Honda CB1300 Superfour

1e clubrit nadat de coronaregels ietsje versoepelde. www.superfour.nl

FB_1e cb rit.jpg
 
Hoe is het geluid uit de korte G&G demper,ik had eerst de wat langere versie en die klonk best lekker,wel met DB killer erin dan.
Best een lekker geluid.
Heb de demper er inmiddels van af gehaald, ik vind hem te kort.
Had nog een demper met dezelfde aansluitmaat op zolder liggen
Zit er nu op.
Klinkt ook lekker ouderwets lekker
De trillingen rond 4000rpm heb ik onder controle.
In de motor zit een EJK feul module.
Deze heb ik wat anders afgeregeld, en trilling is verdwenen.

cb bos.jpeg
 
Best een lekker geluid.
Heb de demper er inmiddels van af gehaald, ik vind hem te kort.
Had nog een demper met dezelfde aansluitmaat op zolder liggen
Zit er nu op.
Klinkt ook lekker ouderwets lekker
De trillingen rond 4000rpm heb ik onder controle.
In de motor zit een EJK feul module.
Deze heb ik wat anders afgeregeld, en trilling is verdwenen.

Bekijk bijlage 1512186

Deze ziet er ook goed uit,lekker smal zo te zien.
En goed dat je het trillen opgelost hebt.
 
Goedendag allemaal, het was even zoeken naar dit topic. sinds de software update ben ik wat luier geworden met het volgen van mijn favorieten, ik snap nog niet hoe dat werkt denk ik.

ik ben bijna 1 week geleden gevallen met de cb1300 en krijg komende week de restanten bezorgd.
was van plan even hier te kijken of er soms ervaring is welke type voorvork zoveel mogelijk plug and play is, want ik had begrepen dat die krom is.
Maar ik wacht eerst maar even af tot hij er is , of er nog wat van te maken is.
Wel erg fijn mee gereden, 8 dagen door duitsland en Zwitserland, zal binnen kort hopelijk een reisverslag maken en de link wel hier zetten.
 
Goedendag allemaal, het was even zoeken naar dit topic. sinds de software update ben ik wat luier geworden met het volgen van mijn favorieten, ik snap nog niet hoe dat werkt denk ik.

ik ben bijna 1 week geleden gevallen met de cb1300 en krijg komende week de restanten bezorgd.
was van plan even hier te kijken of er soms ervaring is welke type voorvork zoveel mogelijk plug and play is, want ik had begrepen dat die krom is.
Maar ik wacht eerst maar even af tot hij er is , of er nog wat van te maken is.
Wel erg fijn mee gereden, 8 dagen door duitsland en Zwitserland, zal binnen kort hopelijk een reisverslag maken en de link wel hier zetten.

Au das ff minder.
 
Goedendag allemaal, het was even zoeken naar dit topic. sinds de software update ben ik wat luier geworden met het volgen van mijn favorieten, ik snap nog niet hoe dat werkt denk ik.

ik ben bijna 1 week geleden gevallen met de cb1300 en krijg komende week de restanten bezorgd.
was van plan even hier te kijken of er soms ervaring is welke type voorvork zoveel mogelijk plug and play is, want ik had begrepen dat die krom is.
Maar ik wacht eerst maar even af tot hij er is , of er nog wat van te maken is.
Wel erg fijn mee gereden, 8 dagen door duitsland en Zwitserland, zal binnen kort hopelijk een reisverslag maken en de link wel hier zetten.

Oh nee, mijn oude motor ;( Had het berichtje niet eerder gezien. Met jou alles in orde hoop ik? Hopelijk kan je hem weer oplappen. Het is een prima reis motor. Ik heb er heel Europa mee gezien
 
CB heeft een vrij lange voorvork btw. Zover ik weet is er niet veel plug en play
 
Ik ben nieuw in deze groep, even voorstellen, ik ben NFH en ben even afwezig geweest van het Forum. Ik heb diverse motoren gehad en ik heb deze week een
CB 1300 van 2003 gekocht waar ik erg enthousiast over ben:]

Ik heb wel meteen een vraag aan jullie, ik wil de motor laten afstellen middels een PowerCommander. Ik vond bijgaand artikel over een te beperkte luchttoevoer, heeft een van jullie ervaring met afstellen middels PC bij de CB en/of met de beperkte luchttoevoer die in dit artikel wordt besproken?

