Honda CB1300 Superfour

Haha, snap ik.. Ik mis eigenlijk een forum of kennisbank voor de cb1000, alles lijkt om de 1300 te gaan. Volledig systeem wisselen/ruilen hoeft niet duur te zijn toch?
Bij de club is kennis zat aanwezig hoor, kwestie van lid worden en met de andere leden overleggen. Die club is wat minder van de fora en wat meer van het rijden. :] :] :]

Omdat complete uitlaatsystemen voor de CB1000 nogal zeldzaam zijn en mede daardoor kostbaar denk ik niet dat je iemand gaat vinden die dat - gratis - om gaat ruilen voor een verbouwde originele bochtenset met vervangingsdemper. Op Buyee is er nog wel wat te vinden in Japan maar daar zitten wat haken en ogen aan.
 
Iemand hier ervaring met een topkoffer(rek) op zijn óf haar CB1300?

Ik ben rond aan het zoeken naar een niet al te grote koffer en het liefst ook een kleiner rek. Bijv. bet rekje van de SW-motech is wel een mooie.

V.w.b. de koffer zoek ik in ieder geval een koffer waarin je de spullen vast kun maken. Dit omdat ik na een rit met een niet volgepropte koffer, niet alles door elkaar wil hebben.

Hopelijk zijn er hier ervaringen. Ik heb een tanktas, maar wil toch nadenken over een topkoffer.
 
ik had een rek met givi plaat erop. werkte prima, wat valt erover te vertellen?

Foto's zijn makkelijk om een beeld te krijgen van hoe alles zit. Verder vraag ik vooral meningen omtrent gebruiksgemak.

Zoals ik al aangaf hebben alle topkoffer van SW-MOTECH geen band o.i.d. in de koffer om kleinere inhoud op zijn plek te houden. Lijkt mij persoonlijk niet handig omdat alles door de koffer gaat zwerven.
 
Iemand hier ervaring met een topkoffer(rek) op zijn óf haar CB1300?

Ik ben rond aan het zoeken naar een niet al te grote koffer en het liefst ook een kleiner rek. Bijv. bet rekje van de SW-motech is wel een mooie.

V.w.b. de koffer zoek ik in ieder geval een koffer waarin je de spullen vast kun maken. Dit omdat ik na een rit met een niet volgepropte koffer, niet alles door elkaar wil hebben.

Hopelijk zijn er hier ervaringen. Ik heb een tanktas, maar wil toch nadenken over een topkoffer.

Ik heb veel ervaring met het rekje SW-motech en Kappa topkoffer. Hij bevalt mij prima. Qua rijden merk je niet dat hij achterop zit. Deze topkoffer is vrij groot, er zitten geen banden in om spullen vast te maken. Er zijn ook kleinere koffers te koop voor dit rek. Ik doe mijn pak erin als ik ergens ben. Of er gaat een tas met boeken in.

1zd3bk0.jpg


2qcji21.jpg


1z5kx0h.jpg
 
Ik heb veel ervaring met het rekje SW-motech en Kappa topkoffer. Hij bevalt mij prima. Qua rijden merk je niet dat hij achterop zit. Deze topkoffer is vrij groot, er zitten geen banden in om spullen vast te maken. Er zijn ook kleinere koffers te koop voor dit rek. Ik doe mijn pak erin als ik ergens ben. Of er gaat een tas met boeken in.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

MiranCB, dat ziet er netjes uit. Welke inhoud heeft die koffer? En zat die bodemplaat voor de koffer er standaard bij of heb je die er los bij moeten halen?
 
MiranCB, dat ziet er netjes uit. Welke inhoud heeft die koffer? En zat die bodemplaat voor de koffer er standaard bij of heb je die er los bij moeten halen?
De koffer is 46 liter..de beugel is van sw motech..en in dit geval de plaat ook..echter zijn de meesten platen van givi.
Het losse rekjes wil ik voor de cb1300 nog een keer gaan verbeteren (laserbank) :Y
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
ben eigenlijk op zoek naar een iets minder lawaaierige uitlaat.
Maatje van me heeft een big one staan met wat schade..deze word verkocht in onderdelen...zal eens kijken wat voor uitlaatsysteem er op zit.
 
De koffer is 46 liter..de beugel is van sw motech..en in dit geval de plaat ook..echter zijn de meesten platen van givi.
Het losse rekjes wil ik voor de cb1300 nog een keer gaan verbeteren (laserbank) :Y

Als de koffer geen banden heeft o.i.d. om de inhoud op zijn plaats te houden gaat alles toch door de koffer zwerven tijdens het rijden? Dat lijkt mij heel onhandig als ik bijv alleen wat kleine spulletjes en een broodtrommel meeneem. Dan is alles kapot gestuiterd als ik op de bestemming ben aangekomen.
 
Maatje van me heeft een big one staan met wat schade..deze word verkocht in onderdelen...zal eens kijken wat voor uitlaatsysteem er op zit.
Hoogstwaarschijnlijk levert ie meer op als hij compleet wordt verkocht en blijft hij niet met de meeste onderdelen zitten, heeft ie forse schade?
 
Zo, de CB staat klaar.
Morgen in de vroegte opweg naar Innsbruck.
Vanuit daar lekker binnendoor een rondrit door Oostenrijk, Italie, Slovenie, Kroatie, Bosnie en Herzogevina, Montenegro, Servie, Roemenie, Hongarije, Slowakije, Oostenrijk en weer terug in 2 weekjes.
Motor enkele weken geleden al volledige beurt gegeven, inclusief nieuwe sloffen, de bridgestone T31. (al een paar set's T30's versleten, en heel tevreden over)

ps. als ik terug kom heb ik in 1 jaar en 1 maand 23000km gereden (naast mijn andere motoren:P) :]

foto reportage volgt als ik thuis ben
 
Zo, de CB staat klaar.
Morgen in de vroegte opweg naar Innsbruck.
Vanuit daar lekker binnendoor een rondrit door Oostenrijk, Italie, Slovenie, Kroatie, Bosnie en Herzogevina, Montenegro, Servie, Roemenie, Hongarije, Slowakije, Oostenrijk en weer terug in 2 weekjes.
Let even op: de Stelvio is dicht vanwege een grote instorting/aardverschuiving.
 
Zijn hier nog CB1000 rijders te vinden..? Het vorige deel is nogal abrupt gesloten en kan niks nieuws vinden over de kleine broer van de 1300.. Heb onderstaande fiets gescoord en ben eigenlijk op zoek naar een iets minder lawaaierige uitlaat. Misschien iemand die dat juist prachtig vindt en een ruiltje ziet zitten? Ik ben niet op zoek naar een standaard uitlaat, gewoon iets moois carbon-achtigs of iets.

[afbeelding]
[afbeelding]


Deze komt me bekent voor.

8-)
 
Help!!

Vandaag HEL rem- en koppelingsleidingen ontvangen.

Wat mij opvalt is dat de koppelingskabel erg lang is terwijl dat de kabel van mijn CB, nadat deze na ongeveer 40cm onder mijn tank verwijnt, overgaat in een volledig metalen onbeweegbare leiding.
Voor zover ik overal kan zien is dit standaard bij de CB1300.

Vandaar de vraag of jullie hier ervaring mee hebben? Moet die nieuwe leiding nog aangepast worden, wat mij heel vaag lijkt?
 
In sommige gevallen zie ik de nieuwe leiding slechts tot aan de stalen leiding op de motor, die zit dan met een speciale koppeling net onder de tank daarop aangesloten. Maar als hij zo lang is dan kan hij toch de complete leiding vervangen neem ik aan?
 
In sommige gevallen zie ik de nieuwe leiding slechts tot aan de stalen leiding op de motor, die zit dan met een speciale koppeling net onder de tank daarop aangesloten. Maar als hij zo lang is dan kan hij toch de complete leiding vervangen neem ik aan?

Het lijkt mij ook dat die vervangen kan worden, maar volgens mij ga je dan voorbij aan het nut van de stalen leiding. Een dergelijke stalen buis zet natuurlijk helemaal niet uit, dus beter kan eigenlijk niet zou ik zeggen. Dus dan zou het toch slimmer zijn om die niet te verwijderen en alleen het korte stukje van stuur naar tank te vervangen. Niet dat dat nou zo veel verschil zal maken, maar het oog wil ook wat. Of heb ik het mis?
 
Persoonlijk merkte ik niet zo heel veel verschil met stalen leidingen. Inderdaad voornamelijk de looks. Maar als HEL een lange slang voor de koppeling maakt zullen ze dat niet voor niets doen toch? Ze draaien al een tijdje mee immers.
 
Help!!

Vandaag HEL rem- en koppelingsleidingen ontvangen.

Wat mij opvalt is dat de koppelingskabel erg lang is terwijl dat de kabel van mijn CB, nadat deze na ongeveer 40cm onder mijn tank verwijnt, overgaat in een volledig metalen onbeweegbare leiding.
Voor zover ik overal kan zien is dit standaard bij de CB1300.

Vandaar de vraag of jullie hier ervaring mee hebben? Moet die nieuwe leiding nog aangepast worden, wat mij heel vaag lijkt?

Ik heb de hele koppelingsleiding vervangen voor een stalen,werkt uitstekend hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan