Honda CB1300 Superfour

Ik heb er Dunlop sportsmart MK3 op gezet, super tevreden er over.
Gisteren een dagje circuit er mee gedaan.
Ging super met de dikke CB.
zolder.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er Dunlop sportsmart MK3 op gezet, super tevreden er over.
Gisteren een dagje circuit er mee gedaan.
Wij zijn net terug uit de Alpen met de MK3's op KTM 1290GT en Blackbirds.
Geen krimp gegeven, en achter tot aan de rand gekomen. Ging niet echt rustig.... Zelfs niet met 3 koffers en een tanktas.
Zelfs bij 2 graden in de mist (bovenop de bergpas) op nat wegdek kon ik er nog heel aardig mee wegkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pek
Ik heb ook nog even jullie advies nodig over de banden, er zitten nu Bridgestone bt023 Battlax banden op. Rijden jullie ook deze banden? Heb zelf meer ervaring met Michelin Pilot Power 2CT banden. Daarnaast ligt er nu 120/70/17 op en 180/55/17, rijden jullie ook met deze maten of wordt er ook wel voor 190 gekozen?
Zoals eerder al werd gezegd is dit DE eeuwenoude vraag/discussie. Maar om je toch nog een ervaring te geven, ik rijd al enige tijd met de Bridgestone T31 en daarvoor de T30. Afgelopen september tijdens een weekje in Duitsland enkele dagen regen gehad. Maar dan ook echt regen. Nooit geweten dat er zo veel naar beneden kon komen op 1 dag. De lijnen op de weg waren al niet meer zichtbaar. De motor / banden voelden zelfs toen erg vertrouwd en hebben geen moment twijfel gebracht. En dat terwijl ik normaal gesproken geen regenrijder ben.
Ik ben geen circuitrijder, maar ik zet de motor wel graag de bocht door. Meestal ben ik na ongeveer 11.000km toe aan nieuwe banden.
 
Ik rij zelf met de michelin road 5. Bevalt prima. Met de zachtere pirelli's of bridgestones eet de cb ze aardig op denk ik. Volgende week een afspraak maken bij een dyno testbank, met het luchtfilterhuis aanpassing en k&n filter, pairblock platen en een andere uitlaat eens kijken hoe het mengsel is. Dan evt kijken voor een ecu flash of pc5.
 
Ik rij zelf met de michelin road 5. Bevalt prima. Met de zachtere pirelli's of bridgestones eet de cb ze aardig op denk ik. Volgende week een afspraak maken bij een dyno testbank, met het luchtfilterhuis aanpassing en k&n filter, pairblock platen en een andere uitlaat eens kijken hoe het mengsel is. Dan evt kijken voor een ecu flash of pc5.
De Pirelli en Bridgestone concurrenten van de Road 5 zijn juist niet zachter, ze zijn juist stijver en hebben een vergelijkbare compound.
 
Mijn CB staat ook al enige tijd lekker warm droog in de garage, maar sinds enkele dagen liggen er steeds nieuwe groene vlekken vloeistof op de grond.
Enig idee of dit langs de getoonde bout komt gekropen?
 

Bijlagen

  • 20201209_132056.jpg
    20201209_132056.jpg
    300,4 KB · Weergaven: 17
  • 20201209_132132.jpg
    20201209_132132.jpg
    89 KB · Weergaven: 20
De onderste M6 bout is de aftapplug in de waterpomp voor de koelvloeistof, daar zit een koperen sluitringetje achter dat kan lekken. Hoort vervangen te worden zodra de koelvloeistof is afgetapt maar wordt vaak "vergeten". Maar ik zie daar geen druppel aan hangen. wel onderaan je framebuis. Daarboven komt het dus vandaan maar er zijn meer verbindingen die kunnen lekken. De slangen (klembanden) op de waterpomp en de waterpomp zelf bestaat ook uit delen met een pakking/O-ring etc. Om te starten maar eens je schakelpedaal demonteren en de kunststof tandwielkap verwijderen. 5 minuten werk maar dan krijg je beter zicht op alles dat daarachter zit.
 
Woensdag alles schoongemaakt, maar nu ligt er weer wat vloeistof. Het komt langs de bout gekropen van mijn 2e foto hierboven. Op de 1e foto is maar een heel klein stukje van het boutje te zien, net boven het rubberen slangetje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan