Honda CB1300 Superfour

Ik ben al jaren in bezit van een CB1300SA 2010. Ik vind de uitlaatdemper te lang. Weet iemand hoe een Bos past? Is deze korter?
 

Bijlagen

  • 20230520_124643.jpg
    20230520_124643.jpg
    510,7 KB · Weergaven: 37
  • Leuk
Waarderingen: Pek
Ik ben al jaren in bezit van een CB1300SA 2010. Ik vind de uitlaatdemper te lang. Weet iemand hoe een Bos past? Is deze korter?
Origineel zoals je ziet,vanaf eind pijpje tot eind breede gedeeltje van je demper is 54 cm.
Ik heb een BOS erop nu en die is 47 cm lengte. Dus scheelt wel iets.
 

Bijlagen

  • 20230729_111625.jpg
    20230729_111625.jpg
    214,4 KB · Weergaven: 28
  • IMG-20230608-WA0010.jpg
    IMG-20230608-WA0010.jpg
    155 KB · Weergaven: 29
Origineel zoals je ziet,vanaf eind pijpje tot eind breede gedeeltje van je demper is 54 cm.
Ik heb een BOS erop nu en die is 47 cm lengte. Dus scheelt wel iets.
Bedankt voor de info Pek. Het scheelt toch weer wat, en als ik de afbeeldingen van jou en die van mij vergelijk, scheelt het best veel. De originele demper komt flink voorbij aan de achterband, en die van Bos lijkt ongeveer tot aan de achterband te komen. Is het geluid ook een beetje bescheiden? Ik zoek geen db's;-)
 
Bedankt voor de info Pek. Het scheelt toch weer wat, en als ik de afbeeldingen van jou en die van mij vergelijk, scheelt het best veel. De originele demper komt flink voorbij aan de achterband, en die van Bos lijkt ongeveer tot aan de achterband te komen. Is het geluid ook een beetje bescheiden? Ik zoek geen db's;-)
Zit beetje zwaar geluid in,met de db killer is die volgens de papieren van BOS goedgekeurd voor de openbare weg. Had hiervoor een Akrapovic en daar zat wel wat meer volume in,vandaar dat ik overgestapt ben naar deze BOS.

En ik weet niet of je van een club houdt,waar niets moet maar mag. En waar nog meer kennis zit van de CB,en verschillende dempers voorbij komen in vooral de Appgroep.;)
www.superfour.nl
 
Feitelijk maakt het niet zoveel uit
Ik had onder de cb1300 een willekeurige titanium aftermarket demper gekocht op marktplaats
Linkpijp gekocht en spul in elkaar geschroefd
Klonk heel beheerst, voor de vorm bij superpole een db-killer gekocht

Als je een demper hebt van normale lengte, en je koopt een linkpijp past alles
 
Feitelijk maakt het niet zoveel uit
Ik had onder de cb1300 een willekeurige titanium aftermarket demper gekocht op marktplaats
Linkpijp gekocht en spul in elkaar geschroefd
Klonk heel beheerst, voor de vorm bij superpole een db-killer gekocht

Als je een demper hebt van normale lengte, en je koopt een linkpijp past alles
En dat is het hem nu,wie wil er een demper van normale lengte. Ik niet ,want dan kan net zo goed die originele schoorsteen blijven zitten.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan ik het makkelijkst een telefoonlader aansluiten op de CB? Ik heb er nu 1, maar weet niet zo goed hoe ik deze het makkelijkst aan kan sluiten. Is het bijvoorbeeld makkelijk om te tank op te tillen om de kabels aan te sluiten op de accu?
 
Hoe kan ik het makkelijkst een telefoonlader aansluiten op de CB? Ik heb er nu 1, maar weet niet zo goed hoe ik deze het makkelijkst aan kan sluiten. Is het bijvoorbeeld makkelijk om te tank op te tillen om de kabels aan te sluiten op de accu?
Niet op accu maar geschakelde plus van je contactslot pakken. Dan gaat hij ook uit met contact uit
 
goededag allemaal, zit te oriënteren om een cb1300 te kopen uit 2003. Nu kom ik wat berichten tegen over de 4e versnelling die eruit schiet bij de eerste generatie.
Kan er niet heel veel over vinden, iemand hier bekend mee ? Bedankt voor de evt reacties
 
Beetje de veilige keus, heb altijd racers gereden behalve 1 maal toen kocht ik een ducati monster 620 en dat beviel heel slecht. Grotendeels ook door het gebrek aan vermogen maargoed. Ooit komt er een cb1300 als ik verstandig wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pek
Terug
Bovenaan Onderaan