Mochten jullie tips hebben over een tuning center, ik ben op zoek in de regio Den Haag.:}

B.v.thanks!
IMG_1008.jpg
IMG_1048a.jpg
 
Welkom, ik ben ook bezig met het finetunen van de CB
Heb er een EJK module in zitten
Kat verwijderd en de lambda sensoren er uit
ECU loop in de open loop en met de EJK is het mengsel goed af te regelen
Luchtfilter moet ik nog aanpassen en ik wil ook het pair systeem afsluiten.
Ik zit ook in Den Haag, wellicht kom ik je ergens tegen.
Grtzz
 
Goedendag allemaal, het was even zoeken naar dit topic. sinds de software update ben ik wat luier geworden met het volgen van mijn favorieten, ik snap nog niet hoe dat werkt denk ik.

ik ben bijna 1 week geleden gevallen met de cb1300 en krijg komende week de restanten bezorgd.
was van plan even hier te kijken of er soms ervaring is welke type voorvork zoveel mogelijk plug and play is, want ik had begrepen dat die krom is.
Maar ik wacht eerst maar even af tot hij er is , of er nog wat van te maken is.
Wel erg fijn mee gereden, 8 dagen door duitsland en Zwitserland, zal binnen kort hopelijk een reisverslag maken en de link wel hier zetten.
Jammer om te lezen van jouw schade, een plug & play voorvork is een andere CB1300 voorvork lijkt me? Als de schade beperkt is heb je wellicht alleen binnenpoten nodig, dan blijven de kosten beperkt. Of wil je graag een USD oid.? Dat is vaak veel werk omdat de CB1300 best een lange voorvork heeft en ook een zwaardere motorfiets is. Ik zie wel eens - met bussen - verlengde USD's van lichtere motoren maar dat met die bussen staat mij niet aan, zo'n voorvork is toch wel een essentieel onderdeel van de motor. Kroonplaten maken, voorwiel, remmerij, spatbord, koplamp en tellerbak weer monteren; het lijstje met benodigde spullen wordt nogal lang. Ik heb nu geen gebruikte voorvork meer op voorraad maar wellicht ben je al geholpen inmiddels? Ik ben ook niet meer zo actief op M-F maar je kunt wellicht beter terecht op www.superfour.nl of via info@superfour.nl.
 
Ik ben nieuw in deze groep, even voorstellen, ik ben NFH en ben even afwezig geweest van het Forum. Ik heb diverse motoren gehad en ik heb deze week een
CB 1300 van 2003 gekocht waar ik erg enthousiast over ben:]

Ik heb wel meteen een vraag aan jullie, ik wil de motor laten afstellen middels een PowerCommander. Ik vond bijgaand artikel over een te beperkte luchttoevoer, heeft een van jullie ervaring met afstellen middels PC bij de CB en/of met de beperkte luchttoevoer die in dit artikel wordt besproken?

Mochten jullie tips hebben over een tuning center, ik ben op zoek in de regio Den Haag.:}

B.v.thanks!
Aha, die grijze CB1300 stond een tijdje op Marktplaats, was dat niet bij een motorzaakje in Dordrecht of Ridderkerk ofzo? Er zijn diverse clubleden die de luchtfiltermodificatie hebben gedaan, meestal icm. een K&N filter. Dan heb je de bij deze motoren welbekende dip bij 3.500-4.000 toeren wel aardig te pakken. Dan eventueel een andere uitlaat (die heb je al zo te zien) en als je verder wilt gaan inderdaad een PC incl. af laten stellen. Volgens mij is er een adresje in Alphen adRijn maar dat kunnen we uitvinden. Meer info via www.superfour.nl of info@superfour.nl
 
Oh nee, mijn oude motor ;( Had het berichtje niet eerder gezien. Met jou alles in orde hoop ik? Hopelijk kan je hem weer oplappen. Het is een prima reis motor. Ik heb er heel Europa mee gezien

Inmiddels is de motor weer gerepareerd en rijd ik er weer op.
hij voelt net zo aan als voorheen, beter zelfs nu de achterband niet meer vierkant is en de voorband voor de zekerheid ook vervangen is.
De binnenpoten had ik al vervangen, maar nu terug geplaatst omdat dit niet het lekker verhielp, voorheen . Nadat de voorvork naar HK was geweest lekte deze niet meer, dus was de oorzaak mijn niet correcte installatie vd keerringen en/of het gebruik van SKF keerringen door HK.
Na de crash en het terugplaatsen vd oude binnenpoten en de skf keerringen die door HK zijn geplaatst is de voorvork wederom olie dicht.
Bij HK zei men dat als hij weer ging lekker de volgende stap was om nieuwe buitenpoten te monteren wat toch zeker 250 euro per kant zou zijn, gelukkig is dit dus niet nodig, dit was voor het ongeval al zo en nu dus nog.
het linker pedaal met schakelstang e.d is vervangen, Boonstra parts had deze 2 hands voor 70 euro.
De koplamp was ook gescheurd, het plastic heb ik gelijmd en dit houd prima, alleen de plastic houder waar het ronde koplamp glas invalt is al 100 euro origineel, dus dat was wel een half uurtje zorgvuldig lijmen waard. Een alie express completekoplamp is inmiddels binnen voor 15 euro, ziet er prima uit, maar de originele werkt nog prima.

Ik kan inmiddels op mijn zij liggen sleutelen op een rubber matje op de oprijlaan, onder mijn recentelijk aangeschaft oude buscamper.
Aangezien ik 29 Juni gevallen ben, is het inmiddels 2 maanden later, maar ik kan nu een maand al het meeste weer doen, los van de idiote temperaturen van 35 graden ;)
ik ga nog een nieuw voorspatbord bestellen, deze is slechts 70 euro dus dat is nog wel te doen, van een intruder 1500 is die ongeveer 400,voor het vergelijk ;)
 
Gelukkig, goed om te horen je weer alles kunt en dat de motor weer rijdt. Ik mis die cb wel een beetje.

ik heb hier nog een ongespoten imitatie spatbord voor een CB liggen. € 25,- incl verzenden. Laat maar weten of je daar interesse in hebt.
 
Aha, die grijze CB1300 stond een tijdje op Marktplaats, was dat niet bij een motorzaakje in Dordrecht of Ridderkerk ofzo? Er zijn diverse clubleden die de luchtfiltermodificatie hebben gedaan, meestal icm. een K&N filter. Dan heb je de bij deze motoren welbekende dip bij 3.500-4.000 toeren wel aardig te pakken. Dan eventueel een andere uitlaat (die heb je al zo te zien) en als je verder wilt gaan inderdaad een PC incl. af laten stellen. Volgens mij is er een adresje in Alphen adRijn maar dat kunnen we uitvinden. Meer info via www.superfour.nl of info@superfour.nl

Hij stond inderdaad op Marktplaats maar heb hem particulier aangekocht, fiets ziet er als nieuw uit met slechts 27.000 km. Zal eens kijken in Alphen, dank je. Die luchtfilter modificatie, heb je daar meer info over, over hoe dat aan te pakken?
 
Welkom, ik ben ook bezig met het finetunen van de CB
Heb er een EJK module in zitten
Kat verwijderd en de lambda sensoren er uit
ECU loop in de open loop en met de EJK is het mengsel goed af te regelen
Luchtfilter moet ik nog aanpassen en ik wil ook het pair systeem afsluiten.
Ik zit ook in Den Haag, wellicht kom ik je ergens tegen.
Grtzz

Dank je, ik probeer binnenkort even een dagje te plannen om te kijken wat er met dezeallemaal
al is gebeurd. Ik heb begrepen dat er een K&N filter inzit, eerst maar eens de db-killer uit de uitlaat
gehaald want dat is geen goede combi. Moet zeggen dat die CB 1300 zo wel echt lekker klinkt :}

Het pair-systeem, wat is dat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan