Dus de originele mapping in de ECU van de fabrikant die is waardeloos... lijkt me toch stug. Er wordt door de fabrikant een hoop geld gestopt in het ontwikkelen van een motor, dat is echt geen half werk wat ze daar doen. Een PC vervangt compleet de originele mapping van de ECU, dus feitelijk zeg je dat een middag op de dyno bij een tuner beter resultaat geeft dan die duizenden uren dyno tuning die ze eerst bij Honda hebben gedaan
Mijn CB loopt echt in alle toerentallen en versnellingen heel goed, alleen duidelijk iets te arm wat resulteert in aan/uit effect. Ik wil dus geen compleet nieuwe mapping van mijn injectie systeem, ik wil gewoon bovenop de originele mapping een fractie meer brandstof, iets wat, ook origineel van de fabrikant, in feite wordt gedaan door de temp sensor in je airbox. Dus een goeie temperatuurafhankelijk aanpassing van die meting doet exact wat er nodig is, en de originele ECU-mapping van Honda blijft netjes intact.
Maar goed, proof of the pudding is the eating, Boosterplug komt als het goed is vandaag binnen
Waar spreek ik mijzelf tegen danWaar wil je nou heen met dit verhaal? Je spreekt jezef drie keer tegen.
Bij de meeste modernere Honda staat de mapping onderin "te arm" vanwege de millieu-eisen, en bovenin "te rijk" vanwege de veiligheid.
Dus alle waarden in 1 keer aanpassen heeft in het andere toerengebied een negatief effect.
Alle discussie op een hoop, ding is binnen dus we gaan het zien
Dat klopt, zij geven een niet goed geld terug garantie. Denk niet dat PC dat ook doetJe kunt dat ding altijd nog retour sturen
Daarom een PC mits goed afgesteld
Een zpelvautje?Overigens, eve terzijde, wat is een SC64?
https://www.boosterplug.com/images/...erplug_ installation_honda_cb_1300_series.pdf
Volgens mij was jij degene die het had over 'maar een goeie manier'.... Ik heb nergens gezegd dat een Power Commander geen goeie manier zou zijn, alleen maar dat ik dat geld er niet voor over heb als er een goedkoper WERKEND alternatief zou zijn. In plaats van te gaan roepen dat zo'n boosterplug natuurlijk nooit kan werken (terwijl het concept allang bewezen is) heb ik er gewoon een besteld om te kijken of het werkt. Of ik dat risico wil nemen is helemaal mijn keuze en ik heb tegen niemand gezegd dat ze dat ook moeten doen. Ieder moet lekker zijn eigen ding doen volgens mij.Nou Willem, zoals ik hier lees is er maar één oplossing om een motor beter te laten lopen, en dat is niet de/een Power Commander.
Hmmm, heb niet het gevoel dat ik hier ook maar iemand iets verschuldigd ben, dus als ik klaar ben met die betreffende discussie dan maak ik dat lekker zelf uitdat is hij pas als we weten hoe het rijdt in alle toeren
heb je dat al getest?
Hmmm, heb niet het gevoel dat ik hier ook maar iemand iets verschuldigd ben, dus als ik klaar ben met die betreffende discussie dan maak ik dat lekker zelf uit
Maar goed, ik heb inderdaad al in alle toerentallen en versnellingen gereden (inclusief de niet helemaal legale snelheden) en het loopt allemaal heel soepel en gelijkmatig. Ik heb het gevoel dat er een fractie meer vermogen/koppel is maar dat is uitermate subjectief (vind ik ook niet belangrijk, was niet op zoek naar meer). Wat wel duidelijk is, is dat door-accelereren door de versnellingen aanzienlijk soepeler gaat omdat rond het schakelpunt het aan/uit effect erg merkbaar was en dat nu vrijwel weg is.
Ook duidelijk is het in tweede versnelling over een mini rotonde wat voorheen echt wel een zeer constante grip op het gas vereiste maar nu gewoon lekker soepel gaat.
Dus iedereen mag zijn eigen conclusie trekken, waarbij mijn eigen conclusie wel gebaseerd is op het werkelijk rijden met een boosterplug op mijn CB
Daarom had ik ook wel geantwoord op je vraagniet zo defensief, bedoel het goed
Mijn motor is een 2003 model zonder cat, dus aanpassingen aan luchtinlaat worden niet gecompenseerd door de ECU. Daarbij is het bekend dat de motoren standaard arm worden afgesteld EN dat (bij niet cat modellen) je mengsel nog een fractie armer wordt met een open luchtinlaat. Iets rijker laten lopen is dus (volgens mij) een bruikbare optie.mooi dat het goed werkt, ga eens wat meer km op de mijne maken om te kijken of ik überhaupt aanpassing nodig heb
Ik ben de laatste om te beweren dat dat geen goed idee is, maar dat maakt de boosterplug nog geen slecht ideeechter ben ik nog steeds een man van meten is weten. daarom heb ik een pcIII in de 1400 die netjes is afgesteld
Bij mij zit er een Scorpion Stubby Carbon op, en ik heb dus duidelijk (zo langzamerhand) geen PC erop zittenheb nu een titanium scorpion demper met linkpijp op de cb zitten, zit db-killer in
zal afstellen nodig zijn? ik zal wel direct aan de PC moeten zeker?
Rijdt ie goed; afblijven.heb nu een titanium scorpion demper met linkpijp op de cb zitten, zit db-killer in zal afstellen nodig zijn? ik zal wel direct aan de PC moeten zeker?
Rijdt ie goed; afblijven.
Rijdt ie niet goed; aanpassen. Middels PC, boosterplug, luchtfilterring, K&N filter of weer iets anders.
Die viel onder ..........of weer iets anders..........Hebben we de Optitune al gehad?