President Superfour
MF veteraan
- 13 aug 2009
- 10.831
- 31
En, gelukt? Die stuureinden hebben een zeker gewicht en een functie om de trillingen in het stuur tegen te gaan. Nu hebben die proppen met spiegels ook een bepaald gewicht maar ik ben wel benieuwd hoe dat bevalt.Moet gaan lukken, dank.
De meeste paddockstands zijn verstelbaar qua breedte dus ze zouden vlot moeten passen hoor? Ik heb ook een doorsnee paddockstand maar de steunen staan wel op hun uiterste stand. Foto is een ouwertje maar daar zie je de paddockstand goed.Iemand enig idee waar ik aan een brede paddockstand kan komen voor mijn CB1300 van 2004? Tot zover zijn ze overal te smal en past de achterbrug dus niet tussen de paddockstand.
Klopt, vanmiddag om 15:20 uur overgeschreven op naam......cb1300 is verkocht, succes met jullie bikes!
Klopt ook! Al heel wat jaren......... ca. 200 pk aan het achterwiel@president superfour: dikke turbo erop?
De originele accu is ook een Yuasa onderhoudsvrij. Deze zijn juist zeer geschikt om plat te leggen omdat ze waterdicht worden afgesloten nadat ze gevuld zijn met accuzuur. En zodra je een accu besteld voor dit type motor zou je ook de juiste moeten krijgen toch?2 vragen. Voor het eerst dat ik bij een motor zie dat de accu horizontaal ligt ipv rechtop staat. Moet er voor de CB1300 een speciale accu besteld worden? Ik haalde altijd onderhoudsvrije van Yuasa, maar kunnen deze ook bij de CB?
Zoals al gezegd klopt dat niet, zo'n plugje mag amper stroom trekken, zit er een LEDlampje in ofzo? Maar het digitale klokje verbruikt ook wat stroom en waarschijnlijk meer dan die plug. Accu's hebben niet het eeuwige leven inderdaad, is het wellicht de originele nog? Hoewel ik pas 1-2 jaar terug mijn originele uit 2004 heb vervangen. Maar de mijne staat dan ook continue onder de druppellader.Vraag 2. Ik heb van SW-motech een sigarettenaansteker aangesloten direct op de accu. Daar heb ik een usb-plug in gedaan welke er precies in past waardoor ik de waterdichte dop van de sigarettenaansteker nog steeds kan sluiten. Ik merk alleen dat de accu dan na 3 a 4 dagen leeg en ik dus mag gaan duwen. Is dit normaal dat een dergelijke plug de accu zo snel leeg trekt?
Deze heb je nodig...Voor het eerst dat ik bij een motor zie dat de accu horizontaal ligt ipv rechtop staat. Moet er voor de CB1300 een speciale accu besteld worden? Ik haalde altijd onderhoudsvrije van Yuasa, maar kunnen deze ook bij de CB?
Er werd gesproken over een Yuasa vandaar dat ik daar vanuit ging, meerdere merken in alle prijsklasses zijn dus mogelijk.Of deze voor de helft van die prijs; YTZ14-BS, YTZ14S
Dit was zijn vraag, Yuasa kan maar andere merken dus ook. Die van Exide heb ik al een tijdje en bevalt ook prima tot op heden......
Ik haalde altijd onderhoudsvrije van Yuasa, maar kunnen deze ook bij de CB?
Dit was zijn vraag, Yuasa kan maar andere merken dus ook. Die van Exide heb ik al een tijdje en bevalt ook prima tot op heden.
Maar ik denk dat hij eerst zijn eventuele lekstroom op moet zien te lossen, dat is voor geen enkele accu goed. Mòcht er een lekstroom zijn, kan ook zijn dat zijn accu al op z'n einde loopt immers.
Zoals hierboven genoemd inderdaad.
De huidige accu is na 3 a 4 dagen leeg terwijl er alleen maar een sigarettenaansteker met daarin een usb-plug aan de accu zit.
Maar ik heb ondertussen al van verschillende monteurs begrepen dat dit in het eerste geval niet te wijten is aan de accu. De usb plug trekt minimaal stroom en dat is vaak al genoeg om de accu in enkele dagen leeg te trekken waardoor starten niet meer mogelijk is.
Dus dat wordt dan toch een schakelaar ertussen of aan het contact o.i.d. koppelen.
Wel iedereen bedankt voor het meedenken.
Zelf heb ik mijn navi direct aangesloten op de accu maar wel met een stekkertje, dezelfde als mijn druppellader. Bij thuiskomst gaat deze stekker eraf (geen lekstroom maar de navi houder trekt geen stroom) en sluit ik de druppellader aan.Dus dat wordt dan toch een schakelaar ertussen of aan het contact o.i.d. koppelen. Wel iedereen bedankt voor het meedenken.
Terecht opgemerkt maar voor de helft van de prijs mag hij ook de helft minder lang meegaan toch?Pff, die twee accuutjes zijn niet te vergelijken qua techniek en levensduur. Die Yuasa is een gel accu, dat zit wel standaard in de cb1300. Die Exide is een gewone zuur/lood accu. In dit geval is goedkoop duurkoop denk ik. Oja en dont shoot the Messenger
Terecht opgemerkt maar voor de helft van de prijs mag hij ook de helft minder lang meegaan toch?
Bij mij niet, origineel ligt er ook geen gel accu in de CB1300.....Je vergeet dat de accu op z'n kant komt te liggen, dus is een gel accu vereist.
Hejo,
Zijn hier ook nog cb 1000 big one eigenaren te vinden?
Ik ben sinds kort ook een big one eigenaar, super apparaat
Enig nadeel, mijn vriendin zit een beetje ver opgevouwen met haar benen, en ik vind het toch wel prettig als zij ook eens mee kan op een wat langere rit
Iemand hier ervaring met het verlagen/verlengen van de passagiers voetstepjes?
Neem eens een kijkje op www.superfour.nlHejo, Zijn hier ook nog cb 1000 big one eigenaren te vinden? Ik ben sinds kort ook een big one eigenaar, super apparaatEnig nadeel, mijn vriendin zit een beetje ver opgevouwen met haar benen, en ik vind het toch wel prettig als zij ook eens mee kan op een wat langere rit Iemand hier ervaring met het verlagen/verlengen van de passagiers voetstepjes?