Honda CB1300 Superfour

Dit ziet er inderdaad goed uit, waar koop je zoiets?

Ik had een soortgelijke ring bij MF-er Dickcb besteld. Is alweer een tijdje geleden en volgens mij is hij niet heel actief meer op het forum. Je zou hem een PB kunnen sturen. Misschien heeft hij nog wat liggen
 
Inmiddels is de motor weer gerepareerd en rijd ik er weer op.
hij voelt net zo aan als voorheen, beter zelfs nu de achterband niet meer vierkant is en de voorband voor de zekerheid ook vervangen is.
De binnenpoten had ik al vervangen, maar nu terug geplaatst omdat dit niet het lekker verhielp, voorheen . Nadat de voorvork naar HK was geweest lekte deze niet meer, dus was de oorzaak mijn niet correcte installatie vd keerringen en/of het gebruik van SKF keerringen door HK.
Na de crash en het terugplaatsen vd oude binnenpoten en de skf keerringen die door HK zijn geplaatst is de voorvork wederom olie dicht.
Bij HK zei men dat als hij weer ging lekker de volgende stap was om nieuwe buitenpoten te monteren wat toch zeker 250 euro per kant zou zijn, gelukkig is dit dus niet nodig, dit was voor het ongeval al zo en nu dus nog.
het linker pedaal met schakelstang e.d is vervangen, Boonstra parts had deze 2 hands voor 70 euro.
De koplamp was ook gescheurd, het plastic heb ik gelijmd en dit houd prima, alleen de plastic houder waar het ronde koplamp glas invalt is al 100 euro origineel, dus dat was wel een half uurtje zorgvuldig lijmen waard. Een alie express completekoplamp is inmiddels binnen voor 15 euro, ziet er prima uit, maar de originele werkt nog prima.

Ik kan inmiddels op mijn zij liggen sleutelen op een rubber matje op de oprijlaan, onder mijn recentelijk aangeschaft oude buscamper.
Aangezien ik 29 Juni gevallen ben, is het inmiddels 2 maanden later, maar ik kan nu een maand al het meeste weer doen, los van de idiote temperaturen van 35 graden ;)
ik ga nog een nieuw voorspatbord bestellen, deze is slechts 70 euro dus dat is nog wel te doen, van een intruder 1500 is die ongeveer 400,voor het vergelijk ;)
Onderpoten heb ik recent nog voor €.100,-/set gebruikt + verzendkosten verkocht naar Engeland, hoeft niet zo duur te zijn. Linker pedaal met schakelstang had ik ook wel gehad en dan voor wat minder maar Boonstra is een bedrijf, voor mij is het hobby. ;) Een koplampschaal kost origineel nog wel iets meer dan €.100,- helaas, heb er recent nog eentje gekocht. Chinese zooi van Ali blief ik niet, heb al teveel inferieure zooi daar vandaan zien komen. Heeft die koplamp een stadslicht en een EU spec reflector? :? Een zilvergrijs voorspatbord heb ik ook nog wel op voorraad denk ik......
 
Welkom, ik ben ook bezig met het finetunen van de CB
Heb er een EJK module in zitten
Kat verwijderd en de lambda sensoren er uit
ECU loop in de open loop en met de EJK is het mengsel goed af te regelen
Luchtfilter moet ik nog aanpassen en ik wil ook het pair systeem afsluiten.
Ik zit ook in Den Haag, wellicht kom ik je ergens tegen.
Grtzz
Mag ik vragen hoe je die kat hebt verwijderd, er gewoon tussenuit gezaagd en een leeg stuk pijp tussen gezet? :?
 
Dit ziet er inderdaad goed uit, waar koop je zoiets?
Deze komt via iemand op FB in de Honda CB1300 Owners groep maar hij verkoopt ze ook wel via eBay, geen idee hij ze daar nu nog steeds aanbied. Prijs was vergelijkbaar met die RVS ring van Dick op Marktplaats. Ik heb er ooit op verzoek van wat clubleden 5 tegelijk gekocht in Engeland, dan vallen de verzendkosten per stuk mee en worden ze zelfs nog goedkoper. Wellicht heb ik er nog eentje maar ben niet zeker. Er zijn ook hele fraaie geCNCde aluminium ringen in Japan van TSW Racing te bestellen maar die gaan hard richting de €.100,- om ze op je deurmat te krijgen.
 
Ik krijg het gevoel dat ik je even daar moet mailen:Y

Een katvervanger lijkt nog een ding te worden, iemand een idee waar ze deze nog verkopen voor de CB?
Die mail zou dan bij mij aankomen ;) . Ik heb nog nooit een katvervanger gezien voor een CB1300. Hij zit er pas vanaf 2008 tussen, daar zit een 4-in-2-in-1 bochtenset met dus een katalysator op. Alle 2003-2007 CB1300's hebben een 4-in-1 zonder kat. Ik zou dan eerder de bochtenset geheel wisselen voor het oudere type, kun je hem mooi gelijk rondom hoogglans polijsten voor montage!

Bochten hoogglans.jpg
 
Ik heb ook nog even jullie advies nodig over de banden, er zitten nu Bridgestone bt023 Battlax banden op. Rijden jullie ook deze banden? Heb zelf meer ervaring met Michelin Pilot Power 2CT banden. Daarnaast ligt er nu 120/70/17 op en 180/55/17, rijden jullie ook met deze maten of wordt er ook wel voor 190 gekozen?
 
Ik heb ook nog even jullie advies nodig over de banden, er zitten nu Bridgestone bt023 Battlax banden op. Rijden jullie ook deze banden? Heb zelf meer ervaring met Michelin Pilot Power 2CT banden. Daarnaast ligt er nu 120/70/17 op en 180/55/17, rijden jullie ook met deze maten of wordt er ook wel voor 190 gekozen?
De eeuwige bandenvraag......... iedereen heeft een voorkeur of juist afkeer van een bepaald merk terwijl de ander er totaal anders over denkt. 190 is één maat breder en past dus op de velg maar uiteindelijk effect is minder dan 10 mm omdat de band iets geknepen wordt op de smallere velg. Minimaal van invloed op de ronding van de band maar toch. Ik heb ook Bridgestones maar rijdt bv. never nooit niet in de regen. Hoe een band zich op een nat wegdek houd heb ik dus geen belang bij. Maar elke band van een goed merk in de juiste maat kan meer aan dan de gemiddelde rijder! :]O-)
 
Ik heb ook nog even jullie advies nodig over de banden, er zitten nu Bridgestone bt023 Battlax banden op. Rijden jullie ook deze banden? Heb zelf meer ervaring met Michelin Pilot Power 2CT banden. Daarnaast ligt er nu 120/70/17 op en 180/55/17, rijden jullie ook met deze maten of wordt er ook wel voor 190 gekozen?
Heb zelf de Pilot Power 3 er nu voor de 2x op liggen,en zou zeker ook voor de 3x voor deze gaan.Bevallen mij uitstekend.
 
Minder hitte ? heb ze ooit uit de uitlaten van de Blackbird zitten hakken/ boren . Was idd minder warm bij de enkels. Voor de rest totaal geen verschil.

Maar om dit nu bij de Cb te doen ?,zie ik ook ff nut niet zo van in :?. Maar dat lezen we vast nog wel hier :Y of dat wat oplevert.
Dan is het monteren van een strak gepolijste 2003-2007 bochtenset eenvoudiger en dan de 2008> bochtenset met cat verpatsen of ophangen in de schuur! :]
 
Hebben jullie ervaring met het stuur, ik heb nu een vrij recht streetfighter stuur, dit rijdt helaas echt killing
i.c.m.een passagier.
Het stuur is ook weer zoiets; de ene wil alleen origineel (heb ik eventueel) en de ander wil veel breder/hoger/rechter. De oude eigenaar van de jouwe waarschijnlijk het laatste. Ik heb ook nog wel een (ietwat verkleurd) rood streetfighterstuur liggen. Met dezelfde kromming als origineel maar iets breder en iets lager. Kost niet veel en kun je eens mee experimenteren qua zithouding. Daar heb ik de stuurgewichten ook bij, bij het originele stuur niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan