonen dat het aan het opkomen is...

Maar, voorlopig geen enkel probleem te bemerken.
Ralenti is zo stabiel als ge maar kunt verwachten van een Honda motorfiets.
Laat ons hopen dat dat dan ook zo blijft!!!!


Had ondertussen ook gevraagd of hij een, wat ik dacht, olielek wou nagaan.
Ik dacht dat een pakking niet goed afsloot ter hoogte van mijn versnellingsbak gezien ik daar heel veel smurie zag.

voor en na het kuisen:


1 maand later:





Bleek volgens hem niet om olie te gaan, maar kettingsmeer...dat kan gezien de plaats.

Toen ik zei dat ik toch merkte dat mijn oliepeil na 1 maand (exact) toch wel een beetje gezakt was, zei hij dat het waarschijnlijk een beetje olieverbruik is.

Ik zal mij er maar niet teveel op fixeren....

EDIT:
Blijkt te kloppen!

Toen ik op de smartphone zag dat de dealer mij antwoordde via mail, miste ik deze 2 fotos in bijlage:




 
Laatst bewerkt:
Nieuw speelgoed.
Polaroid cube plus, al een paar weken in bezit en sinds kort een Sony AS50 met bijhorend display, handig voor achteruit zicht.







Videos volgen
 
Laatst bewerkt: