Honda CB1300 Superfour

Het lijkt mij ook dat die vervangen kan worden, maar volgens mij ga je dan voorbij aan het nut van de stalen leiding. Een dergelijke stalen buis zet natuurlijk helemaal niet uit, dus beter kan eigenlijk niet zou ik zeggen. Dus dan zou het toch slimmer zijn om die niet te verwijderen en alleen het korte stukje van stuur naar tank te vervangen. Niet dat dat nou zo veel verschil zal maken, maar het oog wil ook wat. Of heb ik het mis?
Een stalen koppelingsleiding is so-wie-so nutteloos. Een sponzig gevoel wat de rubberen leiding kan veroorzaken valt al helemaal weg in het sponzige gevoel wat je krijgt als je de koppeling bedient.

De reden dat je een complete leiding krijgt i.p.v. alleen de vervanging van het rubberen deel is tweeledig:
1. Minder kans op lekkage door minder overgangen/connectoren.
2. Prijs. Een complete leiding met 2 banjo's is goedkoper dan een deelleiding die eindigt in de dure Honda-connectors.
 
Een stalen koppelingsleiding is so-wie-so nutteloos. Een sponzig gevoel wat de rubberen leiding kan veroorzaken valt al helemaal weg in het sponzige gevoel wat je krijgt als je de koppeling bedient.
.

Heb nu niet het idee dat ik een sponzig gevoel heb in mijn koppeling,maar gezien die erbij zat gewoon vervangen en het werkt verder prima. ;)
 
Vandaag de Honda nog even uitgelaten. Kon nu nog, want de komende dagen zou er wel eens zout kunnen worden gestrooid.
 
Jongens, mijn trouwe CBtje staat te koop. Ik post hem hier ook maar even. Misschien heeft iemand interesse in een tweede. Of in een CB die je gewoon in de pekel kunt rijden ;)

Honda CB1300 voor weinig
 
Wie kan mij helpen? Moet de teller unit van mijn CB uit elkaar halen omdat het pinnetje van mijn boord computer weg gedoken/ klem zit.

Laat maar zitten, al gevonden. Dacht dat die 2kapjes achterop maar afdek kapjes waren |(

Eigenlijk een klusje wat al heel lang op staat, maar heb eerst mijn af gebrande Moto Morini weer in orde gebracht :]
 
Laatst bewerkt:
Groetjes! :W Pek

pMcJCzK.jpg
 
De SMT bleek een stuk meer afgeleefd dan ik bij aankoop inschatte :/
Waarschijnlijke waterschade, niet kloppende kilometerstand, oververhitting en niet starten wanneer warm maakte dat ik em na een jaar alweer in heb geruild.
Wel eerst de meeste opties eraf gehaald, 200 euro aan uitlaten, boutjes en moertjes om 1200 euro aan Akra's, breedstralers en meer van dat spul te verkopen. De topkoffer leeft voort op m'n VFR *O*

Wanneer ie het deed was het een erg leuke motor overigens
 
Realiseerde mij net dat ik nog altijd geen vakantie foto's heb geplaatst.
Inmiddels wel al 2x met de CB op vakantie geweest naar de Balkan afgelopen jaren. ( Naast mijn vakanties met de Moto Morini corsaro en de Honda vfr400r(nc30))
Helaas zijn al mijn foto's met mijn vorige telefoon verloren gegaan, op een enkeling na:
Montenegro- durmitor park
IMAG0846 (1).jpg

Roemenië- transalpina (transfaragasan helaas gesloten )
IMAG0101 (1) (1).jpg

In mei dit jaar staat de vakantie naar Griekenland op de planning. Alleen misschien met een Ducati multistrada of Honda africa twin. Misschien toch iets geschikter voor mijn reizen;)
26 maart een proefrit op beide motoren.
Ondanks de beperkte bagage mogelijkheden, en af en toe wegen waar het asfalt stop heeft de CB mij op een leuke manier op de mooiste plekjes van Europa gebracht
 
  • Leuk
Waarderingen: Pek
Hopelijk kijkt er nog wel eens iemand hier, ik kan namelijk wel wat hulp gebruiken.
Mijn richtingaanwijzer achter is afgebroken. Nu wil ik deze vervangen met een originele maar zal de oude er dan eerst af moeten halen. Vanwege de 'stroomkabel' kan ik de richtingaanwijzer maar enkele mm's los halen van het spatbord. Zo kan ik dus niet zien hoe ik de kabel los moet halen.

Help!
 
Klopt, achterpaneel (incl. achterlicht) verwijdeen en je komt bij de stekkerpartij. Succes.

Lekker handig.
Ik kan trouwens nergens richtingaanwijzers vinden in dezelfde maat. Mijn huidige zijn 13.2cm, maar haast overal waar ik zoek of om informatie vraag zijn ze 11,7.
 
Terug
Bovenaan Onderaan