Honda cb175 ' 71

chris 708

MF veteraan
5 jan 2011
1.245
311
Den Dolder
Beste liefhebbers van ouwe meuk.
Ik kan een Honda cb175 overnemen maar vindt geen vergelijkingsmateriaal op Mp .
Waren deze zo slecht dat ze allemaal verschoot zijn of worden ze thuis geknuffeld en niet verkocht ?
Het is een leuk motortje om te zien in ieder geval.
 
Ik denk niet dat er uberhaupt heel veel verkocht zijn, wie gaat er nou een motorrijbewijs halen om daarna op een 175 cc rond te knorren?
Een beetje snelle Zundapp is nog sneller.
 
Tvdh gaat denk ik een beetje kort door de bocht of ontbeert enig historisch perspectief. In 1971 was een 650cc een kanon. Maar er waren hele volksstammen die op 125cc tot een 250cc rondreden. De norm waren een beetje de Japanse tweetakten van 250, 350cc. Een motorrijbewijs halen was een makkie. Drie maanden oefenvergunning en een rondje CBR.
De CB175 was volgens mij in Nederland niet heel populair, hij was ongeveer net zo duur als een veel snellere RD250 of een GT350. In Engeland zijn meer van deze fietsjes verkocht.
Ja, een CB175 is mooi, technisch en uiterlijk. Maar ik zou er alleen een willen als ik er een emotionele binding mee had.
 
Inderdaad weinig van verkocht in NL,de 125 of 250cc waren populairder,verder is een Honda uit die tijd best betrouwbaar mits goed onderhouden.
Dus als je het een leuk fietsje vind gewoon doen.
 
Laatst bewerkt:
Begrijp me niet verkeerd, het is een hartstikke leuke motor.
Ik zelf ben in het bezit van de grotere broer, een 750 uit 72, in 1971 waren 2 takten ook nog ontzettend populair, vele reden zoals hier boven gezegd werd op Yamaha RD´s, Suzuki T´s.

Een maat van mijn heeft een Cb 125 uit 74, die ze je wel eens vaker, of de 200 cc variant, waarom je de Cb 175 minder ziet als de Cb 125 of 200 kan ik dan weer niet goed inschatten, misschien had dat met de prijs te maken.
 
Begrijp me niet verkeerd, het is een hartstikke leuke motor.
Ik zelf ben in het bezit van de grotere broer, een 750 uit 72, in 1971 waren 2 takten ook nog ontzettend populair, vele reden zoals hier boven gezegd werd op Yamaha RD´s, Suzuki T´s.

Een maat van mijn heeft een Cb 125 uit 74, die ze je wel eens vaker, of de 200 cc variant, waarom je de Cb 175 minder ziet als de Cb 125 of 200 kan ik dan weer niet goed inschatten, misschien had dat met de prijs te maken.
Zijn ook maar een 4 tal jaren gemaakt de 125 en 250cc zijn veel langer gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan