De Honda CB1000/1300club Nederland doet niets met (motor)forum oid. Of er iemand zelf een CB1000tipic op heeft gezet weet ik niet, ik heb hem niet gezien in elk geval maar kom hier ook maar sporadisch. We hebben wel een besloten FBgroep voor leden maar het grootste deel van de leden heeft niets met FB, die rijden liever. Maar vanzelfsprekend kom je wel in contact met vele andere Big One eigenaren waaronder ik zelf. De contributie wordt voornamelijk gebruikt voor koffie/frisdrank/snacks en eventueel de veerponten tijdens de toertochten dus als je af en toe meerijdt heb je die kosten er zo weer uit. Een mail aan info@superfour.nl komt bij mij aan dus als je interesse hebt zie ik dat vanzelf.Thnx voor de reacties, Is er een ander topic voor de big one eigenaren ja? Ik zou graag in contact komen met ervaringsdeskundigen. Ik heb ook wat vraagjes over de welbekende NAKS, Is het blok van de cb 1000 idd hetzelfde als die van de cbr 1000 f? Op de superfour website kan ik niet heel veel vinden behalve wat foto's en wat oude specs folders etc. Misschien eens naar een dagje gaan
Thnx voor de reacties,
Is er een ander topic voor de big one eigenaren ja?
Ik zou graag in contact komen met ervaringsdeskundigen. Ik heb ook wat vraagjes over de welbekende NAKS, Is het blok van de cb 1000 idd hetzelfde als die van de cbr 1000 f?
Op de superfour website kan ik niet heel veel vinden behalve wat foto's en wat oude specs folders etc. Misschien eens naar een dagje gaan
Kan iemand mij uitleggen waar het verschil zitten tussen de naked en gekuipte versie?
Of is de kuip het enige verschil en is deze makkelijk te verwijderen?
Heb enorm interesse in de cb 1300, maar liefst een naked rood/wit met abs...
in BE enkel een rood/wit met abs & fairing. of een zwarte met abs & fairing.
en dan nog 1 rood/wit naked zonder abs...
het is een behoorlijke klus om er een nakend van te maken..dus niet zomaar even de kuip demonteren.Kan iemand mij uitleggen waar het verschil zitten tussen de naked en gekuipte versie?
Of is de kuip het enige verschil en is deze makkelijk te verwijderen?
Heb enorm interesse in de cb 1300, maar liefst een naked rood/wit met abs...
in BE enkel een rood/wit met abs & fairing. of een zwarte met abs & fairing.
en dan nog 1 rood/wit naked zonder abs...
Dan had diegene die dat vertelde er bar weinig verstand van.....Ik weet het niet, maar mij is bij aanschaf van de CB verteld dat het enige verschil inderdaad het kuipje zou zijn.
Er staat ergens in NL bij een motorzaak nog een nieuwe 2008 of 2009 naked wit/rode met abs met 0 km maar die kost wel wat!Heb enorm interesse in de cb 1300, maar liefst een naked rood/wit met abs...
Er staat ergens in NL bij een motorzaak nog een nieuwe 2008 of 2009 naked wit/rode met abs met 0 km maar die kost wel wat!
Dat noemen we "overjarig" Willem!Dan is die 9 jaar oud
Dat noemen we "overjarig" Willem!
Zoals Dick al terecht opmerkt; begin er niet aan om een model met kuip om te bouwen naar naked of andersom (of je moet een kreukelaar met kuip op de kop hebben getikt die je snel weer rijdbaar wilt maken);
Zeker een aanrader...k&n filter met filterplaat en andere demper en de powercommander...je kent je motor niet meer terug.(mijn ervaring sinds een paar maanden)Iemand goede of minder goede ervaring met een open luchtfilter en powercommander op de CB1300?
en verbruiksgewijs?Zeker een aanrader...k&n filter met filterplaat en andere demper en de powercommander...je kent je motor niet meer terug.(mijn ervaring sinds een paar maanden)
Is me niet opgevallen dat het meer zou zijn...echter ben ik nooit bezig met verbruikscijfers.en verbruiksgewijs?
hoeveel kilometer pers je uit je tank nog?
Een powercommander komt pas tot zijn recht als deze goed afgesteld is..iedere CB is verschillend kwa verbranding.Zijn er hier die de powercommander hebben geïnstalleerd zonder volledige afstelling op een testbank? En hoe zijn hier de ervaringen mee?